ΚΘΒΕ 2022: γράφει ο Γιάννης Φραγκούλης
Ο προγραμματισμός του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος (ΚΘΒΕ) παρουσιάστηκε την Παρασκευή 23 Σεπτεμβρίου 2022. Την συνέντευξη τύπου άνοιξε η Πρόεδρος του ΚΘΒΕ Γιαννούλα Καρύμπαλη-Τσίπτσιου. Ακολούθησε η προσφώνηση του Χρήστου Σούγαρη, υπεύθυνου καλλιτεχνικού σχεδιασμού. Αυτός κάλεσε επί της σκηνής τον καλλιτεχνικό διευθυντή Αστέριο Πελτέκη για να παρουσιάσει αναλυτικά το πρόγραμμα. Αυτό αφορά τόσο τις θεατρικές παραγωγές όσο και τις παράλληλες δράσεις του οργανισμού. ΚΘΒΕ 2022.
Στην εισαγωγή του ανέφερε ότι πέρασαν κιόλας 24 χρόνια από τη στιγμή που πέρασαν το κατώφλι αυτού του σπουδαίου και ιστορικού θεατρικού οργανισμού. Νεαρά παιδιά ακόμη μη γνωρίζοντας τί είναι η μπούκα, το σταγκόνι και το τραμπουκέτο. Αλλά γεμάτοι πάθος για πράξη. Θεατρική και όχι μόνο. Στο νου τους είναι ακόμη χαραγμένες οι πρώτες εικόνες: Αυτές που σηματοδότησαν την επαφή τους με αυτό το θέατρο. Ηθοποιοί και τεχνικοί, κάποιοι από τους οποίους δεν είναι πια κοντά τους. Αλλά και κάποιοι οι οποίοι, είναι τώρα πια περισσότερο κοντά τους από ποτέ άλλοτε. Ως στενότατοι συνεργάτες. Ως συνοδοιπόροι.
Σε αυτές τις σκηνές αλλά περισσότερο, στα θεατρικά στέκια τις πόλης, πέρασαν ατέλειωτες ώρες συζητήσεων. Σχετικά με το τί είναι θέατρο, τί είναι καλό θέατρο βεβαίως. Πώς αυτό μπορεί να πραγματοποιηθεί.
Ανέφερε: «Δουλέψαμε πολύ και ονειρευτήκαμε, άλλο τόσο. Ήταν πολλές οι στιγμές που διαφωνήσαμε. Όπως οφείλουν άλλωστε να διαφωνούν και να συγκρούονται ακόμη, οι νεότεροι με τους παλιούς. Αμέτρητες οι φορές που αμφισβητήσαμε τους δασκάλους μας αλλά και τους εαυτούς μας τους ίδιους. Κυριότερα, αμέτρητες οι φορές που ονειρευτήκαμε τη στιγμή που θα ήμασταν σε θέση να δοκιμάσουμε την εφαρμογή, του δικού μας τρόπου σκέψης. Της υλοποίησης του σχεδιασμού, ενός θεάτρου, έτσι όπως τα νεανικά και ασυγκράτητα μυαλά μας, ονειρεύονταν και προσδοκούσαν.»
Το πλήρωμα του χρόνου. Οι συγκυρίες αλλά και η επιμονή σε στόχους και θέσεις, παρά τις όποιες αντιξοότητες. Έφεραν στη διεύθυνση αυτού του ιστορικού θεάτρου, ένα από αυτά τα παιδιά, που ανδρώθηκε, ονειρεύτηκε και γαλουχήθηκε μέσα στον οργανισμό. «Κυρίες και κύριοι καλώ στη σκηνή, τον καλλιτεχνικό διευθυντή του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος, τον Αστέρη Πελτέκη», έτσι τέλειωσε την προσφώνησή του.
«Φίλες και φίλοι, με μεγάλη χαρά και ιδιαίτερη συγκίνηση, σας καλωσορίζω στην νέα εποχή του ΚΘΒΕ. Μια εποχή παραγωγική. Πολυσυλλεκτική. Ανοικτή σε όλους. Μια εποχή για όλους. Νεότερους και παλαιότερους. Μια εποχή όπου κοιτάει με σεβασμό και εκτίμηση τις στιγμές του παρελθόντος του οργανισμού. Που ονειρεύεται και σχεδιάζει παράλληλα τη δημιουργία των δομών, που θα μας οδηγήσουν στο επόμενο επίπεδο. Στην καινούργια εποχή.», έτσι άνοιξε την ομιλία του ο καλλιτεχνικός διευθυντής.
Ανέφερε ότι είναι μια εποχή όπου το «εμείς», θα μετρήσει περισσότερο από το «εγώ». «Μια εποχή ανοιχτή στις παραγωγικές δυνάμεις της πόλης, της Ελλάδος αλλά και ολόκληρης της Ευρώπης. Μια εποχή ανοιχτή στη διαφορετικότητα. Ανοιχτή, στη συμπερίληψη. Μια εποχή, ανοιχτή στη δημιουργία. Στην αναζήτηση, στη διερεύνηση. Μια εποχή ανοιχτή στη διαφωνία. Στην ανεκτικότητα. Μια εποχή, όπου όλοι μαζί, θα δημιουργήσουμε ένα θέατρο για όλους, ένα θέατρο με όλους. Ένα θέατρο για εσάς όλους, για εμάς όλους, το θέατρο σας». Αυτά τα λόγια του Αστέριου Πελτέκη ήταν ο πυρήνας της ομιλίας του.
«Φίλες και φίλοι. Επιτρέψτε μου να εκθέσω κάποιες από τις πρώτες ενέργειες που πραγματοποιήθηκαν από την ημέρα ανάληψης των καθηκόντων της νέας καλλιτεχνικής διεύθυνσης, μέχρι και σήμερα.» Έτσι ολοκληρώθηκε η εισαγωγή του για την αναφορά στον προγραμματισμό του ΚΘΒΕ. Από την εισαγωγή κιόλας ήταν έκδηλο ότι νέος αέρας πνέει στο ΚΘΒΕ. Αυτό θα το δούμε στον προγραμματισμό των δράσεών του.
Κρατικό Θέατρο «+Plus»
Μια νέα πρωτοβουλία ξεκίνησε στο πλαίσιο της συνεργασίας με διαφορετικούς Καλλιτεχνικούς φορείς και Οργανισμούς. Στόχος η εξωστρέφεια, η αλληλεπίδραση και οι συνεργασίες. Η πρωτοβουλία αυτή εγκαινιάστηκε με την πρόσκληση του Θεσσαλικού Θεάτρου. Του πρώτου Περιφερειακού θεάτρου της χώρας. Με την παράσταση της Πειραματικής Σκηνής του Οργανισμού «F*ck Strindberg» ή αλλιώς «Οι δανειστές», του Αυγούστου Στρίντμπεργκ.
Θέατρο με όλους, θέατρο για όλους
Το ΚΘΒΕ, πιστό στην κοινωνική του πολιτική, φιλοξένησε την ίδια εβδομάδα του Σεπτεμβρίου στις σκηνές του δύο μοναδικές παραστάσεις:
«Το υπουργείο της υπέρτατης ευτυχίας»: Της σπουδαίας ακτιβίστριας και βραβευμένης συγγραφέως Αρουντάτι Ρόι. Έχει πάρει το βραβείο Booker. Έχει τη Θεατρική Ομάδα Κωφών «Τρελά Χρώματα». Το έργο ανέβηκε σε διασκευή-σκηνοθεσία Έλλης Μερκούρη. Παρουσιάστηκε στο Θέατρο της Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών.
Επίσης τα «Ερωτευμένα άλογα», από την Ομάδα Εν Δυνάμει. Σε σκηνοθεσία Ελένης Ευθυμίου. Ανέβηκε στη Μονή Λαζαριστών-Σκηνή Σωκράτης Καραντινός.
«Η φιλοξενία αυτών των παραστάσεων μας κάνει εξαιρετικά περήφανους. Η συνεργασία με την Ομάδα Εν Δυνάμει όχι μόνο συνεχίζεται αλλά ουσιαστικά υιοθετείται από το ΚΘΒΕ. Η παράσταση «Ερωτευμένα άλογα» παρουσιάστηκε σε δύο περιόδους: Μάιο και Σεπτέμβριο. με τεράστια επιτυχία. Τον χειμώνα θα πραγματοποιηθούν θεατρικά εργαστήρια για άτομα με αναπηρία. Αυτά θα διοργανωθούν από τις υπεύθυνες των θεατροπαιδαγωγικών εργαστηρίων του ΚΘΒΕ. Σε συνεργασία με μέλη της ομάδας Εν δυνάμει.», ανέφερε ο καλλιτεχνικός διευθυντής.
Θα συνεχιστεί η διαδικτυακή περιοδεία του εκπαιδευτικού προγράμματος «To ΚΘΒΕ στην εκπαίδευση».
Το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος ανταποκρίθηκε στην ανάγκη εφαρμογής νέων τρόπων επικοινωνίας και συνεργασίας. Θέλησε να συνδράμει και να ενισχύσει την προσπάθεια των εκπαιδευτικών και των σχολικών μονάδων. Όσον αφορά στο έργο που επιτελούν στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση των μαθητών.
Για την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση επανασχεδιάστηκε σε ψηφιακή μορφή με οπτικοακουστικό υλικό το θεατροπαιδαγωγικό-εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Στη γη της ελευθερίας». Βασίζεται στα ιστορικά γεγονότα της Ελληνικής Επανάστασης του 1821. Το πρόγραμμα σχεδιάστηκε από τον σκηνοθέτη Αλέξανδρο Ράπτη, σε συνεργασία με τη θεατροπαιδαγωγό Ιωάννα Λιούτσια.
Για τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση σχεδιάστηκε το θεατροπαιδαγωγικό-εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Με το βλέμμα του άλλου». Σε σκηνοθεσία Έλλης Μερκούρη σε συνεργασία με την θεατροπαιδαγωγό Έλλη Κατωδρύτου. Ένα πρόγραμμα εμπνευσμένο από το διήγημα «Η ιστορία του Μιξ, του Μαξ, του Μεξ», του Λουίς Σεπούλβεδα.
Έγινε ανοιχτή διαδικτυακή συνάντηση για τη διάχυση των αποτελεσμάτων του προγράμματος: «Το ΚΘΒΕ στην εκπαίδευση» μέσω webex. Το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος ολοκλήρωσε την τέταρτη χρονιά επιτυχημένης υλοποίησης του προγράμματος «Το ΚΘΒΕ στην εκπαίδευση». Διοργάνωσε ανοιχτή διαδικτυακή συνάντηση με εκπαιδευτικούς μέσω webex, τον Ιούνιο.
Το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος στην Ένωση των Θεάτρων της Ευρώπης ξανά!
Το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος ψηφίστηκε εκ νέου μέλος, από την ολομέλεια της Ένωσης των Θεάτρων της Ευρώπης, την Κυριακή 19 Ιουνίου 2022. Κατά τη διάρκεια της Γενικής Συνέλευσης της Ένωσης. Αυτή πραγματοποιήθηκε στο Yugoslav Drama Theatre του Βελιγραδίου. Άλλη μία συνέργεια που αποδίδει το στόχο μας για εξωστρέφεια. Αλλά και για συνέργεια πάνω σε νέα projects με τα μέλη της ιστορικής ένωσης.
Το ΚΘΒΕ παρουσίασε το καλοκαίρι του 2022 δύο παραγωγές. Την παράσταση «Ελένη», του Ευριπίδη, για δεύτερη χρονιά. Σε μετάφραση Παντελή Μπουκάλα και σκηνοθεσία του Βασίλη Παπαβασιλείου. Με αυτή συμμετείχε στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου 2022. Επίσης και τη νέα παραγωγή «Αριστοφάνης-Ηρώνδα: Contra tempo». Σε δημιουργική σύνθεση κειμένων του Άκη Δήμου και σκηνοθεσία Γιάννη Ρήγα.
H «Ελένη» του Ευριπίδη, σε σκηνοθεσία Βασίλη Παπαβασιλείου, επέστρεψε φέτος το καλοκαίρι με το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος. Αυτό έγινε επειδή πέρσι το καλοκαίρι, οι προγραμματισμένες παραστάσεις της στο Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου ακυρώθηκαν. Λόγω των εκτεταμένων πυρκαγιών.
«Είναι ευτυχής συγκυρία και νιώθω συγκινημένος που βρήκα ως «προίκα» τη συγκεκριμένη παράσταση. Είναι μια παραγωγή που ανήκε στις ανειλημμένες υποχρεώσεις της προηγούμενης καλλιτεχνικής διεύθυνσης. Ωστόσο πιστεύουμε ότι έχει μεγάλη σημασία να υπάρχει μια φυσική συνέχεια στους θεατρικούς οργανισμούς. Σε σχέση με τη διεύθυνση και την υλοποίηση των στόχων και των υποχρεώσεων. Εμείς το σεβόμαστε αυτό, το επικροτούμε. Προχωράμε στην οργάνωση και υλοποίηση πια του δικού μας σχεδιασμού.», ανέφερε ο Αστέριος Πελτέκης.
«Αριστοφάνης-Ηρώνδα: Contra tempo». Αυτή ήταν η δεύτερη καλοκαιρινή παραγωγή του ΚΘΒΕ. Σε δημιουργική σύνθεση κειμένων Άκη Δήμου. Η σκηνοθεσία ήταν του Γιάννη Ρήγα. Παρουσιάστηκε με επιτυχία στην Θεσσαλονίκη αλλά και σε μεγάλη περιοδεία σε όλη την Ελλάδα. Ακόμη στο Ωδείο Ηρώου Αττικού, στο Βεάκειο Δημοτικό Θέατρο και στο Κηποθέατρο Παπάγου. H συνεργασία με τον Γιάννη Ρήγα ήταν επίσης μια υποχρέωση της προηγούμενης καλλιτεχνικής διεύθυνσης. Και αυτήν, σεβαστήκαμε και υλοποιήσαμε, πιστοί στην άποψή μας για την ομαλή συνέχεια.
Η παράσταση συγκέντρωσε εγκωμιαστικές κριτικές, όπου και αν παρουσιάστηκε. Αποτελεί μια συναρπαστική σκηνική «μάχη» ανάμεσα στους δύο σπουδαίους συγγραφείς, με μοναδικά όπλα την τολμηρή και ανελέητη σάτιρα.
Το Φεστιβάλ Δάσους είναι το μεγάλο πολιτιστικό γεγονός της Θεσσαλονίκης. Για όγδοη συνεχή χρονιά φιλοξένησε κορυφαίες παραστάσεις και συναυλίες στα ανοιχτά θέατρα του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος. Από 1η Ιουνίου έως τις 25 Σεπτεμβρίου: Στο Θέατρο Δάσους, στο Θέατρο Γης αλλά και στην Κεντρική Σκηνή της Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών τον Σεπτέμβριο. Οι θεατές είχαν την ευκαιρία να απολαύσουν κορυφαίες παραγωγές θεάτρου και αγαπημένα ονόματα της ελληνικής και διεθνούς μουσικής σκηνής.
Το 4ο Διεθνές Φεστιβάλ Δάσους επέστρεψε ζωντανά στις σκηνές του ΚΘΒΕ. Όπως και στην πόλη, από τις 28 Ιουνίου έως και τις 13 Ιουλίου 2022. Σημαντικές παραγωγές και δημιουργοί από την Ισπανία, τη Γαλλία, τη Βραζιλία, τη Μεγάλη Βρετανία, την Ελβετία και τη Γερμανία. Συζητήσεις με καλλιτέχνες και θεωρητικούς του θεάτρου. Παράλληλες δια ζώσης και ψηφιακές δράσεις. Αυτά αποτέλεσαν τη βάση ενός πλούσιου προγράμματος. Στόχος μια διευρυμένη πρόσληψη της θεατρικής πράξης.
Λειτούργησε ξανά Ολοήμερο Θερινό Καλλιτεχνικό Εργαστήρι. Αποκλειστικά για παιδιά 6-11 ετών, αυτό το καλοκαίρι. Από τις 27 Ιουνίου έως τις 9 Σεπτεμβρίου 2022. Το Θέατρο άνοιξε και πάλι την αγκαλιά του και προσκάλεσε τους «μικρούς μας φίλους» της πόλης σ’ έναν κόσμο έκφρασης, φαντασίας και δημιουργίας. Ένα κάλεσμα δημιουργικότητας μέσα από εικαστικές και παραστατικές τέχνες.
Το Θέατρο Σκιών επέστρεψε στο ΚΘΒΕ. Η αρχαιολαϊκή κωμωδία «Ειρήνη», του Αριστοφάνη. Σε ελεύθερη διασκευή-σκηνοθεσία και μουσική επιμέλεια του Χρήστου Στανίση. Επέστρεψε τον Ιούνιο στο ΚΘΒΕ με φιγούρες, κούκλες, ηθοποιούς και μουσικούς. Μια μουσικοθεατρική παράσταση για όλη την οικογένεια. Φιλοξενήθηκε στο Βασιλικό Θέατρο.
Το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος συμμετείχε στην 86η ΔΕΘ: «Θέατρο ξανά». Προσέλκυσε με θεατρικές δράσεις και την πρωτότυπη έκθεση φωτογραφίας που παρουσιάστηκαν στο περίπτερό του, το ενδιαφέρον και το θαυμασμό των επισκεπτών. Η έκθεση, την οποία επιμελήθηκε ο visual art director Mike Rafail κέρδισε τις εντυπώσεις. Δίνοντας την ευκαιρία στους επισκέπτες να πάρουν μια γεύση από το τι συμβαίνει αυτό το διάστημα στο Κρατικό Θέατρο.
Το ΚΘΒΕ συμμετείχε, παρέχοντας ηθοποιούς και κοστούμια, στο δρώμενο της Παράλλαξης: «Θεσσαλονίκη, η πόλη που υποδεχόταν». 100 χρόνια από την άφιξη των προσφύγων που πραγματοποιήθηκε στον Κελλάριο όρμο, στις 18 Σεπτεμβρίου 2022
Tο ΚΘΒΕ απαντά με πιο σύγχρονο και νεανικό προφίλ. Αξιοποιεί και ενισχύει τη δύναμη των μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Αυτό γίνεται με τη δημιουργία και την κοινοποίηση σειράς δράσεων, φωτογραφικού υλικού και βίντεο. Θα είναι προσβάσιμα και σε ανθρώπους με προβλήματα ακοής, με τη χρήση υπότιτλων. Έτσι διαχειρίζεται την ταυτότητά του.
Το ΚΘΒΕ τη φετινή χρονιά επεδίωξε να εντάξει στον καλλιτεχνικό του προγραμματισμό έργα Ελλήνων δραματουργών. Στόχος η προβολή τους στο κοινό της πόλης. Αλλά και η δημιουργία ενός ρεπερτορίου που θα διαθέτει συγγραφική πολυφωνία. Θα ενισχύσει σύγχρονες ελληνικές φωνές. Μέρος της πολιτικής του ΚΘΒΕ αποτέλεσε η πρόσκληση για κατάθεση πρωτότυπων θεατρικών έργων, θεατρικών διασκευών και μεταφράσεων.
Ανακοινώθηκε τη Δευτέρα 8 Αυγούστου 2022 για τις ανάγκες του καλλιτεχνικού σχεδιασμού για το 2024. Οι συγγραφείς ανταποκρίθηκαν στο κάλεσμα του θεάτρου και έχουν αποστείλει στο γραφείο δραματολογίου σχεδόν 200 νέες προτάσεις. Μετά από προσεκτική μελέτη: Θεατρικά έργα που διαθέτουν τα κριτήρια ένταξης στον προγραμματισμό, θα συμπεριληφθούν στο ρεπερτόριο της επόμενης θεατρικής χρονιάς. Θα ακολουθήσει άμεσα πρόσκληση για νέους σκηνοθέτες. Οι προτάσεις τους θα μελετηθούν και με την ίδια διαδικασία. Θα αξιολογηθούν με σκοπό τη μετέπειτα συνεργασία τους με το ΚΘΒΕ.
Πέρα από τα ήδη πεπραγμένα οι στόχοι για το άμεσο μέλλον είναι οι εξής:
Γεμάτες αίθουσες, συνομιλία εκ νέου, σε μεγάλη κλίμακα, με την πόλη. Αλλά και μιας νέας καλλιτεχνικής ταυτότητας και εδραίωσης ευρύτερα στο χώρο του ελληνικού θεάτρου.
Διατήρηση των κεκτημένων και δημιουργία συνθηκών για ακόμη μεγαλύτερη ανάπτυξη αυτής της σύγχρονης κοιτίδας πολιτισμού.
Πολιτική βιώσιμης διαχείρισης-οργανωμένο σχέδιο εξοικονόμησης ενέργειας.
Όπως έχει ήδη προαναγγελθεί, στόχος είναι να σχεδιασθεί και να εφαρμοσθεί μια συνολική πολιτική βιώσιμης διαχείρισης. Αφορά σε ολόκληρο τον οργανισμό και σε κάθε πτυχή της λειτουργίας του. Θα αναπτυχθεί σταδιακά το επόμενο διάστημα με στόχο να αποτελέσει ένα μόνιμο μοντέλο λειτουργίας για το ΚΘΒΕ. Υπεύθυνη σχεδιασμού είναι η Ιφιγένεια Ταξοπούλου.
Το ΚΘΒΕ διαθέτει πέντε υπέροχα θέατρα με μεγάλες σκηνές. Δυστυχώς όμως το πέρασμα του χρόνου, η χρήση και η αναπόφευκτη φθορά, καθιστά την ανακατασκευή τους ακραία απαραίτητη για την απρόσκοπτη λειτουργία του θεάτρου και του προγραμματισμού του. Επίσης και τη βελτιστοποίηση των δυνατοτήτων που οφείλουμε να παρέχουμε ως οργανισμός, στους συνεργαζόμενους σκηνοθέτες και σκηνογράφους, με κερδισμένη φυσικά την ίδια τη θεατρική πράξη.
Είμαστε ήδη σε διαδικασία εύρεσης κεφαλαίων, κυρίως μέσω ΕΣΠΑ και Ταμείου Ανάπτυξης αλλά και χορηγιών. Επειδή αυτή είναι δαπανηρή, αλλά απολύτως αναγκαία η ανακατασκευή.. Τα θέατρα τα οποία διαχειρίζεται το ΚΘΒΕ, έχουν να ανακαινιστούν και αναβαθμιστούν, περισσότερα από 25 χρόνια.
Η εξωστρέφεια συνολικά δεν είναι απλώς θέμα απόφασης. Αλλά στρατηγικής, σταδιακής ανάπτυξης και ενίσχυσης μιας δημιουργικής διαδικασίας σε ένα ευρύτερο πλαίσιο:
Συνεργασία με το Δήμο Θεσσαλονίκης (Δημήτρια) και με το Δήμο Νεάπολης-Συκεών
Kουλτούρα δημιουργίας υγιών και διάφανων συμπαραγωγών, με τους μεγαλύτερους οργανισμούς της χώρας. Η αρχή θα γίνει το Εθνικό Θέατρο, σε επίπεδο ανταλλαγής παραστάσεων. Επίσης, επίκειται συνεργασία και σε επίπεδο συμπαραγωγών. Θα ανακοινωθούν σύντομα.
Το ΚΘΒΕ μένει πιστό στην κοινωνική του πολιτική. Επίσης και στις αρχές του σεβασμού και της αποδοχής της διαφορετικότητας. Έχει την πρόθεση να ενσωματώσει στο προσωπικό του άτομα από ευπαθείς κοινωνικές ομάδες καθώς και ΑΜΕΑ
Όσον αφορά στην εκπαίδευση έχουμε:
Ανανέωση Δραματικής Σχολής ΚΘΒΕ.
Η Δραματική Σχολή του ΚΘΒΕ αναδιοργανώνεται και αλλάζει, με απόλυτο σεβασμό στις ήδη υπάρχουσες δομές και τους ανθρώπους. Έχοντας ως γνώμονα την καλύτερη εκπαίδευση και προετοιμασία των σπουδαστών για το επάγγελμα του ηθοποιού.
Με σεβασμό στο παρελθόν, δίδεται τόπος στο μέλλον.
Ανανεώνεται η σύνθεση της Διοίκησης της Σχολής. Η ήδη πετυχημένη παρουσία του Γιάννη Ρήγα θα συνεχιστεί και την επόμενη ακαδημαϊκή χρονιά. Δίπλα στον διευθυντή της σχολής, αναλαμβάνει τη θέση του υπεύθυνου σπουδών, ένας από τους μαθητές του. Παιδί κι αυτός της σχολής και του ΚΘΒΕ: ο Ιορδάνης Αϊβάζογλου. Ένας δάσκαλος με πολυετή εμπειρία σε σχολές της πόλης αλλά και διευθυντής σπουδών δραματικής σχολής της πόλης, στο πρόσφατο παρελθόν.
Στόχος της Δραματικής Σχολής είναι να διδάξουν οι καλύτεροι της γενιάς μας και όχι μόνο. Μπολιάζοντας το διδακτικό προσωπικό, κατά το πρότυπο της ανανέωσης ολόκληρου του οργανισμού.
Σημαντική καινοτομία στις πτυχιακές εξετάσεις, είναι το ότι οι τριτοετείς για πρώτη φορά θα κάνουν μια παρουσίαση την οποία θα την προετοιμάσουν με έναν εγνωσμένης αξίας σκηνοθέτη, Έλληνα ή ξένο. Μια διαδικασία η οποία απαντάται σε πολλές σχολές εγνωσμένης αξίας και κύρους του εξωτερικού.
Έτσι, οι τελειόφοιτοί μας, θα έχουν τη δυνατότητα να συνεργαστούν με έναν επαγγελματία του είδους. Αυτός δεν θα είναι δάσκαλός τους. Η διαδικασία αυτή θα τους φέρει σε επαφή με τις συνθήκες που θα έχουν να αντιμετωπίσουν κατά την εισαγωγή τους στην επαγγελματική πια πορεία τους στο χώρο.
Αλλάζει το πρόγραμμα σπουδών και η διαδικασία επιμόρφωσης και μετεκπαίδευσης όχι μόνο των σπουδαστών αλλά και του ανθρώπινου δυναμικού του Θεάτρου. Ακολουθώντας διεθνή πρότυπα πραγματοποιήθηκε το πρώτο επιμορφωτικό σεμινάριο στο οποίο συμμετείχαν ενεργοί ηθοποιοί του ensemble του ΚΘΒΕ. Όπως και σπουδαστές της Δραματικής Σχολής.
Σε κάθε θεατρική σεζόν, θα διοργανώνονται παρόμοια σεμινάρια και ειδικοί κύκλοι μαθημάτων. Αυτά θα γίνονται τόσο για τη Δραματική Σχολή όσο και για το δυναμικό του θεάτρου.
Με αυτό τον τρόπο, στόχος είναι να κατευθυνθούν οι συνεργάτες ηθοποιοί, σε μια διαδικασία συνεχούς ενδυνάμωσης και εξέλιξης των εκφραστικών μέσων. Όσων διαθέτουν, αλλά και την επαφή τους με διαφορετικά είδη και μεθόδους της θεατρικής πράξης. Στο πλαίσιο της δια βίου μάθησης.
Υπεύθυνος του καλλιτεχνικού προγραμματισμού είναι ο Χρήστος Σουγάρης. Έχει εκπονήσει τον σχεδιασμό που δημιουργήθηκε στους πρώτους δύο μήνες της νέας καλλιτεχνικής διεύθυνσης. Βρίσκεται ήδη στο στάδιο της υλοποίησης.
«Ο σχεδιασμός του καλλιτεχνικού προγραμματισμού ενός θεάτρου, είναι μια διαδικασία. Παρά τις όποιες δυσκολίες που μπορεί να συναντήσει κάποιος κατά τη διάρκεια της οργάνωσής του, είναι εξαιρετικά ενδιαφέρουσα και δημιουργική. Θα μπορούσαμε να πούμε πως είναι μια διανομή για μια παράσταση, πολλών και διαφορετικών αλλά πολύ ενδιαφέροντων ρόλων.», ανέφερε ο Χρήστος Σουγάρης, υπεύθυνος του προγράμματος.
Επιτρέψτε μου όμως να τονίσω πως κανένας σχεδιασμός δεν μπορεί να υλοποιηθεί, αν δεν υπάρχουν δομές. Δομές και τεχνογνωσία. Το ΚΘΒΕ διαθέτει το καλύτερο και πιο εκπαιδευμένο τεχνικό και διοικητικό προσωπικό στη χώρα. Με ένα τεράστιο κύκλο εργασιών.
«Είμαστε πολύ περήφανοι που ανακοινώνουμε σήμερα έναν σχεδιασμό της τρέχουσας περιόδου, αλλά και μια συνοπτική ανακοίνωση σχεδιασμού τριετίας. Περιλαμβάνει τους πιο σπουδαίους καλλιτέχνες της εποχής μας. Είναι η πρώτη φορά που συγκεντρώνονται τόσο πολλοί και τόσο δοκιμασμένοι, ικανοί, αναγνωρισμένοι. Αλλά και φερέλπιδες καλλιτέχνες σε έναν θεατρικό οργανισμό.», συμπλήρωσε.
Είναι επίσης η πρώτη φορά στην ιστορία του ελληνικού θεάτρου, όπου η ποσόστωση μεταξύ γυναικών και ανδρών αγγίζει συνολικά-σε βάθος τριετίας, τόσο υψηλά νούμερα. Στη νέα εποχή του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος, οι γυναίκες δημιουργοί, θα αναλάβουν το 40% της παραγωγής του οργανισμού.
Μια συνολική παραγωγή η οποία εστιάζει όχι σε θεματικές. Όχι σε άξονες Αλλά στον καλλιτέχνη-δημιουργό. Μια εποχή όπου αναδεικνύει τις νέες φόρμες εκφράσεις. Μια παραγωγή όπου πιστή στο στόχο: «Θέατρο με όλους-Θέατρο για όλους». Συνδιαλέγεται με όλα τα είδη αφήγησης. Μια παραγωγή όπου δίνει χώρο σε όλους και ορίζει ως μόνη θεματική τη δημιουργία καλού θεάτρου.
Για τις ανάγκες ρεπερτορίου, ο αριθμός των νέων παραγωγών αυξάνεται. Διατηρώντας το ίδιο κόστος προϋπολογισμού, εάν όχι και μικρότερο. Λειτουργώντας με έναν τρόπο σύγχρονο, ευέλικτο, κατά τα πρότυπα των ευρωπαϊκών θεάτρων. Αυξάνεται ο αριθμός των παραγωγών που θα φιλοξενηθούν στις σκηνές του ΚΘΒΕ. Μειώνεται η διάρκεια παρουσίασης των παραστάσεων. Συγκεκριμένα, ο αριθμός των νέων παραγωγών ετησίως τριπλασιάζεται, διατηρώντας το ίδιο κόστος προϋπολογισμού.
Δίνεται η ευκαιρία να δουλέψουν πολλοί περισσότεροι άνθρωποι. Συνολικά θα υπογραφούν, 55 νέες συμβάσεις. Διατηρώντας και, παράλληλα, αξιοποιώντας το δυναμικό του ΚΘΒΕ κατά 80%. Προστίθενται νέοι συνεργάτες, δίνοντας την ευκαιρία σε πολύ περισσότερους ανθρώπους να δουλέψουν στο ΚΘΒΕ
Η διαμόρφωση του ρεπερτορίου έχει δύο κατευθύνσεις.
Η πρώτη είναι η γενική έννοια του νόστου που θα διατρέξει όλη την τριετία της θητείας. Έχει να κάνει με τη νοσταλγία, την επαναφορά, την επανένωση με δυνάμεις καλλιτεχνικές της πόλης. «Νόστος»: ανάγκη, διάθεση επιστροφής. Πολλές από τις επιλογές συνεργατών μαρτυρούν την πρόθεση να αξιοποιηθεί το θεατρικό και καλλιτεχνικό δυναμικό της πόλης. Να επιστρέψει στον τόπο όπου ξεκίνησε ή διέπρεψε στο παρελθόν.
Η δεύτερη κατεύθυνση έχει να κάνει με τις φωνές των δημιουργών. Τι έχουν να πουν δηλαδή οι δημιουργοί μέσα από τις συγκυρίες τις οποίες αφουγκράζονται.
Σχετικά με το ρεπερτόριο και τις θεματικές, στόχος και επιθυμία είναι να προκύπτουν από την γόνιμη αλληλεπίδραση των καλλιτεχνών και των κειμένων με την εκάστοτε συγκυρία. Δεν θα αντιμετωπίζουμε το ρεπερτόριο ξεχωριστά από τους δημιουργούς. Τα κείμενα και τα σκηνικά αφηγήματα αποκτούν νόημα όταν ερμηνεύονται με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Αντιστρόφως, οι καλλιτέχνες ξεδιπλώνουν τις δημιουργικές τους ικανότητες μέσα από αφηγήματα που τους ταιριάζουν και τους εκφράζουν. Σκοπός είναι να υπάρχει μια συγκροτημένη αντίληψη συνολική για ένα ρεπερτόριο. Αυτό έχει να πει κάτι σε επίπεδο σημειωτικής αλλά και στο κοινό.
ΘΕΑΤΡΟ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ (ΕΜΣ)
«ΤΑ ΤΡΕΛΑ ΒΑΤΡΑΧΙΑ», της Mélody Mourey
Μετάφραση: Γιώργος Βουδικλάρης
Σκηνοθεσία: Mélody Mourey
Πρεμιέρα: Τετάρτη 26/10/2022
«ΤΙΤΑΝΕΣ», του Ευριπίδη Λασκαρίδη
Σκηνοθεσία, χορογραφία και σκηνογραφία: Ευριπίδης Λασκαρίδης
Παραστάσεις: Τετάρτη 21 έως Παρασκευή 23/12/2022
«ΕΡΩΤΟΚΡΙΤΟΣ», του Βιτσέντζου Κορνάρου
Διασκευή-σκηνοθεσία: Αργυρώ Χιώτη
Πρεμιέρα: Τετάρτη 18/01/2023
«ΟΙ ΕΧΘΡΟΙ», του Ισαάκ-Μπάσεβιτς Σίνγκερ
Σκηνοθεσία: Στάθης Λιβαθινός
Πρεμιέρα: Παρασκευή 10/3/2023
ΦΟΥΑΓΙΕ ΤΗΣ ΕΜΣ
«O ΠΟΥΠΟΥΛΕΝΙΟΣ», του Μάρτιν ΜακΝτόνα (δεύτερος χρόνος)
Μετάφραση: Χριστίνα Μπάμπου Παγκουρέλη
Σκηνοθεσία: Μαίρη Ανδρέου
Πρεμιέρα: Παρασκευή 14/10/2022
«ΠΡΑΓΑ», του Χαβιέρ δε Διός
Μετάφραση: Μαρία Χατζηεμμανουήλ
Σκηνοθεσία: Θέμης Θεοχάρογλου
Πρεμιέρα: Παρασκευή 25/11/2022
«ΑΛΓΟ-ΡΥΘΜΟΣ»-Μια σουρεαλιστική περιπλάνηση
Σύλληψη-σκηνοθεσία-ερμηνεία επί σκηνής: Αλεξάνδρα Καζάζου και Ελεάνα Γεωργούλη
Πρεμιέρα: Σάββατο 11/3/2023
«Η ΝΥΧΤΑ ΤΗΣ ΙΓΚΟΥΑΝΑ», του Τενεσί Ουίλιαμς
Μετάφραση: Δημήτρης Δημητριάδης
Σκηνοθεσία: Ελένη Γκασούκα
Πρεμιέρα: Παρασκευή 28/10/2022
«ΟΠΟΙΟΣ ΘΕΛΕΙ ΝΑ ΧΩΡΙΣΕΙ… ΝΑ ΣΗΚΩΣΕΙ ΤΟ ΧΕΡΙ ΤΟΥ», του Γιώργου Καπουτζίδη
Σκηνοθεσία: Γιώργος Καπουτζίδης
Πρεμιέρα: Σάββατο 10/12/2022
«Η ΤΡΙΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΠΑΡΑΘΕΡΙΣΜΟΥ», του Κάρλο Γκολντόνι
Μετάφραση: Γιώργος Δεπάστας
Σκηνοθεσία: Γιάννης Σκουρλέτης
Πρεμιέρα: Σάββατο 21/1/2023
«Ο ΕΠΙΘΕΩΡΗΤΗΣ», του Νικολάι Γκόγκολ
Μετάφραση: Λεωνίδας Καρατζάς
Σκηνοθεσία: Γιάννης Κακλέας
Πρεμιέρα: Παρασκευή 24/03/2023
ΚΑΤΩ ΦΟΥΑΓΙΕ ΒΑΣΙΛΙΚΟΥ ΘΕΑΤΡΟΥ
«Η ΠΙΝΑΚΟΘΗΚΗ ΤΩΝ ΗΛΙΘΙΩΝ», του Νίκου Τσιφόρου
Σκηνοθεσία: Ανδρομάχη Χρυσομάλλη
Πρεμιέρα: Πέμπτη 15/12/2022
ΜΟΝΗ ΛΑΖΑΡΙΣΤΩΝ – ΣΚΗΝΗ ΣΩΚΡΑΤΗΣ ΚΑΡΑΝΤΙΝΟΣ
«Ο ΜΠΑΜΠΑΣ Ο ΠΟΛΕΜΟΣ», του Ιάκωβου Καμπανέλλη
Σκηνοθεσία: Κωνσταντίνος Ασπιώτης
Πρεμιέρα: Παρασκευή 07/10/2022
«Ο ΚΑΤΑ ΦΑΝΤΑΣΙΑΝ ΑΣΘΕΝΗΣ», του Μολιέρου
Μετάφραση: Ιωάννης Πολέμης
Σκηνοθεσία: Θοδωρής Αμπαζής
Πρεμιέρα: Σάββατο 25/2/2023
«Ο ΗΧΟΣ ΠΟΥ ΚΑΝΟΥΝ ΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΟΤΑΝ ΠΕΦΤΟΥΝ»
Δραματουργία: Αγγελική Παπούλια
Σκηνοθεσία: Χρήστος Πασσαλής
Πρεμιέρα: Παρασκευή 12/5/2023
ΜΙΚΡΟ ΘΕΑΤΡΟ ΜΟΝΗΣ ΛΑΖΑΡΙΣΤΩΝ
«ΑΛΕΠΟΥΔΕΣ», της Ντον Κινγκ
Μετάφραση: Γιώργος Χατζηνικολάου
Σκηνοθεσία: Χριστίνα Χατζηβασιλείου
Πρεμιέρα: Παρασκευή 30/09/2022
«ΑΓΓΕΛΑ», του Γιώργου Σεβαστίκογλου
Δραματουργική επεξεργασία- σκηνοθεσία: Δημήτρης Μπίτος
Πρεμιέρα: Πέμπτη 08/12/2022
«Σ’ ΕΣΑΣ ΠΟΥ ΜΕ ΑΚΟΥΤΕ», της Λούλας Αναγνωστάκη
Σκηνοθεσία: Χρήστος Θεοδωρίδης
Πρεμιέρα: Παρασκευή 10/2/2023
«BIG IN JAPAN», της Κατερίνας Λούβαρη-Φασόη
Σκηνοθεσία: Παντελής Δεντάκης
Πρεμιέρα: Σάββατο 22/4/2023
ΠΑΙΔΙΚΗ ΣΚΗΝΗ – ΒΑΣΙΛΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ
«ΓΚΑΡΗΣ, ΤΟ ΜΙΟΥΖΙΚΑΛ»
Σκηνοθεσία: Τάσος Πυργιέρης
Μουσική: Δημήτρης Μαραμής
Βασισμένο στο ομώνυμο παραμύθι της Τασούλας Επτακοίλη
Θεατρική διασκευή: Βαγγέλης Κουφάκος
Πρεμιέρα: Κυριακή 06/11/2022
ΘΕΑΤΡΟ ΣΚΙΩΝ ΣΤΟ ΚΘΒΕ – ΜΟΝΗ ΛΑΖΑΡΙΣΤΩΝ (ΣΚΗΝΗ ΣΩΚΡΑΤΗΣ ΚΑΡΑΝΤΙΝΟΣ)
«ΕΙΡΗΝΗ ΞΑΝΑ», κατά Χρήστο Στανίση
Αρχαιολαϊκή κωμωδία
Ελεύθερη διασκευή, σκηνοθεσία, σκηνικά, κοστούμια, μουσική επιμέλεια, καραγκιοζοπαίχτης: Χρήστος Στανίσης
Πέρα όμως από την παραγωγή των παραστάσεων, βαρύνουσα σημασία έχει και η δημιουργία ενός ετήσιου κύκλου θεατρικών και εκπαιδευτικών εργαστηρίων.
Σχεδιάζονται εκπαιδευτικά προγράμματα με βασικό στόχο η νεότερη γενιά –και όποιος άλλος το επιθυμεί– να αγαπήσει το θέατρο. Να λειτουργήσει ως υποψιασμένος και πεπαιδευμένος θεατής.
Χειμερινά Καλλιτεχνικά Εργαστήρια ΚΘΒΕ: Εξερευνώ, Μαθαίνω, Εκπαιδεύομαι, Διασκεδάζω! Φέτος, θα λειτουργήσουν και πάλι, μετά από τρία χρόνια απουσίας, τα Χειμερινά Καλλιτεχνικά Εργαστήρια για όλες τις ηλικίες!
Εκπαιδευτικά Εργαστήρια ΚΘΒΕ
Για πρώτη φορά φέτος θα λειτουργήσουν Εργαστήρια και για ηθοποιούς και εκπαιδευτικούς. Επίσης, θα διοργανωθούν πλήθος παράλληλων εκπαιδευτικών δράσεων και επιμορφώσεων για εμψυχωτές/ηθοποιούς. Αλλα και για εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων.
Εργαστήρι Θεατρικής Γραφής
Φέτος θα διοργανωθεί για πρώτη φορά σεμινάριο θεατρικής γραφής. Τόσο στη Δραματική Σχολή όσο και στο ευρύτερο πλαίσιο του Κρατικού Θεάτρου. Με τη συμμετοχή καταξιωμένων συγγραφέων, πρωτίστως της πόλης, αλλά και της υπόλοιπης Ελλάδας.
Καλλιτεχνικά εργαστήρια με τις μεθοδολογίες της μεικτής ομάδας «Εν δυνάμει», για εφήβους και νέους, ανάπηρους και μη.
Τα εργαστήρια απευθύνονται σε ανθρώπους που ενδιαφέρονται να γνωρίσουν την μεθοδολογία της ομάδας «Εν δυνάμει». Μιας από τις σημαντικότερες συλλογικότητες που υπάρχουν στην χώρα μας. Ένας από τους στόχους των εργαστηρίων είναι ανάπηροι καλλιτέχνες που ενδιαφέρονται να εισαχθούν σε δραματικές σχολές. Να μπορέσουν να εξελίξουν τις υποκριτικές τους ικανότητες
.
4o ΔΙΕΘΝΕΣ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΔΑΣΟΥΣ 2022 (28 Ιουνίου-13 Ιουλίου 2022)
«Ιδέα-Ρίσκο-Ρήξη: στη σκηνή και στον δημόσιο χώρο»
Το 4ο Διεθνές Φεστιβάλ Δάσους επέστρεψε ζωντανά με σημαντικές παραστάσεις: Από την Ισπανία, τη Γαλλία, τη Βραζιλία, τη Μεγάλη Βρετανία, την Ελβετία και τη Γερμανία. Συζητήσει με καλλιτέχνες και θεωρητικούς του θεάτρου. Παράλληλες δια ζώσης και ψηφιακές δράσεις, από τις 28 Ιουνίου έως τις 13 Ιουλίου 2022.
CATASTROPHE PROJECT – UNION DES THEATRES DE L’ EUROPE
Το ΚΘΒΕ συμμετέχει στο «CATASTROPHE project». Ένα ευρωπαϊκό πρόγραμμα στο πλαίσιο των καλλιτεχνικών συνεργασιών της Ένωσης των Θεάτρων της Ευρώπης. Στόχος είναι η δημιουργία συμπαραγωγών και καλλιτεχνικών ανταλλαγών μεταξύ των θεάτρων-μελών της ΕΘΕ και άλλων ευρωπαϊκών θεάτρων. Εκκίνηση θα είναι η αρχαία ελληνική δραματουργία.
Στο πλαίσιο του προγράμματος αυτού, δύο σημαντικοί ηθοποιοί του ΚΘΒΕ, η κ. Μαρία Καραμήτρη και ο κ. Κώστας Χατζησάββας θα συμμετάσχουν σε συμπαραγωγή του Εθνικού Θεάτρου του Λουξεμβούργου και του Θεατρικού Εργαστηρίου Sfumato της Βουλγαρίας, με τίτλο «Decalogue».
Διεθνές Φεστιβάλ Δάσους
Το «Διεθνές Φεστιβάλ Δάσους» υλοποιείται στο πλαίσιο της Πράξης: «Επιχορήγηση Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος. Για την υλοποίηση του έργου «Διεθνές φεστιβάλ Δάσους»», με κωδικό ΟΠΣ (MIS) 5002333. Χρηματοδοτείται από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας 2014-2020». Από ευρωπαϊκούς και εθνικούς πόρους. Αναμένουμε τη διεξαγωγή του «Διεθνούς Φεστιβάλ Δάσους 2023», τον ερχόμενο Μάιο, με παραστάσεις από όλο τον κόσμο. Παράλληλες δράσεις, διαλέξεις και masterclasses από θιάσους και καλλιτέχνες του διεθνούς θεατρικού τοπίου.
Το ΚΘΒΕ στην Εκπαίδευση
Το ΚΘΒΕ, στο πλαίσιο του «Νέου Σχολείου», που προωθεί το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, πραγματοποιεί εξειδικευμένα εκπαιδευτικά προγράμματα. Σε συνεργασία με τις Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης σε πέντε περιφέρειες της χώρας: Κεντρικής Μακεδονίας, Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης, Δυτικής Μακεδονίας, Ηπείρου και Θεσσαλίας.
Προμηθέας
Το πρωτοπόρο πρόγραμμα, Prometheus, που υλοποιεί το ΚΘΒΕ, αναπτύσσει ένα ολοκληρωμένο σύστημα Προσαρμοσμένης Τρισδιάστατης Προβολής. Βασισμένης στην Εκτίμηση της Κίνησης και της Δραστηριότητας για Βιωματική Εμβύθιση και Αλληλεπίδραση σε Παραστάσεις Αρχαίου Δράματος
Ψηφιακή Θεατρική Σκηνή ΚΘΒΕ
Στο πλαίσιο της ψηφιακής του αναβάθμισης και της ανάδειξης του πολύτιμου αρχείου του ΚΘΒΕ, η Ψηφιακή Σκηνή, στοχεύει: Στην υλοποίηση μίας σειράς δράσεων για την ανάδειξη του αρχειακού υλικού στο ευρύ κοινό. Μέσω ενός ανανεωμένου ιστοτόπου, ερμηνευτικών εκθεμάτων, ψηφιακών εκθέσεων, εικονικού μουσείου, εκπαιδευτικών εφαρμογών στο διαδίκτυο. Μιας διαδραστικής εγκατάστασης περιήγησης στο ψηφιακό πολιτιστικό απόθεμα του ΚΘΒΕ, η οποία θα βρίσκεται εγκατεστημένη στους χώρους του.
Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
Στο πλαίσιο του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος σχεδιάζει μια σειρά έργων που αφορούν:
Την ψηφιακή αναβάθμιση της Δραματικής του Σχολής.
Την υλοποίηση θεατροπαιδαγωγικών προγραμμάτων για εφήβους και ενήλικες με ψυχικές νόσους. Με τίτλο «Θέατρο και Θεραπεία». Στο πλαίσιο ενός ευρύτερου προγράμματος Πολιτιστικής Συνταγογράφησης που προωθεί το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού.
Την υλοποίηση ενός παγκόσμιου Φεστιβάλ Δραματικών Σχολών με βασικό άξονα τη διδασκαλία του Αρχαίου Δράματος. Στο πλαίσιο της εξωστρέφειας του ελληνικού σύγχρονου πολιτισμού και της ανάδειξης σημαντικών Ελλήνων καλλιτεχνών που δραστηριοποιούνται στον χώρο του αρχαίου δράματος.
Το ΚΘΒΕ ανακοινώνει συνεργασίες με τους κορυφαίους σκηνοθέτες από το χώρο του θεάτρου, όπως:
Ο Μιχαήλ Μαρμαρινός, ο Ευριπίδης Λασκαρίδης, ο Γιάννης Χουβαρδάς, ο Τσέζαρις Γκραουζίνις. Η Mèlody Mourey, ο Γιάννης Κακλέας, η Ρούλα Πατεράκη, ο Γιώργος Καπουτζίδης. Ο Στάθης Λιβαθινός, ο Δημήτρης Καραντζάς, o Γκί Κασίερς, ο Τιμοφέι Κουλιάμπιν. Ο Ακύλλας Καραζήσης, ο Γιάννης Σκουρλέτης, ο Θωμάς Μοσχόπουλος, ο Σύλλας Τζουμέρκας. Ο Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης, ο Γιάννης Ρήγας, η Ελένη Γκασούκα. Ο Χρήστος Παπαδόπουλος, ο Γιώργος Παπαγεωργίου, οι Ανέστης Αζάς και ο Πρόδρομος Τσινικόρης
Η Αργυρώ Χιώτη, η Μαρία Μαγγανάρη, ο Κώστας Φιλίππογλου, η Μαίρη Ανδρέου. Η Ανδρομάχη Χρυσομάλλη, η Μαρία Πανουργιά, οι Χρήστος Πασσαλής και η Αγγελική Παπούλια. Η Σοφία Μαραθάκη, οι Αλεξάνδρα Καζάζου και Ελεάννα Γεωργούλη. Ο Παντελής Δεντάκης, ο Χρήστος Σουγάρης, η Νικαίτη Κοντούρη, ο Άρης Μπινιάρης. Η Χριστίνα Χατζηβασιλείου, η Μάρθα Φριτζήλα, ο Θέμης Θεοχάρογλου.
Ο Κωνσταντίνος Ασπιώτης, ο Ένκε Φεζολάρι, η Ζωή Χατζηαντωνίου. Ο Χρήστος Θεοδωρίδης, ο Αλέξανδρος Ράπτης, ο Δημήτρης Μπίτος. Ο Αλέξανδρος Ραπτοτάσιος, η Κλαίρη Χριστοπούλου, η Σοφία Καρακάντζα. Ο Κωνσταντίνος Ρήγος, η Ιώ Βουλγαράκη, ο Γιώργος Κουτλής. Ο Σίμος Κακάλας, ο Θοδωρής Αμπατζής, η Ιόλη Ανδρεάδη. Ο Βίκτωρ Αρδίττης, η Λένα Κιτσοπούλου, ο Δημήτρης Τάρλοου κ.ά.
Η νέα θεατρική σεζόν ξεκίνησε με ένα opening party με dj set. Έγινε στη Νέα Παραλία, μπροστά από το Βασιλικό Θέατρο. Τρεις γνωστοί djs της πόλης βρέθηκαν στα decks από τις 19.00 έως τις 23.00.
Η σχέση με το κοινό της πόλης «χτίζεται» καθημερινά μέσα στους θεατρικούς χώρους αλλά και έξω από αυτούς. Οι μηχανές του ΚΘΒΕ δουλεύουν στο φουλ, αυτό το διάστημα. Προετοιμάζουν πολλά και ενδιαφέροντα πράγματα. Τη χαρά αυτής της δημιουργίας μοιράστηκε με τον κόσμο που στηρίζει το ΚΘΒΕ στο opening party. Με πολλή μουσική και αγαπημένους καλλιτέχνες.
Διαβάστε τα άρθρα για τις θεατρικές παραστάσεις
Δείτε τα βίντεο που έχουμε ετοιμάσει.
Σεπ 08, 2024 0
Σεπ 05, 2024 0
Αυγ 10, 2024 0
Αυγ 10, 2024 0
Σεπ 04, 2024 0
Σεπ 03, 2024 0
Σεπ 01, 2024 0
Σεπ 01, 2024 0
Ιούν 09, 2017 138
Μαρ 08, 2014 2
Μαρ 22, 2014 2
Μάι 28, 2014 2
Οκτ 12, 2014 2
Νοέ 09, 2014 2
Νοέ 20, 2024 0
Νοέ 12, 2024 0
Νοέ 03, 2024 0
Νοέ 03, 2024 0
Νοέ 01, 2024 0
4 έτη ago
Δείτε το τρέιλερ της ταινίας μας, που συμμετέχει το Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης.
SOTOS, EVERLASTING PAINTER (TRAILER)
ΓΙΑΝΝΗΣ ΦΡΑΓΚΟΥΛΗΣ
Email: info@filmandtheater.gr
Τηλ: (+30) 6974123481
Διεύθυνση: Ιωαννίνων 2, 56430, Σταυρούπολη Θεσσαλονίκη