Αυγ 25, 2024 Κινηματογράφος 0
THE EXPERIENCE OF LOVE
(LE SYNDROME DES AMOURS PASSÉES)
Σύνδρομο των πρώην εραστών: γράφει ο Γιάννης Φραγκούλης
Μια ταινία, συμπαραγωγή Γαλλίας και Βελγίου, αφηγείται την προσπάθεια ενός ζευγαριού να αποκτήσουν παιδί. Η ταινία, «Σύνδρομο των πρώην εραστών», μας μιλά για τις ιδιαιτερότητες του άντρα και της γυναίκας, την διερεύνησή τους, όσον αφορά στην ερωτική τους δραστηριότητα. Κωμωδία που θα πρέπει να την δεις πιο προσεχτικά για να καταλάβεις αυτά που κρύβονται πίσω από το κείμενο.
Ένα νεαρό ζευγάρι ζει μια ισορροπημένη συναισθηματικά ζωή. Θέλει να αποκτήσει παιδί αλλά αντιμετωπίζει προβλήματα υπογονιμότητας. Η παράδοξη σύσταση του γιατρού τους είναι απόρροια των τελευταίων ιατρικών ανακαλύψεων για το «Σύνδρομο των πρώην εραστών»: Θα πρέπει να ξεπεράσουν τα προβλήματα υπογονιμότητας. Θα πρέπει να έρθουν ξανά σε σεξουαλική επαφή με όλους τους πρώην τους.
Μία ανισορροπία εγκαθίσταται στις σχέσεις τους: ο άντρας έχει μόλις τρεις πρώην σχέσεις, ενώ η γυναίκα έχει 20. Αποφασισμένοι να ξεπεράσουν το πρόβλημα υπογονιμότητας αρχίζουν να εφαρμόζουν τη συμβουλή του γιατρού τους. Όμως τώρα η ανισορροπία εγκαθίσταται στην καθημερινότητα της σχέσης τους. Ο άντρας αισθάνεται μειονεκτικά απέναντι στην έντονη σεξουαλική ζωή της γυναίκας του. Για να ξεπεραστεί αυτή η ανισορροπία αποφασίζουν ο άνδρας να μπορεί να εντρυφήσει σε περιστασιακές σεξουαλικές σχέσεις. Τώρα όμως τα θεμέλια της κοινής συντροφικής τους ζωής τρίζουν.
Θα πρέπει να δούμε αυτούς τους δύο συζύγους σαν ένα παράδειγμα όσον αφορά σε αυτά τα άτομα που προσπαθούν να τεκνοποιήσουν. Έχουμε την περίπτωση που οι δύο σύζυγοι είναι απελπισμένοι, τα έχουν δοκιμάσει όλα, πιθανόν εκτός της βοηθούμενης τεχνητής γονιμοποίησης. Είναι εύκολο να πιαστούν από αυτή την ελπίδα που τους δίνει ο γιατρός τους που είναι καθηγητής πανεπιστημίου. Ο όρος «πρώην εραστών» δηλώνει το τέλος του έρωτα ή της αγάπης. Τίθεται λοιπόν το ερώτημα: στην ταινία «Σύνδρομο των πρώην εραστών» υπάρχει αυτός ο θάνατος ή ο ευνουχισμός του έρωτα και που; Σε αυτό το ερώτημα θα πρέπει να απαντήσει ο θεατής.
Βλέπουμε δύο ανθρώπους που δεν κάνουν τίποτε άλλο από το να πραγματώνουν την οδηγία του γιατρού τους. Δεν τους έχει περάσει από το μυαλό ότι αυτή η διαδικασία μπορεί να είναι αδόκιμη, επικίνδυνη για αυτούς ή ένα ευφυολόγημα ενός πανεπιστημιακού γιατρού. Γίνονται πειραματόζωο ακολουθώντας μια διαδικασία που, ίσως, αργότερα θα την αξιολογήσει η πανεπιστημιακή κοινότητα. Τίποτε δεν είναι σίγουρο. Ο θεατής βλέπει αυτά που γίνονται και παρατηρεί ένα ζευγάρι που είναι αμέτοχο για την ίδια την ζωή του.
Η ταινία «Σύνδρομο των πρώην εραστών» θυμίζει, στην αρχή, την αισθητική και τις δομές των ταινιών του Γούντι Άλλεν. Μετά όμως διαφοροποιείται και ακολουθεί τον δρόμο της. Δεν έχουμε δύο εραστές που σκέπτονται και ακολουθούν μια προβληματική που θα την αναπτύξουν έτσι ώστε να αναπτυχθεί μια φιλοσοφική στάση αυτών και, φυσικά, των θεατών. Εδώ έχουμε δύο άτομα που είναι απαθή. Βλέπουν την ζωή τους να περνά χωρίς να κάνουν κάτι για να αλλάξουν αυτό τον ρου της ιστορίας. Σα να βλέπουν μια ταινία, ως θεατές. Έχουν βγει έξω από το σώμα τους και βλέπουν τους εαυτούς τους ως υποκείμενα ενός σεναρίου που κάποιος σκηνοθετεί.
Μόνο η γυναίκα αντιδρά προς το τέλος. Φαίνεται ότι μόνο αυτή έχει κριτήριο και βλέπει ότι, μετά τα απανωτά εξωσυζυγικά σεξ απομακρύνονται. Ποιος ήταν πιο καλός εραστής, ο νυν σύζυγος ή οι προηγούμενοι; Ποια ήταν πιο καλή γκόμενα η νυν σύζυγος ή οι προηγούμενες; Η απάντηση σε αυτά τα ερωτήματα θα λειτουργήσει ως επιβράβευση για την επιλογή που έκαναν να παντρευτούν; Ή είναι κάτι άλλο;
Στο «Σύνδρομο των πρώην εραστών» αναδεικνύεται ο παραλογισμός με τρόπο που ο Γούντι Άλεν δεν έκανε. Πρώτα η απλή αναφορά των δρώμενων, μετά η κρίση, τέλος η επανένωση με μεγαλύτερη δύναμη. Αυτή η τελευταία γίνεται όταν η γυναίκα κάνει σεξ με ένα άγνωστό της, όχι πρώην γκόμενο, και μένει έγκυος. Έχει προηγηθεί η διαπίστωση ότι ένα κορίτσι είναι παιδί του άντρα, από προηγούμενη σχέση, χωρίς αυτός να το ξέρει. Άρα δεν είναι στείροι. Τότε γιατί δεν κάνουν παιδιά; Ιδού το παράλογο. Η τελευταία σκηνή που είναι όλοι μαζί συμπυκνώνει αυτόν τον παραλογισμό που υπάρχει, ως λογική πλέον, στη σύγχρονή μας κοινωνία.
Για να αποδοθούν όλα αυτά με βιωματικό τρόπο θυσιάζεται η ταινία και χάνει τον ρυθμό της. Είναι ακραίος ρεαλισμός και δεν χωρεί τίποτε περιττό για να υπάρχει μόνο η αφήγηση των γεγονότων που θα αφήσει, προς το τέλος, να φανεί ο παραλογισμός και να γίνουν οι απαραίτητες συνδέσεις, εκ μέρους του θεατή. Η μουσική ακολουθεί την ίδια λογική και δεν προσπαθεί να δώσει ρυθμό στα άνευρα πλάνα της ταινίας. Η σκηνοθεσία ακολουθεί την ίδια λογική, εκτός από τις σκηνές όπου υπάρχει ερωτική πράξη, τότε ο αισθησιασμός απογειώνεται για να δείξει την άλλη λογική, την ανθρώπινη, που θα επιθυμούσαμε. Το μοντάζ είναι ο ορισμός του γραμμικού, απλά συνδέει τα πλάνα και ολοκληρώνει την αφήγηση. Τα σκηνικά είναι άκρως ρεαλιστικά, με εξαίρεση τις ερωτικές σκηνές, όπου η αφήγηση αλλάζει, όπως είπαμε.
Στην ταινία «Σύνδρομο των πρώην εραστών» οι ηθοποιοί παίζουν απλά και πειστικά τον άνθρωπο που ανήκει σε έναν μηχανισμό και δεν σκέφτεται να ξεφύγει από αυτόν, αντίθετα αυτό τον φοβίζει. Ο άντρας κρατά τον ίδιο τόνο συνέχεια, όπως ένα πρόβατο πάει πίσω από το τσέλιγκα, η γυναίκα έχει τη γνώμη της και συναινεί, παρασύροντας τον άντρα σε αυτή την λογική χωρίς συναισθήματα. Ξαναβρίσκουν τον εαυτό τους στο τέλος. Υποδύονται πολύ καλά αυτούς τους χαρακτήρες με μεγάλο βαθμό πειστικότητας. Στο τέλος η κινηματογραφική αφήγηση μας κάνει να σκεφτούμε από την αρχή αυτή την ιστορία και να βγάλουμε τα δικά μας συμπεράσματα.
ΤΟ ΣΥΝΔΡΟΜΟ ΤΩΝ ΠΡΩΗΝ ΕΡΑΣΤΩΝ
THE EXPERIENCE OF LOVE
(LE SYNDROME DES AMOURS PASSÉES)
Σκηνοθεσία: Raphaël Balboni, Ann Sirot
Σενάριο: Raphaël Balboni, Ann Sirot
Φωτογραφία: Jorge Piquer Rodríguez
Μουσική: Julie Roué
Ήχος: Gilles Benardeau, Aline Huber, Agathe Poche
Παραγωγοί: Valérie Berlemont, Tanguy Dekeyser, Guillaume Dreyfus, Julie Esparbes, Philippe Logie, Damien Riga, Delphine Schmit, Sibylle Seys Smets, Ives Swennen
Ηθοποιοί: Lucie Debay (Σάντρα), Lazare Gousseau (Ρεμί), Vincent Lecuyer (Δρ. Ντε Κόνικ), Andrea Romano (Πάολο), Tarek Halaby (Ταρέκ), Nora Hamzawi (Τζουλί), Ninon Borsei (Τζαστίν), Frank Onana (καθηγητής τζούντο)
Χώρα παραγωγής: Γαλλία, Βέλγιο
Γλώσσα: γαλλικά, αγγλικά
Χρώμα: έγχρωμη
Είδος: κωμωδία, τραγωδία
Έτος παραγωγής: 2023
Διάρκεια: 89΄
Εταιρεία διανομής: Rosebud.21
Ημερομηνία εξόδου στις αίθουσες: 22/8/2024
Περισσότερες πληροφορίες για το κάστινγκ και τα τεχνικά χαρακτηριστικά δείτε εδώ.
Διαβάστε τις κριτικές ταινιών που έχουμε δημοσιεύσει
Δείτε τα βίντεο που έχουμε δημιουργήσει
Νοέ 03, 2024 0
Νοέ 01, 2024 0
Οκτ 28, 2024 0
Οκτ 26, 2024 0
Νοέ 20, 2024 0
Νοέ 12, 2024 0
Νοέ 03, 2024 0
Ιούν 09, 2017 138
Μαρ 08, 2014 2
Μαρ 22, 2014 2
Μάι 28, 2014 2
Οκτ 12, 2014 2
Νοέ 09, 2014 2
Νοέ 20, 2024 0
Νοέ 12, 2024 0
Νοέ 03, 2024 0
Νοέ 03, 2024 0
Νοέ 01, 2024 0
4 έτη ago
Δείτε το τρέιλερ της ταινίας μας, που συμμετέχει το Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης.
SOTOS, EVERLASTING PAINTER (TRAILER)
ΓΙΑΝΝΗΣ ΦΡΑΓΚΟΥΛΗΣ
Email: info@filmandtheater.gr
Τηλ: (+30) 6974123481
Διεύθυνση: Ιωαννίνων 2, 56430, Σταυρούπολη Θεσσαλονίκη
Δ | Τ | Τ | Π | Π | Σ | Κ |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | ||||||
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 |