Δημοσιεύουμε την ανοικτή επιστολή του Αιμίλιου Μιχαηλίδη, κινηματογραφιστή και εκπρόσωπο της διημερίδας με θέμα «Φεστιβάλ Κινηματογράφου, προτάσεις για την πορεία του». Θα επανέλθουμε με τις δικές μας θέσεις μετά το τέλος του Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης, στον απολογισμό μας.
Θεσσαλονίκη 9/3/2015
Προς
τον Αναπληρωτή Υπουργό Πολιτισμού κύριο Ν. Ξυδάκη
Κύριε Υπουργέ
Είμαι εκπρόσωπος της διημερίδας με θέμα «Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, προτάσεις για την πορεία του», που διοργάνωσαν το 2014 οι άνθρωποι του κινηματογραφικού χώρου της πόλης. Η επιστολή ωστόσο είναι προσωπική.
Υπάρχουν μια σειρά από ερωτήματα κύριε Υπουργέ.
1. Πώς γίνεται να αγνοείτε την ερώτηση εννέα (9) βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ (8/8/2014) στη Βουλή των Ελλήνων σχετικά με τις μεθοδεύσεις, τα έργα και τις ημέρες που συνοδεύουν τη θητεία του Δ/ντή του Φεστιβάλ κ. Εϊπίδη και ανανεώνετε την εμπιστοσύνη των προκατόχων σας στο πρόσωπό του;
2. Πώς γίνεται να αγνοείτε τις θέσεις που διατυπώθηκαν στην εξειδικευμένη διημερίδα των Θεσσαλονικέων, οι οποίες σας κοινοποιήθηκαν, και να αρνείσθε τη συνάντηση με την τριμελή επιτροπή τους; Απεναντίας, το πρόσωπο που επιδίωξε να διασπάσει την προσπάθειά μας με χυδαίο παρασκηνιακό τρόπο να ανταμείβεται με θέση στο Δ.Σ του Φεστιβάλ; (Cherchez la femme)
3.Πώς γίνεται να αγνοείτε το δικτατορικό, επί των ημερών του, τρόπο διοίκησης του Φεστιβάλ απέναντι σε κάθε κριτική φωνή; Είναι πασίγνωστη η εκπαραθύρωση από τον θεσμό της Π.Ε.Κ.Κ (Πανελλήνια Ένωση Κριτικών Κινηματογράφου), που για να επανέλθει χρειάστηκε η μεσολάβηση της FIPRESKI (Διεθνής ομοσπονδία κριτικής κινηματογράφου); Είσθε ενήμερος για τα ρεζιλίκια αυτά;
4. Πώς γίνεται ένα ερημωμένο από την απουσία των κινηματογραφιστών Φεστιβάλ να κρίνεται ως επιτυχής διεύθυνση και να επιβραβεύεται; Τα αρνητικά δημοσιεύματα για τον τρόπο χειρισμού των ελληνικών ταινιών είναι πάμπολλα. Ποιον εξυπηρετεί αυτή η πρακτική;
4. Πώς γίνεται να εμπιστεύεσθε ξανά τον Δ/ντή που εμφανίζεται στην πόλη δύο δεκαήμερα το χρόνο, μόνο στη διάρκεια των προβολών; Πώς θα εξορθολογισθεί το φεστιβάλ Θεσσαλονίκης, όταν προβάλλει υπερδιπλάσιες ξένες ταινίες από το φεστιβάλ Βενετίας, αδιαφορώντας για τις οικονομικές και άλλες επιβαρύνσεις; Είναι μήπως το Φεστιβάλ μας αρχαιότερο, πλουσιότερο ή έχει μεγαλύτερη διεθνή ακτινοβολία; Όχι βέβαια, απλώς ο εν λόγω κύριος κάνει τη «δουλειά» του. Πότε θα σταματήσει αυτή η παράνοια; Ως πότε θα αναγνωρίζεται το αλάθητο του Πάπα στον αενάως ταξιδεύοντα δημοσιοσχεσίτη κ. Εϊπίδη;
5. Πώς γίνεται, επί 50 χρόνια, να προβάλλεται στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης το σύνολο της ελληνικής κινηματογραφικής παραγωγής και, μετά το διορισμό του κ.Εϊπίδη, να μένει μόνο το 1/3 από αυτήν; Απεναντίας να γιγαντώνεται το Φεστιβάλ «Νύχτες πρεμιέρας» (γνωστών συμφερόντων), που αποσπά τα 2/3 των ελληνικών ταινιών ετησίως; (Ειρήσθω εν παρόδω, με τη δημιουργία και φεστιβάλ ταινιών μικρού μήκους συγκεντρώνει πάνω από 70 ταινίες ετησίως και έπεται συνέχεια). Αυτά χάρη στο νόμο Γερουλάνου, που αφαίρεσε το status των εθνικών Φεστιβάλ από Δράμα και Θεσσαλονίκη, τον οποίο ο κ. Εϊπίδης έσπευσε ασμένως να ενστερνισθεί.
Σαν άλλος «οικονομικός δολοφόνος» ο κ.Εϊπίδης το πήρε επάνω του: όχι μόνο δεν υπερασπίστηκε το συμφέρον του Φεστιβάλ, ως όφειλε, αλλά συμφώνησε εκ των προτέρων με την κατάργηση των Κρατικών βραβείων, τα συκοφάντησε με συνεντεύξεις κ.λπ. και, εν τέλει, αποδέχθηκε και συνήργησε στην παρανομία της μη χορήγησης των βραβείων του 2010, γιατί ο σχετικός νόμος δημοσιεύτηκε μετά τη λήξη του πρώτου φεστιβάλ της θητείας του. Σήμερα είναι κοινή συνείδηση ότι η κατάργηση των Κρατικών βραβείων κινηματογράφου ήταν η καταδίκη του Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης.
Στο σημείο αυτό, έχετε αναρωτηθεί κ. Υπουργέ γιατί καταργήθηκαν τα Κρατικά Βραβεία μόνο για τον κινηματογράφο, ενώ παραμένουν για τις άλλες τέχνες; Ρητορικό το ερώτημα. Τα βραβεία αυτά ήταν μετεξέλιξη των βραβείων του Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης. Ο κ.Εϊπίδης, ως Διευθυντής του, υποδύεται τον « αθώο». Επικαλείται την έλλειψη πόρων και βγαίνει και «ήρωας» (!). Υπήρχαν τρόποι να εξευρεθούν οι πόροι και να αλλάξει ο δαπανηρός τρόπος απονομής των βραβείων. Ο κ.Εϊπίδης δεν θέλησε να ασχοληθεί με τα ελληνικά «πίτουρα». Οι «δουλειές» του είναι στο εξωτερικό!
Εσείς όμως τι θα κάνετε με τα Κρατικά Βραβεία κύριε Υπουργέ; Δεν είναι θέμα που αφορά στενά και μόνο το Φεστιβάλ αλλά γενικότερα τη στήριξη του Ελληνικού κινηματογράφου και κυρίως την ποδηγέτησή του από τα ιδιωτικά συμφέροντα (παιδεία, παραγωγή, οργάνωση φεστιβάλ, απονομή βραβείων). Κάτι που ως Υπουργό του ΣΥΡΙΖΑ υποθέτω ότι θα έπρεπε να σας ενδιαφέρει. Σήμερα τι απέμεινε από το κίνημα των ομιχλιστών που πολέμησε λυσσαλέα τα Κρατικά βραβεία Που πήγε το όραμα για τον άλλο κινηματογράφο; Οι υποσχέσεις για τη κινηματογραφική παιδεία; Πομφόλυγες. Απλώς κάποιοι έκαναν τη «δουλειά» τους. Δεν αναφέρομαι στο σύνολο φυσικά.
Τελικά ποια είναι τα κριτήριά σας κύριε Υπουργέ;
Φοβάμαι ότι η πληροφόρησή σας είναι εμφανώς μονομερής και επιδερμική. Δυστυχώς φαίνεται αυτό από τις επιλογές σας. Συνεχίζετε στο πνεύμα των προκατόχων σας. Ενημερωθείτε τουλάχιστον για τις επιφυλάξεις του Θόδωρου Αγγελόπουλου, ήδη από το 2011, σε συνέντευξη λίγες ημέρες πριν τον θάνατό του στην ταινία – έρευνα για την κινηματογραφική παιδεία στην Ελλάδα. (Θα τη βρείτε στο διαδίκτυο: VIMEO “champions a comic tale”, στους χρόνους 40’.3’’, 41’.54’’, 42’.58’’, 43’.20’’, 44’.49’’). Ίσως αντιληφθείτε, κατά την έκφραση του Θόδωρου Αγγελόπουλου, πόσο «αθώες» είναι και ποιους εξυπηρετούν οι πρόσφατές σας επιλογές
Εμείς καταλάβαμε – δεν είμαι μόνος γαρ – κύριε Υπουργέ. Καταλάβαμε!..Και σεις «αθώος» είστε κύριε Υπουργέ. Γι’ αυτό, καληνύχτα σας κύριε Υπουργέ του Πολιτισμού!..
ΑΙΜΙΛΙΟΣ ΜΙΧΑΗΛΙΔΗΣ
Δ/ΝΤΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ – ΕΚΤΕΛΕΣΤΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΟΣ
9 έτη μέλος του Δ.Σ. Φεστιβάλ ταινιών μικρού μήκους Δράμας / 4 έτη μέλος της επιτροπής χορήγησης άδειας άσκησης επαγγέλματος ΥΠ.ΠΟ. / 5 έτη εκτελεστής παραγωγός Φεστιβάλ κινηματογράφου Θεσσαλονίκης (ως εξωτερικός συνεργάτης, με ετήσια συμβόλαια) / 2 έτη διδάσκων στο Τμήμα Κινηματογράφου του Α.Π.Θ. / 9 έτη μέλος κριτικών επιτροπών Κρατικών Βραβείων Κινηματογράφου και των Βραβείων της Ε.Τ.Ε.Κ.Τ. στα Φεστιβάλ Δράμας και Θεσσαλονίκης / 5 έτη μέλος του Γνωμοδοτικού Συμβουλίου Κινηματογράφου του ΥΠ.ΠΟ. / Εκπρόσωπος – εισηγητής στη Βουλή των Ελλήνων, με ομόφωνη απόφαση του συνόλου των 10 φορέων του κινηματογραφικού χώρου, στην ψήφιση του κινηματογραφικού νόμου 2557(Επιτροπή μορφωτικών υποθέσεων1997 Όρα Διαύγεια) / 35 έτη επαγγελματική ενασχόληση αποκλειστικά στον ιδιωτικό τομέα.
Άχαρο να προσπαθείς να αποδείξεις ότι δεν είσαι ελέφαντας…
Δεκ 03, 2022 0
Δεκ 16, 2020 0
Δεκ 12, 2020 0
Απρ 19, 2020 0
Φεβ 20, 2015 1
Απρ 10, 2014 0
Ιούν 09, 2017 138
Μαρ 08, 2014 2
Μαρ 22, 2014 2
Μάι 28, 2014 2
Οκτ 12, 2014 2
Νοέ 09, 2014 2
Νοέ 20, 2024 0
Νοέ 12, 2024 0
Νοέ 03, 2024 0
Νοέ 03, 2024 0
Νοέ 01, 2024 0
4 έτη ago
Δείτε το τρέιλερ της ταινίας μας, που συμμετέχει το Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης.
SOTOS, EVERLASTING PAINTER (TRAILER)
ΓΙΑΝΝΗΣ ΦΡΑΓΚΟΥΛΗΣ
Email: info@filmandtheater.gr
Τηλ: (+30) 6974123481
Διεύθυνση: Ιωαννίνων 2, 56430, Σταυρούπολη Θεσσαλονίκη