Ιαν 25, 2015 Κινηματογράφος 0
Ύστερα από μία σειρά δραματικών ταινιών, ο Μεξικανός σκηνοθέτης Alejandro Gonzalez Inarritu επιστρέφει με κάτι εντελώς διαφορετικό, μία πρωτότυπη σεναριακή ιδέα που τη χαρακτηρίζει το μαύρο και πικρόχολο χιούμορ της. Μια ταινία που φέτος φιγουράρει ως ένα από τα δυνατά οσκαρικά φαβορί καθώς είναι υποψήφιο για εννιά Όσκαρ.
Βρισκόμαστε στα παρασκήνια ενός γιγαντιαίου θεάτρου στο χώρο του Brodway. Η κάμερα περιστρέφεται κυρίως στα παρασκήνια με ελάχιστες «λοξοδρομήσεις» όταν επισκέπτεται τους χαοτικούς δρόμους της Ν. Υόρκης.
Ο ηθοποιός Riggan Thomson (Michael Keaton) που έγινε πριν από χρόνια διάσημος παίζοντας έναν σούπερ-ήρωα, τον Birdman, προσπαθεί να ανεβάσει ένα θεατρικό, ελπίζοντας πως θα αναβιώσει την καριέρα του. Παράλληλα με τον Thomson αλληλεπιδρούν ο φευγάτος παραγωγός και κολλητός του σκηνοθέτη-πρωταγωνιστή που τον εμψυχώνει συνεχώς (Zach Galifianakis), η ηθοποιός- ερωμένη του σκηνοθέτη (Andrea Riseborough), καθώς και μια ακόμη ηθοποιός που βρίσκεται σε αναζήτηση αυτοκυριαρχίας και αυτοσεβασμού (Naomi Watts), ένας αλαζόνας και εκνευριστικός ηθοποιός- εν ολίγοις για μπάτσες, (ειρωνικά αξιολάτρευτος εδώ ο Edward Norton) και τέλος η νεαρή κόρη του Thomson που βρίσκεται στα πλαίσια αποτοξίνωσης και ενώ έχει φάει πολλές πίκρες από τον πατέρα της, συνεργάζεται μαζί του (εντυπωσιακή η Emma Stone).
Πρώτη μας συστήνεται… η πλάτη του Thomson ενώ ο ίδιος ήρεμος, αναλογίζεται στο καμαρίνι του. Αυτό που μάλλον θα σας κεντρίσει το ενδιαφέρον είναι το γεγονός ότι το σώμα του βρίσκεται κάποια εκατοστά πάνω από το έδαφος… Είναι μια από τις αρκετές mindfuck στιγμές του «Birdman», αλλά η μοναδική κατά την οποία επικρατεί απόλυτη ηρεμία. Μετά από αυτό, ξεχάστε οτιδήποτε έχει σχέση με ηρεμία. Ακολουθεί ένα δίωρο γεμάτο ένταση και σύγχυση, τις οποίες εντείνει η μονότονη drums συνοδεία σε ρυθμούς jazz.
Μια συνεχής τρέλα που φυσικά δεν θα υπήρχε αν δεν υπήρχε ο κεντρικός της χαρακτήρας -ο πάλε ποτέ εμπορικός σούπερ ήρωας που τις ημέρες που προηγούνται της πρεμιέρας του, καλείται να αντιμετωπίσει τα επαγγελματικά και οικογενειακά του προβλήματα, αλλά και τους προσωπικούς του δαίμονες. Ο Michael Keaton βαστάει γερά τον κεντρικό ρόλο και δικαίως έχει σαρώσει τις υποψηφιότητες.
Η σκηνοθετική πλευρά επιλέγει να γυριστεί η ταινία «σαν» σε μονοπλάνο. Μακροπερίοδα μονοπλάνα με ελάχιστα, σχεδόν απαρατήρητα cuts, δημιουργούν μια αίσθηση κλειστοφοβίας. Προσκαλούν το θεατή να γίνει κομμάτι τους, ο οποίος τελικά δέχεται χωρίς όμως να το επιλέγει από μόνος του, με αποτέλεσμα να νιώσει άβολα για αυτό αφού γίνεται μάρτυρας ακραίων συμπεριφορών και καταστάσεων.
Ο κόσμος του «Βirdman» που πολύ πιθανόν να μην σας γίνει αρεστός, υπάρχει και εκτός ταινίας. «Να φτάσω ψηλά, όσο πιο ψηλά γίνεται!», μια αβίαστη επιθυμία και ανάγκη για αποδοχή ή αναγνώριση που σε αναγκάζει να ξεχνάς και να παραμελείς ορισμένους σημαντικότερους παράγοντες.
Παρασκευή Γιουβανάκη
(Για περισσότερες κριτικές της Παρασκευής Γιουβανάκη διαβάστε στο: http://film-c.blogspot.gr/)
email: ofellia91@gmail.com
Σκηνοθεσία: Alejandro Gonzalez Inarritu
Σενάριο: Alejandro Gonzalez Inarritu, Nicolas Giacobone, Alexander Dinelaris, Armando Bo
Φωτογραφία: Emmanuel Lubezki
Μοντάζ: Douglas Crise, Stephen Mirrione
Μουσική: Antonio Sanchez
Ήχος: Sean Madsen, Brendan Jamieson O’Brien, Adam Sanchez, Patrick Rousseau
Σχεδιασμός ήχου: Aaron Glascock, Jeremy Peirson
Μοντάζ ήχου: Joe Dzuban, Albert Gasser, Glynna Grimala, Michelle Pazer, Michele Perrone, Alejandro Quevedo
Μίξη ήχου: Nerses Gezalyan
Καλλιτεχνική διεύθυνση: Stephen Carter
Σκηνικά: George DeTitta Jr.
Κοστούμια: Albert Wolsky
Ειδικά εφέ: Conrad Brink Jr., Johann Kunz, Denis Lavigne
Οπτικά εφέ: Robert Bock, Jake Braver, Francis Clement, Soal Givord, Sebastien Francoeur, Jocelyn Hudon, Ara Khanikian, Isabelle Langlois, Tyller Cordova, Adam Howard
Μέικαπ: Judy Chin, Rondi Scott
Κομμώσεις: Jerry Popolis, Jacqueline Weiss
Κάστινγκ: Francine Maisler
Παίζουν: Michael Keaon (Ρίγκαν), Emma Stone (Σαμ), Kenny Chin (Κορεάτης μπακάλης), Jamahl Garrison-Lowe (Ντάνιελ), Zach Galifianakis (Τζέικ), Naomi Watts (Λέσλι), Jeremy Shamos (Ράλφ), Andrea Riseborough (Λόρα), Katherine O’Sullivan (βοηθός ενδυματολόγου), Damian Young (Γκαμπριέλ), Keenan Shimizu (Χαν), Akira Ito (μεταφραστής), Natalie Gold (Κλάρα), Merritt Wever (Άνι), Edward Norton (Μάικ), Michael Siberry (Λάρι), Clark Middleton (Σίντνέι), Amy Ryan (Σίλβια), Lindsay Duncan (Ταμπίθα)
Σχεδιασμός παραγωγής: Kevin Thompson
Διεύθυνση παραγωγής: Alejandro Gonzalez Inarritu, John Lesher, Arnon Milchan, James Skotchdopole
Εταιρείες παραγωγής: New Regency Pictures, M Prods, Le Grisbi Productions, TSG Entertainment, Worldview Entertainment
Χώρες παραγωγής: ΗΠΑ, Καναδάς
Προϋπολογισμός: 22 εκατ. δολάρια
Άνοιγμα εσόδων (ΗΠΑ): 424.397 δολάρια
Γλώσσα: αγγλικά
Τόποι κινηματογράφησης: Νέα Υόρκη (ΗΠΑ)
Χρώμα: έγχρωμη
Ήχος: dolby digital
Aspest ratio: 1.85:1
Κάμερα: Arri Alexa M, Arri Alexa XT, Leica Summilux-C και Zeiss Master Prime (φακοί)
Αρνητικό φορμά: Codex
Τυπωμένο φορμά: 35 mm (σφαιρικό), D-Cinema
Κινηματογράφηση: ArriRaw (2.8 K), φορμά πηγής, Digital Intermediate (2K), μάστερ φορμά
Είδος: κωμωδία, δράμα
Έτος παραγωγής: 2014
Διάρκεια: 119΄
Εταιρεία διανομής: Odeon
Έξοδος στις αίθουσες: 22/1/2015.
Νοέ 03, 2024 0
Νοέ 01, 2024 0
Οκτ 28, 2024 0
Οκτ 26, 2024 0
Νοέ 20, 2024 0
Νοέ 12, 2024 0
Νοέ 03, 2024 0
Ιούν 09, 2017 138
Μαρ 08, 2014 2
Μαρ 22, 2014 2
Μάι 28, 2014 2
Οκτ 12, 2014 2
Νοέ 09, 2014 2
Νοέ 20, 2024 0
Νοέ 12, 2024 0
Νοέ 03, 2024 0
Νοέ 03, 2024 0
Νοέ 01, 2024 0
4 έτη ago
Δείτε το τρέιλερ της ταινίας μας, που συμμετέχει το Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης.
SOTOS, EVERLASTING PAINTER (TRAILER)
ΓΙΑΝΝΗΣ ΦΡΑΓΚΟΥΛΗΣ
Email: info@filmandtheater.gr
Τηλ: (+30) 6974123481
Διεύθυνση: Ιωαννίνων 2, 56430, Σταυρούπολη Θεσσαλονίκη