Μάι 21, 2014 Κινηματογράφος 0
Προβολές του γερμανικού κινηματογράφου, παλιών ταινιών που σήμερα μπορούμε να τις δούμε είτε με άλλο μάτι είτε με άλλη διάθεση. Με αυτή την έννοια μπορούμε να κάνουμε μια ιστορική αναδρομή του γερμανικού κινηματογράφου, η οποία θα μας βοηθήσει να επαναπροσδιορίσουμε τον ευρωπαϊκό κινηματογράφο.
«Η Αλίκη στις πόλεις» (1974, 110´), μυθοπλασία
Σενάριο: Veith von Fürstenberg, Wim Wenders
Σκηνοθεσία: Wim Wenders
Κάμερα: Robby Müller
Ηθοποιοί: Rüdiger Vogler, Yella Rottländer, Lisa Kreuzer
Βραβείο των Γερμανών Κριτικών Κινηματογράφου.
Στο αεροδρόμιο της Νέας Υόρκης ο Γερμανός ρεπόρτερ Philip γνωρίζει μια νεαρή Γερμανίδα και την οκτάχρονη κόρη της Alice. Περνάει μια βραδιά μαζί της και την επομένη το πρωί βρίσκει ένα σημείωμά της που τον παρακαλεί να πάρει την κόρη της μαζί του στο Άμστερνταμ, όπου εκείνη θα ερχόταν να τους συναντήσει λίγες μέρες αργότερα. Ο Philip και η Alice, αφού μάταια περίμεναν τη μητέρα στο Άμστερνταμ, ξεκινούν μαζί για τη Γερμανία, όπου ζει η γιαγιά της μικρής, χωρίς όμως να γνωρίζουν τη διεύθυνσή της. Στο περιπετειώδες ταξίδι τους στην περιοχή Ρουρ οι δυο συνοδοιπόροι πλησιάζουν σιωπηλά ο ένας τον άλλον, χωρίς πολλές κουβέντες, μόνον με κινήσεις και βλέμματα.
Τα πρόσωπα στο έργο του Wenders είναι μοναχικά, χωρίς πατρίδα. Αναζητούν πάντα τον κοινωνικό χώρο τους, τον δικό τους τόπο και βρίσκουν την ταυτότητά τους στην κίνηση (που είναι πάντα και εσωτερική) που δίνει τη δυνατότητα για συναντήσεις και για δημιουργία σχέσεων.
(Αγγλικά/Γερμανικά με ελληνικούς υπότιτλους)
«Ο υποκειμενικός παράγοντας» (1980/81, 138´), μυθοπλασία
Σενάριο και σκηνοθεσία: Helke Sander
Κάμερα: Martin Schäfer
Ηθοποιοί: Angelika Rommel, Nikolaus Dutsch, Dominik Bender, Lutz Weidlich, Hansjörg Frey, Klaus Trebes.
I.S.D.A.P. Biennale, Βενετία 1981 (από τη Διεθνή Ένωση Παραγωγών).
«Ποιες ήταν οι απαρχές του γυναικείου κινήματος;», «Πώς ήταν η ζωή σε μια κομούνα;» «Πώς διεξάγονταν οι συζητήσεις;». Με αφετηρία αυτά τα ερωτήματα και με την ιστορία της Άνι, που ζει με το παιδί της σε κοινόβιο, η ταινία ανασυνθέτει από την οπτική του 1980 τα γεγονότα της περιόδου 1967-1970. Τι θα είχε συμβεί, αν σε συγκεκριμένες χρονικές στιγμές συγκεκριμένοι άνθρωποι είχαν δράσει διαφορετικά ή και καθόλου; Ποια επίδραση έχει ο «υποκειμενικός παράγοντας», δηλαδή οι πράξεις των μεμονωμένων ατόμων στο σύνολο, στα γεγονότα των καιρών;
(Γερμανικά με ελληνικούς υπότιτλους)
«Λουδοβίκος-Ρέκβιεμ για έναν παρθένο βασιλιά» (1972, 134´), μυθοπλασία
Σενάριο και σκηνοθεσία: Hans-Jürgen Syberberg
Κάμερα: Dietrich Lohmann
Ηθοποιοί: Harry Baer, Hanna Köhler, Ingrid Caven, Ursula Strätz, Peter Mohland, Peter Kern, Rudolf Waldemar Brehm
Μουσική: Richard Wagner
Χρυσό Βραβείο της Ομοσπονδιακής Δημοκρατίας της Γερμανίας 1972 για το Καλύτερο Σενάριο και την Καλύτερη Ταινία Μυθοπλασίας Μεγάλου Μήκους.
Ένα κολάζ για το βασιλιά της Βαυαρίας Λουδοβίκο Β΄ (1845-1886), αναμιγμένο με φολκλόρ κιτς των Άλπεων, κατοικημένο από σύγχρονους της τότε εποχής και μορφές άλλων καιρών, διανθισμένο με μυθολογικούς υπαινιγμούς και αλληγορίες, εμπλουτισμένο με εμφανίσεις άλλων ισχυρών υπό τη μουσική υπόκρουση συνθέσεων του Ρίχαρντ Βάγκνερ και σουξέ παραδοσιακής μουσικής.
Ο «Λουδοβίκος – Ρέκβιεμ για έναν παρθένο βασιλιά» είναι το πρώτο μέρος της θρυλικής πλέον τριλογίας του Syberberg που συνεχίζεται με τον «Karl May» και ολοκληρώνεται με το επτάωρο έργο «Χίτλερ, μια ταινία από τη Γερμανία».
(Γερμανικά με ελληνικούς υπότιτλους)
Γιάννης Φραγκούλης
Νοέ 03, 2024 0
Νοέ 01, 2024 0
Οκτ 28, 2024 0
Οκτ 26, 2024 0
Νοέ 20, 2024 0
Νοέ 12, 2024 0
Νοέ 03, 2024 0
Ιούν 09, 2017 138
Μαρ 08, 2014 2
Μαρ 22, 2014 2
Μάι 28, 2014 2
Οκτ 12, 2014 2
Νοέ 09, 2014 2
Νοέ 20, 2024 0
Νοέ 12, 2024 0
Νοέ 03, 2024 0
Νοέ 03, 2024 0
Νοέ 01, 2024 0
4 έτη ago
Δείτε το τρέιλερ της ταινίας μας, που συμμετέχει το Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης.
SOTOS, EVERLASTING PAINTER (TRAILER)
ΓΙΑΝΝΗΣ ΦΡΑΓΚΟΥΛΗΣ
Email: info@filmandtheater.gr
Τηλ: (+30) 6974123481
Διεύθυνση: Ιωαννίνων 2, 56430, Σταυρούπολη Θεσσαλονίκη