Ιαν 25, 2018 Κινηματογράφος 0
του Γιάννη Φραγκούλη
Στις 25/1/2018 στις κινηματογραφικές αίθουσες.
Ένας άντρας εκτρέφει χρυσόψαρα, σε μία επαρχία στο βόρειο Ιράν. Μία μεγάλη επιχείρηση, που γειτονεύει με τις εγκαταστάσεις του, θέλει να αγοράσει το τεμάχιο της γης του. Αυτός αντιστέκεται και από εκεί ξεκινούν όλα τα προβλήματά του. Συμπαραστάτης του θα είναι η γυναίκα του, η οποία θα του δείξει το δρόμο για να αντλήσει δύναμη από τις αρετές του. Ιρανική ταινία της νέας γενιάς, από ένα σκηνοθέτης που έχει έρθει αντιμέτωπος με το καθεστώς του Ιράν.
Για να βρείτε που παίζεται η ταινία πηγαίνετε εδώ.
Έχοντας μπει στη φυλακή για έξι χρόνια, επειδή κινηματογράφησε χωρίς άδεια, ο σκηνοθέτης Mohammad Rasoulof απέκτησε μεγάλη πείρα από το δικαστικό σύστημα του Ιράν. Πρόκειται για ένα πεδίο σύγκρουσης που ανάγλυφα και δυναμικά αναπαριστάται στην ταινία «A man of integrity» («Lerd»), ένα δράμα ηθικών και κοινωνικών συγκρούσεων με αργούς ρυθμούς που καταγράφει τις στιγμές που θα ξεχωρίσουν από την πλοκή και θα δημιουργήσουν τη δική τους αφήγηση, στη μεταθέαση.
Στο τέλος, ο πρωταγωνιστής, που τον ενσαρκώνει ο Reza Akhlaghirad, έρχεται σε αντιπαράθεση με την εταιρεία, επειδή αρνείται να ενταχθεί στο σύστημα. Δεν έχουμε να κάνουμε με μία ταινία καλής έκβασης, αλλά με καταστάσεις περίπλοκες που οδηγούν σε ένα συμπέρασμα που δεν εκβιάζεται, δομώντας έτσι μία καλλιτεχνική ταινία που θα βρει απήχηση στις καλλιτεχνικές αίθουσες. Τα ηθικά διλλήματα πρωτοστατούν και αυτά δημιουργούν τους χαρακτήρες. Η ταινία «πατάει» σε προηγούμενες, ειδικά στις «Manuscripts don’t burn» και «Iron island».
Η υπόθεση είναι κατανοητή. Η Εταιρεία θέλει να κυριαρχήσει οικονομικά σε αυτό μέρος της επαρχίας του Ιράν. Αυτή την κατάσταση μπορεί να την καταλάβει οποιοσδήποτε, ακόμα και αν δεν έχει εντρυφήσει στον ιρανικό κινηματογράφο. Πρόκειται για μία παγκόσμια κατάσταση που αποτυπώνει τη δύναμη των πολυεθνικών εταιρειών, ενώ το πρόβλημα μεταφέρεται και αναφέρεται στους κυβερνητικούς και τοπικούς θεσμούς.
Στο βόρειο Ιράν, ο Ρεζά και η Χαντίς, είναι παντρεμένοι και ζουν αρμονικά. Έχουν τελειώσει τις σπουδές τους και μεγαλώνουν το παιδί τους σε ένα μέρος όπου θρέφουν χρυσόψαρα. Έχουν ανάγκη το νερό του ποταμού. Με το πρώτο κρούσμα νεκρού ψαριού ο Ρεζά καταλαβαίνει ότι η γειτονική επιχείρηση μολύνει το νερό. Αρχίζει η διαμάχη. Οι κόντρες τους εγγράφονται εκτός οθόνης, ο θεατής δεν ξέρει λεπτομέρειες. Ο Ρεζά μπαίνει στη φυλακή, αλλά βγαίνει πολύ γρήγορα, γιατί δεν έκανε κάτι το σοβαρό. Όμως ο αντίπαλός του έχει ένα ψεύτικο ιατρικό πιστοποιητικό που λέει ότι έχει σπάσει το χέρι του, ζητάει αποζημίωση που ο Ρεζά δεν μπορεί να πληρώσει. Ήδη έχει πουλήσει το αμάξι της γυναίκας του για να ξεπληρώσει το δάνειό του. Προσπαθεί να κουρέψει το δάνειό του και τους τόκους. Το υπέρτατο πείσμα είναι ένα μέρος του χαρακτήρα του, είναι ένας ακέραιος άνθρωπος.
Τα προβλήματά του μόλις έχουν αρχίσει. Έχει να αντιμετωπίσει έναν αδίσταχτο άνθρωπο, με κακοποιό πνεύμα και οικονομική δύναμη. Θέλει να αγοράσει τη φάρμα του Ρεζά και θα δημιουργήσει το κατάλληλο κλίμα. Η διαμάχη μεταφέρεται στην οικογένειά τους και στο σχολείο όπου μαθητεύουν τα παιδιά τους. Η μόνη λύση για το Ρεζά είναι να πολεμήσει σώμα με σώμα. Ψάχνει να βρει μία άλλη λύση, να βρει άλλη πηγή νερού, να μην μπλέξει με φασαρίες. Στο τέλος έρχεται η ειρήνη και ο καθένας μετράει τις πληγές του. Υπάρχει όμως ένας άνθρωπος-κλειδί.
Η γυναίκα του Ρεζά, η Χαντίς, είναι η μόνη που μπορεί να τον επηρεάσει. Ξέρει καλά τον άντρα της, είναι μορφωμένη και αξιαγάπητη, μπορεί να τον οδηγήσει στο δρόμο που να δει τις αξίες του και να πάρει δύναμη. Στο σχολείο εξασκεί εξουσία και είναι δίκαιη. Η γυναίκα κινεί τα νήματα από το παρασκήνιο, αυτό είναι ένα αφηγηματικό τοπίο που το βλέπουμε όλο και πιο συχνά στο νέο ιρανικό κινηματογράφο. Η ένταση μεταφέρεται από την επαρχία στην πρωτεύουσα, εκεί το θέμα θα είναι πλέον η αντιπαράθεση με τις κυβερνητικές δυνάμεις. Ο σκηνοθέτης δείχνει έτσι τη σφαιρική διάσταση του προβλήματος.
Η φύση θα είναι ο χώρος όπου θα εδραιωθεί η ειρήνη και θα έλθει η ισορροπία. Η κάμερα εστιάζει εκεί. Σε αντίστιξη θα έχουμε τα ανθρώπινα δημιουργήματα, τα κτήρια, που θα διαταράξουν την ισορροπία της φύσης. Ο Ρεζά ψάχνει και βρίσκει ένα μαγικό χώρο, από όπου θα πάρει δύναμη, μπαίνει μέσα στη φύση, γίνεται ένα με αυτή και βρίσκει την ισορροπία του. Έχουμε, λοιπόν, ένα μαγικό στοιχείο, όπως στα λαϊκά παραμύθια και στις διάφορες μυθολογίες, που θα δώσουν τη λύση στο δράμα. Τέλος, η μουσική τονίζει την ένταση και την εκτόνωση των συναισθημάτων, δίνοντας περισσότερη δύναμη στην εικόνα και στο λόγο.
Σενάριο: Mohammad Rasoulof
Φωτογραφία: Ashkan Ashkani
Μοντάζ: Meysam Muini, Mohammadreza Muini
Μουσική: Peyman Yazdanian
Παραγωγοί: Kaveh Farnam, Rozita Hendijanian, Michal Krecek, Mohammad Rasoulof
Παίζουν: Reza Akhlaghirad (Ρεζά), Soudabeh Beizaee (Χαντίς), Nasim Adabi, Zeinab Shabani, Missagh Zareh, Zhila Shahi, Majid Potki, Mehdi Mehraban, Sepehr Ebadi, Bagher Yekta
Χώρα παραγωγής: Ιράν
Έτος παραγωγής: 2017
Γλώσσα: αγγλικά, περσικά
Διάρκεια: 117΄
Είδος: δράμα
Ημερομηνία εξόδου: 25/1/2018
Εταιρεία διανομής: AMA Films.
Περισσότερες πληροφορίες για τους συντελεστές και τα τεχνικά χαρακτηριστικά: διαβάστε εδώ.
Νοέ 03, 2024 0
Νοέ 01, 2024 0
Οκτ 28, 2024 0
Οκτ 26, 2024 0
Νοέ 20, 2024 0
Νοέ 12, 2024 0
Νοέ 03, 2024 0
Ιούν 09, 2017 138
Μαρ 08, 2014 2
Μαρ 22, 2014 2
Μάι 28, 2014 2
Οκτ 12, 2014 2
Νοέ 09, 2014 2
Νοέ 20, 2024 0
Νοέ 12, 2024 0
Νοέ 03, 2024 0
Νοέ 03, 2024 0
Νοέ 01, 2024 0
4 έτη ago
Δείτε το τρέιλερ της ταινίας μας, που συμμετέχει το Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης.
SOTOS, EVERLASTING PAINTER (TRAILER)
ΓΙΑΝΝΗΣ ΦΡΑΓΚΟΥΛΗΣ
Email: info@filmandtheater.gr
Τηλ: (+30) 6974123481
Διεύθυνση: Ιωαννίνων 2, 56430, Σταυρούπολη Θεσσαλονίκη
Δ | Τ | Τ | Π | Π | Σ | Κ |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | ||||||
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 |