Μάι 11, 2017 Κινηματογράφος 0
Η Μορίν δουλεύει στο Παρίσι. Κατάγεται από την Αμερική. Πρόσφατα έχει χάσει τον αδελφό της. Η δουλειά της είναι σύμβουλος αγορών σε ένα τοπ μόντελ. Όπως ο αδελφός της, έτσι και αυτή έχει την ικανότητα να επικοινωνεί με τα πνεύματα. Προσπαθεί να επικοινωνήσει με τον αδελφό της, αλλά εκείνη τη στιγμή δέχεται κάποιο μήνυμα στο κινητό της. Ο Ασάγιας είναι γνωστός για τη γλαφυρότητα της αφήγησής του. Εδώ δοκιμάζεται στο μεταφυσικό θρίλερ, πράγμα που απαιτεί να δημιουργήσει και την απαραίτητη ατμόσφαιρα. Πάντως, με αυτή την ταινία, έφυγε με το βραβείο σκηνοθεσία από το Φεστιβάλ Καννών.
Βραβείο Σκηνοθεσίας που δίχασε στο περσινό Φεστιβάλ Καννών για τον Ολιβιέ Ασαγιάς για ένα ζουλαφσκικό, μείον τη σωματοποίηση, δραματικό θρίλερ που σπαταλά την κινηματογραφική δεξιοτεχνία της Κρίστεν Στιούαρτ να κρατά το ενδιαφέρον ακόμη κι όταν στέλνει (άπειρα) μηνύματα στο κινητό της τηλέφωνο με μια απροσπέλαστη, μάλλον εξωφρενική ιστορία φαντασμάτων… Περισσότερα
Ένα μυσταγωγικό σκηνικό περισυλλογής και διαχείρισης των εσωψύχων (η κοπέλα πάσχει από την ίδια γενετική καρδιακή δυσλειτουργία με τον αδελφό της) στήνεται βήμα βήμα, αλλά προς το μέσον της ταινίας η πλοκή εκτρέπεται, διαφοροποιώντας τα δεδομένα. Όταν αρχίζει να λαμβάνει μηνύματα στο κινητό της από κάποιον άγνωστο, η Μορίν ταράσσεται, αλλά σταδιακά ενδίδει σε ένα παιχνίδι που παίρνει έως και φετιχιστικές διαστάσεις… Περισσότερα
o μόνο που ίσως διασώζεται από την ταινία, είναι η υποφερτή – για τόσο άσχημη ταινία – ερμηνεία της Stewart που ακόμα και σε τέτοια ταινία, δείχνει πόσο πολύ έχει ωριμάσει σαν ηθοποιός. Ίσως στα κάπως θετικά να κρατήσουμε και την χρήση της τεχνολογίας στην ταινία, καθώς η Stewart στην μισή ταινία κάπου παίζει απέναντι στα μηνύματα που κάποιος άγνωστος της στέλνει στο κινητό της τηλέφωνο… Περισσότερα
Με δεξιοτεχνία ο Ασαγιάς πλέκει μια ιστορία μυστηρίου βασιζόμενος στην ερμηνεία της Στιούαρτ και στην ανταλλαγή μηνυμάτων μέσω κινητού τηλεφώνου. Όμως…. ενώ το σενάριο αγωνίζεται να προσθέτει πληροφορίες στην ιστορία αυτό που μένει τελικά είναι ένα συνονθύλευμα από καλές σκηνές – κάποιες από αυτές μ’ ένα υψηλό βαθμό αγωνίας- που όμως τελικά δεν καταλήγουν πουθενά… Περισσότερα
Με ένα πολλά υποσχόμενο πρώτο μέρος, ο Ασαγιάς βουτά με το φιλμ του στην αποξένωση, τον γεωγραφικό αποπροσανατολισμό και το βάρος της απώλειας και του πένθους, όπως τα βιώνει μια μοναχική ηρωίδα που βρίσκεται ξένη σε ξένη χώρα και φορτωμένη μια δουλειά που καθόλου δεν την ευχαριστεί… Περισσότερα
Όπως πάντα και σ’ αυτήν την ταινία του Olivier Assayas στο φόντο έχουμε ένα πολύπλοκο πολιτιστικό τοπίο: ο κόσμο της επιφανειακής ομορφιάς και των διασημοτήτων, ο κόσμος της μόδας, η ζωγραφική (και οι σημασίες της) με αναφορά στο έργο της Hilma af Klint, μια ζωγράφος της αφηρημένης τέχνης γεμάτης με πνευματιστικές αναφορές -, τέλος και κυριότερο, ο νέος διαδικτυομένος κόσμος και οι τεχνολογίες της επικοινωνίας. Και στο προσκήνιο ό,τι υπάρχει είναι κάτι πραγματικά παλιό: μια ιστορία φαντασμάτων, με πνεύματα που προέρχονται από το κόσμο των νεκρών. Και όπως συμβαίνει πάντα σ’ αυτές τις περιπτώσεις, είναι ο χώρος που είναι σημαντικός: το παλιό αρχοντικό είναι ο τόπος όπου η ηρωίδα επιζητεί την επικοινωνία με τον αγαπημένο κάτοικο του άλλου κόσμου… Περισσότερα
Στην πραγματικότητα το μεγαλύτερο κατόρθωμα του «Personal Shopper» είναι ότι αποφεύγει να ακολουθήσει τα κλισέ ενός θρίλερ ή μιας ταινίας τρόμου, αλλά να γίνει όταν πρέπει, όσο πρέπει υπαινικτικό και τρομακτικό. Και συχνά με τρόπο απρόσμενα ευρηματικό όπως σε εκείνη τη σκηνή όπου η Μοριν ανοίγει το κινητό της και τα μηνύματα που έχουν σταλεί λίγο πριν κι έρχονται το ένα πίσω από το άλλο, φέρνουν την απειλή όλο και πιο κοντά της. Σε κάθε περίπτωση η ταινία του Ασαγιάς δεν είναι τυπική ταινία τρόμου, όμως ο τρόπος που φέρνει το μεταφυσικό και το απόκοσμο σε μια καθημερινότητα που δεν θα μπορούσε να είναι πιο γνώριμη, είναι αξιοθαύμαστος… Περισσότερα
Ασαγιάς έχει τολμήσει να συνθέσει μια ιστορία που θα μπορούσε να οδηγήσει στον εξευτελισμό τόσο του ίδιου, όσο και της Στιούαρτ. Σε κάποιες σκηνές η ευαίσθητη ισορροπία γίνεται ακόμη πιο εμφανής. Η Στιούαρτ, όμως, έχει αποδείξει με τις περισσότερες πρόσφατες ταινίες της ότι θέλει να δοκιμάζει, να τολμά και να παίρνει πάνω της ρίσκα. Σκηνοθετικά, ο Ασαγιάς, με το παρελθόν του κριτικού κινηματογράφου, επηρεάζεται από το σινεμά του Άλφρεντ Χίτσκοκ και του Ρομάν Πολάνσκι, αφήνοντας για το φινάλε ανοιχτά μέτωπα… Περισσότερα
Θρίλερ, ταινία τρόμου, μεταφυσική ταινία με φαντάσματα, το χαρακτηριστικό και ατού της ταινίας είναι ότι συνδυάζει στοιχεία από κινηματογραφική είδη, αποφεύγοντας τα κλισέ του τυπικού μεταφυσικού θρίλερ. Ο Ασαγιάς χτίζει ένα σταθερό αφηγηματικό ρυθμό, που κρατά σε εγρήγορση το θεατή, αλλά η σκηνοθετική προσπάθεια χάνει το στόχο της, καθώς οι χαρακτήρες απουσιάζουν, το σενάριο παραμένει απλοϊκό και δίχως ουσία με ένα διφορούμενο τέλος στα όρια του κωμικού… Περισσότερα
Η Μορίν επισκέπτεται ακριβές μπουτίκ, εξερευνά σπίτια για πνεύματα, προσπαθεί να επικοινωνήσει με το νεκρό αδελφό της και τότε αρχίζει να παίρνει παράξενα μηνύματα στο κινητό της. Κάποιος την παρακολουθεί, την υποβάλλει και την αναγκάζει να κάνει ό,τι θέλει. Αρχίζουμε να μπαίνουμε στο χώρο του θρίλερ ο οποίος ενισχύεται και από ένα φόνο. Ο σκηνοθέτης βάζει το θεατή μέσα στο μυστήριο, μπερδεύει το μεταφυσικό με το μυστήριο του θρίλερ, η αλήθεια είναι πως δημιουργεί μια έντονη ατμόσφαιρα μυστηρίου και αγωνίας. Που καταλήγει όλο αυτό; Έλα μου ντε! Άβυσσος η ψυχή του Ολιβιέ Ασαγιάς, ο οποίος αν και σκηνοθετικά άψογος καταλήγει σε ένα τεράστιο ερωτηματικό… Περισσότερα
Σκηνοθεσία: Olivier Assayas
Σενάριο: Olivier Assayas
Φωτογραφία: Yorick Le Saux
Μοντάζ: Marion Monnier
Παραγωγοί: Artemio Benki, Fabian Gasmia, Charles Gillibert, Olivier Père
Παίζουν: Kristen Stewart (Μορίν), Lars Eidinger (Ίνγκο), Sigrid Bouaziz (Λάρα), Anders Danielsen Lie (Έρβιν), Ty Olwin (Γκάρι), Hammou Graïa (αστυνομικός), Nora von Waldstätten (Κίρα), Benjamin Biolay (Βίκτορ Ουγκό)
Χώρα παραγωγής: Γαλλία, Γερμανία
Έτος παραγωγής: 2016
Γλώσσα: αγγλικά, γαλλικά, σουηδικά
Διάρκεια: 105΄
Είδος: μυστήριο, δράμα, θρίλερ
Ημερομηνία εξόδου: 11/5/2017
Εταιρεία διανομής: StraDa Films.
Περισσότερες πληροφορίες για τους συντελεστές και τα τεχνικά χαρακτηριστικά: διαβάστε εδώ.
Γιάννης Φραγκούλης
Νοέ 03, 2024 0
Νοέ 01, 2024 0
Οκτ 28, 2024 0
Οκτ 26, 2024 0
Νοέ 20, 2024 0
Νοέ 12, 2024 0
Νοέ 03, 2024 0
Ιούν 09, 2017 138
Μαρ 08, 2014 2
Μαρ 22, 2014 2
Μάι 28, 2014 2
Οκτ 12, 2014 2
Νοέ 09, 2014 2
Νοέ 20, 2024 0
Νοέ 12, 2024 0
Νοέ 03, 2024 0
Νοέ 03, 2024 0
Νοέ 01, 2024 0
4 έτη ago
Δείτε το τρέιλερ της ταινίας μας, που συμμετέχει το Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης.
SOTOS, EVERLASTING PAINTER (TRAILER)
ΓΙΑΝΝΗΣ ΦΡΑΓΚΟΥΛΗΣ
Email: info@filmandtheater.gr
Τηλ: (+30) 6974123481
Διεύθυνση: Ιωαννίνων 2, 56430, Σταυρούπολη Θεσσαλονίκη