Δεκ 26, 2014 Κινηματογράφος 0
Ο σεναριογράφος του «Minority report» και «Wolverine», Scott Frank, διασκευάζει μια από τις νουβέλες του Lawrence Block στις οποίες πρωταγωνιστεί ένας ανορθόδοξος ιδιωτικός ντετέκτιβ, ο Ματ Σκάντερ.
O πλέον ιδιωτικός ντετέκτιβ, προσλαμβάνεται από μεγαλέμπορο ναρκωτικών, για να βρει αυτούς που απήγαγαν και σκότωσαν την γυναίκα του.
Πλέον δε χρειάζονται περαιτέρω συστάσεις για την ταινία στης οποίας τους τίτλους βλέπουμε το όνομα Liam Neeson. Ξέρουμε ότι έχουμε να κάνουμε με μια περίπτωση όπου ένας, ο καλός που αναζητά τη δικαιοσύνη, με ένα πιστόλι στο χέρι, δε φοβάται τίποτα και κανέναν, και αυτός ο τύπος πάντα είναι ο Neeson. H αλήθεια είναι πως με το ερμηνευτικό του στυλ, υποστηρίζει στο έπακρο τέτοιου είδους χαρακτήρες.
Εδώ, στο «Among the Tombstones», ενσαρκώνει με επιτυχία τον πρώην αστυνομικό και νυν ιδιωτικό ντετέκτιβ, Ματ Σκάντερ που καλείται από έναν μεγαλέμπορο ναρκωτικών να βρει τους δολοφόνους της γυναίκας του. Υπό τις σκηνοθετικές οδηγίες του Scott Frank, μας παρουσιάζει τον σκοτεινό κόσμο του Ματ και της κοινωνίας στην οποία ζει.
Είναι εμφανές πως το «Α walk among the Tombstones» κάνει φιλότιμες προσπάθειες ώστε να ξεφύγει και να ξεχωρίσει από τις υπόλοιπες ταινίες του είδους. Και το καταφέρνει σε ορισμένες περιπτώσεις.
Η αφήγηση είναι ευθύγραμμη, χωρίς αναδρομές κ.τ.λ., και πλαισιώνεται με μια ένταση που συνεχώς κλιμακώνεται. Όχι δε λείπουν τα κλισέ του είδους (π.χ. το αταίριαστο «αστυνομικό δίδυμο» μεταξύ Ματ και ενός νεαρού αλλά πανέξυπνου αγοριού) αλλά αυτό δεν αποτελεί ιδιαίτερο πρόβλημα. Η καθηλωτική σκηνοθεσία με τη συνοδεία της μουντής έως «νεκρής» φωτογραφίας που ταιριάζει απόλυτα με τον πρωτότυπο τίτλο, δημιουργούν μια ιδιαίτερα μυστηριώδης αισθητική που δένει ομοιόμορφα τις σκηνές. Έτσι, ώσπου να ξετυλιχτεί το μυστήριο, το γεγονός ότι υπάρχουν τα κλισέ, παραμένει στο πίσω μέρος του μυαλού μας.
Παράλληλα με την πλοκή «ξετυλίγεται» μέχρι ένα σημείο, και ο χαρακτήρας του Ματ. Μαθαίνουμε τι συνέβη και σταμάτησε το επάγγελμα του αστυνομικού, αλλά και τους ζωντανούς εφιάλτες του. Δεν είναι απλά ένας τύπος με το πιστόλι στο χέρι και αυτό αποδεικνύεται από το στιβαρό βλέμμα που δίνει ο Neeson στους δολοφόνους. Όμως μέχρι εκεί, δε μαθαίνουμε παραπάνω όπως για παράδειγμα με τι κριτήρια επιλέγει τους συνεργάτες του (αφού εδώ συνεργάζεται με έμπορους ναρκωτικών).
…Αυτά! Εν τέλει αν θέλετε μια καλοστημένη περιπέτεια με μυστήριο και «ρίχνω ξύλο στους κακούς» αλλά και να απολαύσετε τον αγαπημένο σας Neeson, είναι πολύ καλή επιλογή!
Παρασκευή Γιουβανάκη
(Γ για περισσότερες κριτικές της Παρασκευής Γιουβανάκη διαβάστε στο: http://film-c.blogspot.gr/)
Σκηνοθεσία: Scott Frank
Σενάριο: Scott Frank, Lawrence Block
Φωτογραφία: Mihai Malaimare Jr.
Μοντάζ: Jill Savitt
Μουσική: Carlos Rafael Rivera
Ήχος: Michael Kurihara, Linda Murphy
Σχεδιασμός ήχου: Drop Mohar
Μοντάζ ήχου: Brian Bowles, Angelina Faulkner, Branden Spencer, Wylie Stateman
Καλλιτεχνική διεύθυνση: Jonathan Arkin
Σκηνικά: Charish Hale
Κοστούμια: Betsy Heirmann
Ειδικά εφέ: Jeff Brink, Kelvin Zack
Οπτικά εφέ: Luke DiTommaso, Mark Scott Friedman, Austin Meyers, Amy Purtynski
Μέικαπ: Maya Hardinge, Craig Lindberg, Kyra Panchenko
Κομμώσεις: Shellie Biviens, Kerrie Smith
Κάστινγκ: Avy Kaufmann
Παίζουν: Liam Neeson (Μάτ Σκούντερ), Maurice Compte (Ντάνι Όρτιζ), Patrick McDade (ιδιοκτήτης μπαρ), Luciano Acuna Jr. (δομινικιανός ληστής), Hans Marrero (δομινικιανός ληστής), Laura Birn (Λεϊλά Αλβαρέζ), David Harbour (Ρέι), Adam David Thompson (Άλμπερτ), Kirn Rosen (Τζένι), Dan Stevens (Κένι Κρίστο), Eric Nelsen (Χόβι), Razane Jammal (Κάρι Κρίστο), Stephanie Andujar (ταμίας), Al Nazemian (Ρολάν), Sophia Frank (έφηβος ταμίας), Purva Bedi (γείτονας)
Σχεδιασμός παραγωγής: David Brisbin
Διεύθυνση παραγωγής: Tobin Armbrust, Danny DeVito, Christopher Goode, Jillian Longnecker, Brian Olivier, Steven Chester Prince, Michael Shamberg, Stacey Sher
Εταιρείες παραγωγής: 1984 Private Defence Contractors, Cross Creek Pictures, Da Vinci Media Ventures, Double Feature Films, Exclusive Media Group, Free State Pictures, Jersey Films, Traveling Picture Show Company
Χώρες παραγωγής: ΗΠΑ
Προϋπολογισμός: 28 εκατ. δολάρια
Άνοιγμα εσόδων (ΗΠΑ): 12.758.780 δολάρια
Γλώσσα: αγγλικά, ισπανικά
Τόποι κινηματογράφησης: Green-Wood Cemetery (Μπρούκλιν, Νέα Υόρκη), Νέα Υόρκη
Χρώμα: έγχρωμη
Ήχος: Datasat, dolby digital
Aspest ratio: 2.35:1
Κάμερα: Arri Alexa Plus 4:3 (φακοί Panavision Primo B-serries και Ultra Speed MKII), Red Epic (φακοί Panavision Primo B-serries και Ultra Speed MKII)
Εργαστήριο: Technicolor Post Works (Νέα Υόρκη)
Αρνητικό φορμά: Red Code RAW, SxS Pro
Τυπωμένο φορμά: 35 mm Kodak Vision 2383, D-Cinema
Κινηματογράφηση: Digital Intermediate (2K), μάστερ, Panavision (anamorphic), ProRes 4:4:4, Red Code RAW (5K) φορμά πηγής
Είδος: δράμα, αστυνομική, μυστηρίου
Διάρκεια: 114΄
Εταιρεία διανομής: Odeon
Έξοδος στις αίθουσες: 25/12/2014.
Νοέ 03, 2024 0
Νοέ 01, 2024 0
Οκτ 28, 2024 0
Οκτ 26, 2024 0
Νοέ 20, 2024 0
Νοέ 12, 2024 0
Νοέ 03, 2024 0
Ιούν 09, 2017 138
Μαρ 08, 2014 2
Μαρ 22, 2014 2
Μάι 28, 2014 2
Οκτ 12, 2014 2
Νοέ 09, 2014 2
Νοέ 20, 2024 0
Νοέ 12, 2024 0
Νοέ 03, 2024 0
Νοέ 03, 2024 0
Νοέ 01, 2024 0
4 έτη ago
Δείτε το τρέιλερ της ταινίας μας, που συμμετέχει το Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης.
SOTOS, EVERLASTING PAINTER (TRAILER)
ΓΙΑΝΝΗΣ ΦΡΑΓΚΟΥΛΗΣ
Email: info@filmandtheater.gr
Τηλ: (+30) 6974123481
Διεύθυνση: Ιωαννίνων 2, 56430, Σταυρούπολη Θεσσαλονίκη