Ιούλ 15, 2017 Κινηματογράφος 0
του Γιάννη Φραγκούλη
Στις 13/7/2017 στις κινηματογραφικές αίθουσες.
Ένας αδίστακτος συνταγματάρχης θα τα βάλει, με τη βοήθεια του στρατού του, με τους πιθήκους. Οι τελευταίοι επαναστατούν, αλλά, τελικά θέλουν μία ειρηνική λύση. Όταν τα πράγματα εκτροχιάζονται, τότε αλλάζουν τα σχέδια του στρατού των πιθήκων και η μάχη ξεκινά.
Σε αυτή την ταινία θα υπάρξει ένας στυγνός, αποστάτης συνταγματάρχης που θα ηγηθεί ενός στρατού. Συγχρόνως θα δούμε τρομερές στιγμές αποκάλυψης όσον αφορά στις ανθρώπινες συνθήκες διαβίωσης, το σοκ που αυτές θα δημιουργήσουν θα μηδενίσουν την ανθρώπινη προκατάληψη, σε σχέση με αντιλήψεις επιβολής στον τρόπο ζωής του άλλου.
Αλλά, στην πραγματικότητα, το τελευταίο συναρπαστικό και εντυπωσιακό επεισόδιο της σειράς των Πιθήκων, σκηνοθετημένο και με συνσεναριογράφο το Matt Reeves, είναι πολύ κοντά στην παλιά σχολή των πολεμικών ταινιών και των δραματικών έργων που αναφέρονται στον πόλεμο, όπως το «Great escape» ή το «Bridge on the river Kwai» και τις προσεγμένες εικόνες των δεκαετιών του ΄60 και του ΄70 και φυσικά του πρωτοτύπου «Planet of the apes».
Η συνέχεια της σειράς των Πιθήκων μας παραδίδει την ιστορία βάζοντας μέσα την καταδίκη και την ένταση. Είναι άλλωστε κοινός τόπος για τον κόσμο που έχουμε φτιάξει και για την αληθοφάνεια των πιθήκων ότι ο χαρακτήρας τους θα παρουσιάζεται χωρίς συνείδηση και με πιστότητα. Η ταινία δε φοβάται να τοποθετήσει το αφηγηματικό της κέντρο μέσα στον κόσμο αυτών των ζώων και δε θέλει να ισορροπήσει αυτό τον κόσμο με τον ανθρώπινο. Έχει τη φιλοδοξία να παρουσιάζει έντονη δράση και σκηνές από μάχες, διανθισμένες από ψήγματα χιούμορ, αλλά είναι άβολο για αυτήν οι μεγάλες σκηνές διαλόγων και η σύγκρουση των χαρακτήρων. Σε στιγμές κρίσης θέλει επιμόνως πολύ κοντινά πλάνα στα πρόσωπα για να φαίνεται το συναίσθημα.
Ένας μέρος της δυναμικής της ταινίας έρχεται από τη φιγούρα του Καίσαρα, που αντανακλά στα πρόσωπα των δύο αρχηγών. Η όψη του αρχηγού των πιθήκων είναι ήρεμη, έχει να κάνει με τη φυσική παρουσία και αντικαθρεπτίζει την προσωπικότητά του: ένας παλιός στρατιώτης που είναι έτοιμος να δώσει εντολές, ως ένας άλλος αυτοκράτορας. Ο Reeves του δίνει την ευκαιρία να κάνει τη διαδρομή που θέλει, να βαδίζει ως στρατηγός και οι στρατιώτες του να κερδίζουν το σεβασμό του αντιπάλου.
Οι άνθρωποι και οι πίθηκοι είναι πλέον σε ανοικτό πόλεμο. Ο αρχηγός των πιθήκων τους οδηγεί σε ένα οχυρωμένο δάσος από όπου μπορεί να υποχωρήσει σε ένα μέρος που φημολογείται ότι είναι πολλά υποσχόμενο: μία παραδεισένια κοιλάδα με άφθονο φαγητό και περίσσεια νερού. Προβλέπει την επίθεση από τους ανθρώπους, οι οποίοι έχουν έναν πρώην ακόλουθο αυτού του αρχηγού, τον πρώην σύντροφο Κόμπα, και νυν προδότη του κινήματος των πιθήκων. Οι άνθρωποι έχουν διαφορετικές απόψεις για το πώς θα χειριστούν μία απειλή που όλο και μεγαλώνει, θα τους στερήσει το λόγο και θα τους επαναφέρει στην κατάσταση του ζώου. Όμως ο αρχηγός των πιθήκων τους προσφέρει μία ειρηνική συμφωνία, σύμφωνα με την οποία η δική του φυλή θα μείνει στο δάσος, η άλλη άποψη είναι αυτή της μεγάλης και βίαιης επίθεσης, της οποίας ηγείται αυτός ο παράξενος συνταγματάρχης. Από αυτό το σημείο ξεκινά για τους πιθήκους η επιχείρηση διάσωσης και εκδίκησης.
Είναι κάπως περίεργο να χαρακτηρίσουμε χαρισματικό ένα χαρακτήρα που είναι κατά το ήμισυ φυσικός, με σάρκα και οστά, και κατά το άλλο ήμισυ κατασκευασμένος από την ψηφιακή τεχνολογία, όμως ο αρχηγός των πιθήκων βλέπεται σαν ένας πραγματικός στρατιωτικός αρχηγός, κουρασμένος από την ηλικία του, σκληραγωγημένος από τη βία, στοιχειωμένος από τις απώλειες, αλλά, σύμφωνα με τη φυσική του κατάσταση, δυνατός και έχοντας φυσική ικανότητα για να είναι αρχηγός. Έχουμε λοιπόν μία πολεμική ταινία, εθνικού ενδιαφέροντος, η οποία πλησιάζει τη δομή των ταινιών αναζήτησης, αφού ο αρχηγός των πιθήκων και κάποιοι σύντροφοί του που παρέμειναν περνούν μέσα από την υπαίθρια χώρα για να αναμετρηθούν με αυτούς τους ανθρώπους που θέλουν να τους σκλαβώσουν.
Η ταινία μας μιλά για την ελευθερία του ανθρώπου, τις επιλογές του που δε θα πρέπει κάποιος να τις ελέγχει, δεν υπάρχει ειρωνεία και σαρκασμός προς κάποια κατεύθυνση, είναι πολιτικά ορθή, όσον αφορά στα ανθρώπινα δικαιώματα, κρατά όμως το χολιγουντιανό της χαρακτήρα, δε λειτουργεί βιωματικά, όπως θα περίμενε κανείς από μία ταινία που αναφέρεται στο μέλλον του ανθρώπου, οι ρυθμοί είναι έντονοι και μερικές φορές σου κόβουν την ανάσα.
Από την πρώτη σκηνή, η οποία παραπέμπει άμεσα στον πόλεμο του Βιετνάμ, μέχρι την αμερικανική σημαία και τα γκράφιτι με τις λέξεις «Ιστορία» και «Ape-pocalypse Now», η πολεμική φαντασία του Ματ Ριβς πατάει με το ένα πόδι στο mainstream θέαμα και με το άλλο σε μια αλληγορία πάνω στη διαχείριση της εξουσίας, την αντιπαράθεση με τον Άλλο και φυσικά τον πολιτικό «εμφύλιο» πόλεμο που βιώνουν οι ΗΠΑ, μοτίβο που συναντάμε όλο και συχνότερα σε διάφορες παραλλαγές στο σύγχρονο αμερικανικό σινεμά… Περισσότερα
Τα χαρακτηριστικά που διαχέονται και έρχονται ξανά στην επιφάνεια διυλίζονται από τις εκφράσεις του μοναδικού Άντι Σέρκις, του γνωστότερου και σπουδαιότερου performance capture ηθοποιού. Ας μην ξεχνάμε, ωστόσο, πως η ερμηνεία του ως Σίζαρ, αλλά και ως Κινγκ Κονγκ και Γκόλουμ παλιότερα, δεν είναι προϊόν τεχνολογίας αλλά υλοποιείται από τα τεχνικά μέσα. Κανονικά, πρέπει να ληφθεί σοβαρά υπ’ όψιν για την πεντάδα του α’ ρόλου στα Όσκαρ. Αλλιώς, ένα ειδικό βραβείο θα φαντάζει… ρατσιστικό… Περισσότερα
Ιδιαίτερη αναφορά πρέπει να γίνει και στις ερμηνείες, ειδικά σε αυτή του Andy Serkis, ενός ηθοποιού που έχει αναλάβει αρκετούς ρόλους που βασίζονται στο CGI. Ο Serkis δίνει στον χαρακτήρα του Caesar ιδιαίτερο βάθος με μια υπέροχη ερμηνεία. Εξίσου εντυπωσιακός και ο Woody Harrleson στον ρόλο του βασικού ανταγωνιστή, που πραγματικά προκαλεί το αίσθημα της απειλής χωρίς να υπερβάλει. Τo War for the Planet of the Apes (Ο πλανήτης των πιθήκων: Η σύγκρουση) είναι ένα blockbuster που εστιάζει στην ανάπτυξη των χαρακτήρων και την συναισθηματική σύγκρουση μέσα τους, ενώ ταυτόχρονα προσφέρει ένα εντυπωσιακό θέαμα υψηλών προδιαγραφών με υπέροχες εικόνες και σκηνές μάχης. Ίσως ότι καλύτερο έχουμε δει τελευταία… Περισσότερα
Και μια προειδοποίηση: όσοι είχατε γλυκαθεί με τους πολεμοχαρείς οπαδούς του μπονόμπο Κόμπα (ο Κεμπέλ, που «έπαιξε» και τον πρόσφατο Κινγκ Κονγκ) της προηγούμενης ταινίας, αφήστε το αυτόματο παρά πόδα. Εδώ η σύγκρουση είναι πιο εγκεφαλική, πιο εν τω βάθει –και πιο ουσιαστική, τελικά… Περισσότερα
Φτιαγμένος για να «παίξει» με την έννοια του ανθρώπινου, αλλά χωρίς ποτέ (προσέξτε το) να φέρεται ανθρώπινα (εκτός αν απαγορεύεται σε έναν πίθηκο να κλαίει…), ο Σίζαρ είναι εδώ ένας αρχετυπικός σχεδόν σαιξπηρικός ήρωας που θα βρεθεί μπροστά σε ένα πρωτογενές δίλημμα, αλλά περισσότερο αντιμέτωπος με την ίδια του τη φύση. Ο τρόπος με τον οποίο ο Σέρκις καταφέρνει να ισορροπήσει ανάμεσα στην επιθυμία του χαρακτήρα του για εκδίκηση και στο θρήνο, είναι πραγματικά σπαρακτικός. Μια σπουδαία στιγμή που θα αξίζει να μνημονεύεται στο μέλλον περισσότερο από την ταινία στην οποία βρίσκεται – και, είναι προφανές, όχι μόνο για το συγκλονιστικό των ειδικών εφέ… Περισσότερα
Συνολικά μια καλή ταινία με καλογυρισμένη δράση, εντυπωσιακά εφέ, αλλά και τον απαραίτητο συναισθηματισμό όπως αρμόζει στο κλείσιμο μιας τριλογίας… Περισσότερα
Αν κάτι δεν λειτουργεί στην ταινία αυτό είναι το comic relief που προσπαθεί να προσφέρει η προσθήκη ενός νέου πιθήκου με ικανότητα ομιλίας. Ο χαρακτήρας θυμίζει περισσότερο το Γκόλουμ από τον Άρχοντα των Δαχτυλιδιών και παρ’ όλο που προσφέρει την απαραίτητη αφέλεια που ίσως έχει ανάγκη η παρέα, αυτή η αφέλεια δεν συνοδεύεται απαραίτητα και από χιούμορ. Το φινάλε της ταινίας έρχεται να ικανοποιήσει πλήρως τον θεατή που αγάπησε τις δύο πρώτες ταινίες και αποτελεί υπόδειγμα κλεισίματος μιας σκεπτόμενης σειράς περιπετειών… Περισότερα
Το capture performance των ηθοποιών που υποδύονται τους πιθήκους έχει εξελιχθεί τρομερά, τίποτε δεν δείχνει ψεύτικο, οι μάχες είναι εντυπωσιακά χορογραφημένες αλλά η αίσθηση που εν τέλει αφήνει πίσω της η ταινία είναι (αναπόφευκτα) του déjà vu. Κάπου το έχουμε ξαναδεί όλο αυτό το μακελειό και κάπου, οι παλιότεροι, το έχουμε πλέον βαρεθεί… Περισσότερα
Τα λόγια του παραγωγού, Ντίλαν Κλαρκ, συνοψίζουν περίφημα την ταινία: « ‘Ο Πλανήτης των Πιθήκων: Η Σύγκρουση’ είναι κατά ένα μέρος οδοιπορικό, κατά ένα μέρος πολεμική ιστορία, κατά ένα μέρος Γουέστερν και επική περιπέτεια –πάνω απ’ όλα όμως, είναι η συναισθηματική εσωτερική αναζήτηση ενός ηγέτη που λατρεύουμε»… Περισσότερα
Για ποιον, όμως: τον μικρό Κονγκ Κονγκ και τα αντι-κτήνη του ή τους παλαβούς γίββωνες του μιλιταρισμού; Ψείρισέ το ενώ, ανώτερης του μετρίου νοημοσύνης Σίζαρ στο τσίρκο τού Χόλιγουντ, που έγλειψε τις μικροπληγές του και αντέχοντας ανεξάλειπτα ή περαιτέρω χτυπήματα πετυχαίνει να βγει δυνατότερος και σοφότερος, ο Ριβς διασώζει από τον εκφυλισμό το DNA των νέων γόνων και του σπέρματος τού βιβλίου του Πιερ Μπουλ που γέννησε το άπαν, στο τριτεύον τού prequel του. Let my people go. Τζέιν Γκούντολ, δώσε… Περισσότερα
Σκηνοθεσία: Matt Reeves
Σενάριο: Matt Reeves, Mark Bomback, Rick Jaffa, Amanda Silver, Pierre Boulle (μυθιστόρημα)
Φωτογραφία: Michael Seresin
Μοντάζ: William Hoy, Stan Salfas
Μουσική: Michael Giacchino
Παραγωγοί: Peter Chernin, Dylan Clark, Rick Jaffa, Amanda Silver, Ryan Stafford
Παίζουν: Andy Serkis (Σίζαρ), Woody Harrelson (συνταγματάρχης), Steve Zahn (κακός πίθηκος), Karin Konoval (Μορίς), Amiah Miller (Νόβα), Terry Notary (Ρόκετ), Ty Olsson (Ντάνκι), Michael Adamthwaite (Λούκα), Toby Kebbell (Κόμπα), Gabriel Chavarria (Πρίκερ)
Χώρα παραγωγής: ΗΠΑ
Έτος παραγωγής: 2017
Γλώσσα: αγγλικά
Διάρκεια: 140΄
Είδος: περιπέτεια, δράμα, δράση
Ημερομηνία εξόδου: 13/7/2017
Εταιρεία διανομής: Odeon.
Περισσότερες πληροφορίες για τους συντελεστές και τα τεχνικά χαρακτηριστικά: διαβάστε εδώ.
Για να βρείτε που παίζεται η ταινία πηγαίνετε εδώ.
Νοέ 03, 2024 0
Νοέ 01, 2024 0
Οκτ 28, 2024 0
Οκτ 26, 2024 0
Νοέ 20, 2024 0
Νοέ 12, 2024 0
Νοέ 03, 2024 0
Ιούν 09, 2017 138
Μαρ 08, 2014 2
Μαρ 22, 2014 2
Μάι 28, 2014 2
Οκτ 12, 2014 2
Νοέ 09, 2014 2
Νοέ 20, 2024 0
Νοέ 12, 2024 0
Νοέ 03, 2024 0
Νοέ 03, 2024 0
Νοέ 01, 2024 0
4 έτη ago
Δείτε το τρέιλερ της ταινίας μας, που συμμετέχει το Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης.
SOTOS, EVERLASTING PAINTER (TRAILER)
ΓΙΑΝΝΗΣ ΦΡΑΓΚΟΥΛΗΣ
Email: info@filmandtheater.gr
Τηλ: (+30) 6974123481
Διεύθυνση: Ιωαννίνων 2, 56430, Σταυρούπολη Θεσσαλονίκη