Ιούν 16, 2017 Κινηματογράφος 0
του Γιάννη Φραγκούλη
Στις 15/6/2017 στις κινηματογραφικές αίθουσες.
Η απιστία είναι απαράδεκτη για μία καλή συμβίωση. Αυτό εν ολίγοις είναι το ηθικό συμπέρασμα αυτής της ταινίας του Philippe Lacheau, τον οποίον γνωρίσαμε με το «Όλα θα πάνε στραβά» (2015) και «Babysitting» (2014), σε συνσκηνοθεσία με το Nicolas Benamou, ενώ έχει πρωταγωνιστήσει σε έντεκα ταινίες και, φυσικά, σε αυτές που ο ίδιος σκηνοθετεί. Όλες οι ταινίες που έχει σκηνοθετήσει είναι κωμωδίες και, μάλιστα, αυτή η τελευταία έχει γίνει πολύ μεγάλη εμπορική επιτυχία στη Γαλλία. Θα μπορούσαμε να συμπληρώσουμε στην παρουσίασή του ότι έχει βραβευτεί για την πρώτη ταινία που σκηνοθέτησε στο Διεθνές Φεστιβάλ Alpe d’Huez, με το βραβείο κοινού και το ειδικό βραβείο της Επιτροπής.
Σε αυτή την ταινία έχουμε το Γκρέγκορι, που τον ενσαρκώνει ο ίδιος ο σκηνοθέτης, που στήνει μία διαδικτυακή υπηρεσία παροχής, η οποία λειτουργεί ως άλλοθι για παντρεμένους. Πελάτης του είναι ο πατέρας της νέας του φίλης. Καταστάσεις περίπλοκες σχέσεων, φάρσες και παρεξηγήσεις είναι το μενού που προσφέρει αυτή η ταινία, ξεκινώντας από μία ιδέα που έχει να κάνει με τον χρηστό τρόπο διαβίωσης σε μία κοινωνία που δέχεται το συμβατικό τρόπο ζωής.
Ο σκηνοθέτης ξέρει πολύ καλά ότι θα πρέπει να κρατήσει ένα καλό ρυθμό, με άλλα λόγια μία άρθρωση του κινηματογραφικού λόγου και αυτό το κάνει καλά. Θα περιμέναμε όμως μία ανάλυση σε μεγαλύτερο βάθος και, πολύ περισσότερο, να ξεφύγει από την πεπατημένη για να μπορέσει να κρίνει τον τρόπο συμβίωσης, έτσι όπως τον ορίζουν οι κανόνες της δυτικής κοινωνίας. Ενδεχομένως να επιχειρούσε ανατροπές που θα έδειχναν την καταπίεση του άντρα και της γυναίκας όταν στιγματίζονται ως κτίσεις στον έγγαμο βίο. Αυτό είναι το αδύνατο σημείο της ταινίας.
Εμείς γνωρίσαμε τον Φιλίπ Λασό μόλις πέρυσι με το «Όλα θα Πάνε Στραβά», σίκουελ της φαρσοκωμωδίας «Babysitting» (2014 ). Γραμμένες και σκηνοθετημένες από τον ίδιο, οι δύο ταινίες μαζί ξεπέρασαν τους 5,5 εκατ. θεατές στη Γαλλία και οδήγησαν τον νεόκοπο σταρ στο επόμενο –ανάλογου ύφους– κωμικό χτύπημα. Το «Άλλοθι για Παντρεμένους.com» είναι άλλη μία ταινία που ξεκινάει από μια υποσχόμενη σεναριακή ιδέα, πάνω στην οποία αναπτύσσεται ένα υποτίθεται αστείο στόρι: ο Γκρεγκ έχει ιδρύσει μια επιτυχημένη διαδικτυακή υπηρεσία παροχής άλλοθι για απιστίες, η οποία έχει ως πελάτη τον πατέρα της καινούργιας φιλενάδας του. Προσπαθώντας να τον εξυπηρετήσει, θα μπλεχτεί σε μια σειρά από παρεξηγήσεις που ξεκινάνε από τις Κάνες και φτάνουν στην… Τανζανία… Περισσότερα
Η τηλεοπτική κωμική τριάδα Λασό-Αρουτί-Μπουνταλί ξαναχτυπά, μετά το περσινό (χάλι) «Όλα θα πάνε στραβά». Από τεχνική και αφηγηματική άποψη, τούτη δω είναι σίγουρα πιο στρωτή, αν και σκηνοθετικός ρυθμός και μοντάζ (Ολιβιέ Μισό-Αλσουρούν) παραμένουν φρενήρη. Προσωπικά, πάντως, το και καλά αθεόφοβο χιουμοράκι-σήμα κατατεθέν τους –που μοστράρει, ξερωγώ, όρχεις εν κινδύνω, ή κανιβαλίζει παιδάκια, γέρους, λαθρομετανάστες και ΑΜΕΑ– δεν με πείθει… Περισσότερα
Μπορεί να σας φαίνεται τραβηγμένο από τα μαλλιά, αλλά είναι γνωστό ότι η αληθινή ζωή ξεπερνάει και την πιο τολμηρή φαντασία. Άλλωστε, ο σκηνοθέτης και πρωταγωνιστής της ταινίας «Άλλοθι για Παντρεμένους. com», Φιλίπ Λασό, παραδέχεται ότι η έμπνευσή του προέκυψε από υπαρκτή, γαλλική ιντερνετική υπηρεσία παροχής άλλοθι. Απίστευτες, ξεκαρδιστικές περιπέτειες που θα σας κάνουν να γελάσετε μέχρι δακρύων, αλλά και άφθονες αναφορές στην ποπ κουλτούρα που φέρνουν νοσταλγία, στην πιο ξέφρενη κωμωδία του καλοκαιριού, που έκανε πάνω από 3.500.000 εισιτήρια στη Γαλλία!.. Περισσότερα
Το πρόβλημα του ανέμπνευστου και τελείως προβλέψιμου από την αρχή μέχρι το τέλος του «Αλλοθι για Παντρεμένους.com» είναι σαφές από τα πρώτα κιόλας του λεπτά. Ο Λασό επιστρατεύει ό,τι πιο σεξιστικό, ρατσιστικό και ομοφοβικό κλισέ αστείο υπάρχει για να προσφέρει ένα ανώριμο, τελείως εφηβικό υποτυπώδες χιούμορ το οποίο αναλώνεται σε επαναλαμβανόμενους βασανισμούς ζώων και σεξουαλικά υπονοούμενα… σχολικών αναφορών… Περισσότερα
Αυτήν τη φορά πρωταγωνιστούν παντρεμένοι άνδρες που προσπαθούν να ξεφύγουν λίγο από την καθημερινή γκρίνια και τις δυσκολίες του γάμου και ψάχνουν άλλοθι για να μη γίνουν αντιληπτές οι πράξεις τους. Χαμός και πάλι από σεξιστικά, ρατσιστικά αλλά κυρίως βιαστικά και ανέμπνευστα αστεία, σαν ανερμάτιστη συλλογή φαρσών που βλέπουμε στο Διαδίκτυο και δημιουργούν έναν μονίμως φρενήρη ρυθμό, προσπαθώντας να καταστήσουν την ταινία ένα όσο το δυνατόν πιο απλοϊκό λαϊκό θέαμα… Περισσότερα
Η κεντρική ιδέα μίας εταιρίας που ειδικεύεται στο να εφευρίσκει άλλοθι για παντρεμένους ώστε να κάνουν… τη δουλειά τους εχέμυθα, μοιάζει κωμικός μηχανισμός τραβηγμένος από τα μαλλιά, όμως, η αλήθεια είναι διαφορετική… Περισσότερα
Τα θεωρώ μέγιστο κακό, απ’ αυτά που κατά κόρον και με ποικίλους τρόπους μαστίζουν τα μέρη μας εξ αφορμής της κριτικής. Αφενός το να μην έχεις το κουράγιο να αναθεωρήσεις επί το χείρον για μια υποτίθεται ξεκαρδιστική βιντατζιά κωμικής δράσης, π.χ. του μετά από χρόνια προσεχώς επανακάμπτοντος στα θερινά μας Λουί ντε Φινές (η οποία όμως, εκτός του χαρισματικού star, ούτε έχει να επιδείξει σπουδαίες ιδέες ούτε χαρίζει επαρκώς γέλιο και διασκέδαση, στις μέρες μας αν μη τι άλλο)… Περισσότερα
Γύρω από τρεις σεναριακούς άξονες κινείται η κωμωδία του Λασό, ο οποίος υπογράφει το σενάριο, ενώ έχει και πρωταγωνιστικό ρόλο στο φιλμ. Το ψέμα ως προτιμότερη λύση από την αλήθεια, ο ψυχαναλυτικός σχεδιασμός του κολλημένου στα 80ς ήρωα που θεωρεί ότι την εποχή εκείνη βγήκαν τα καλύτερα τραγούδια (το soundtrack του Top Gun και η Μπόνι Τάιλερ είναι οι αδυναμίες του), ενώ έχει ψύχως με τον Ζαν Κλοντ Βαν Νταμ και το «Μέχρι Τελικής Πτώσεως» (Bloodsport) του 1988 και φυσικά ο θεός έρωτας που χτυπάει εκεί που δεν το περιμένεις… Περισσότερα
Η ταινία του Λασό ακολουθεί το παράδειγμα της σύγχρονης αμερικανικής κωμωδίας: σκατολογικό χιούμορ, μπόλικες αναφορές στην αμερικανική κουλτούρα και ένα υποτυπώδες σενάριο που αφήνει πολύ χώρο για παρεξηγήσεις. Ο Λασό βάζει στην ταινία του αναφορές από το Star Wars στον Ζαν Κλοντ Βαν Νταμ και κανείς δεν μπορεί να τον κατηγορήσει ότι δεν δείχνει τις προθέσεις του. Δεν μπορεί να αποφύγει, ωστόσο, το χοντροκομμένο χιούμορ και τις απιθανότητες που αντί να προκαλούν γέλιο, καταλήγουν να εκνευρίσουν τον θεατή… Περισσότερα
Σκηνοθεσία: Philippe Lacheau
Σενάριο: Julien Arruti, Pierre Dudan, Philippe Lacheau
Φωτογραφία: Dominique Colin
Μοντάζ: Olivier Michaut-Alchourroun
Μουσική: Maxime Desprez, Michaël Tordjman
Παραγωγοί: Alexandra Fechner
Παίζουν: Philippe Lacheau (Γκρέγκορι), Élodie Fontan (Φλο Μαρτίν), Julien Arruti (Ογκουστίν), Tarek Boudali (Μεχντί), Tarek Boudali (Ζεράρ/Ζαν Κλοντ), Nathalie Baye (Κα Μάρτιν), Nawell Madani (Σίνθια), Medi Sadoun (Γκαρσία), Vincent Desagnat (Ρομέν)
Χώρα παραγωγής: Γαλλία
Έτος παραγωγής: 2017
Γλώσσα: γαλλικά
Διάρκεια: 90΄
Είδος: κωμωδία
Ημερομηνία εξόδου: 15/6/2017
Εταιρεία διανομής: Odeon.
Περισσότερες πληροφορίες για τους συντελεστές και τα τεχνικά χαρακτηριστικά: διαβάστε εδώ.
Για να βρείτε που παίζεται η ταινία πηγαίνετε εδώ.
Νοέ 03, 2024 0
Νοέ 01, 2024 0
Οκτ 28, 2024 0
Οκτ 26, 2024 0
Νοέ 20, 2024 0
Νοέ 12, 2024 0
Νοέ 03, 2024 0
Ιούν 09, 2017 138
Μαρ 08, 2014 2
Μαρ 22, 2014 2
Μάι 28, 2014 2
Οκτ 12, 2014 2
Νοέ 09, 2014 2
Νοέ 20, 2024 0
Νοέ 12, 2024 0
Νοέ 03, 2024 0
Νοέ 03, 2024 0
Νοέ 01, 2024 0
4 έτη ago
Δείτε το τρέιλερ της ταινίας μας, που συμμετέχει το Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης.
SOTOS, EVERLASTING PAINTER (TRAILER)
ΓΙΑΝΝΗΣ ΦΡΑΓΚΟΥΛΗΣ
Email: info@filmandtheater.gr
Τηλ: (+30) 6974123481
Διεύθυνση: Ιωαννίνων 2, 56430, Σταυρούπολη Θεσσαλονίκη