Φεβ 23, 2015 Κινηματογράφος 0
Η νέα ταινία του βραβευμένου με Όσκαρ Clint Eastwood («Million Dollar Baby», «Gran Torino», «J Edgar») είναι βασισμένη στην αυτοβιογραφία του δοξασμένου ελεύθερου σκοπευτή Chris Kyle, του σκοπευτή που επισήμως σκότωσε 150 ανθρώπους και κατατάχθηκε στην πρώτη θέση των ελεύθερων σκοπευτών στην ιστορία των ΗΠΑ. Η στρατιωτική του καριέρα, κυρίως στο Ιράκ, τον μετέτρεψε στον πιο θανάσιμο ελεύθερο σκοπευτή στην ιστορία των Η.Π.Α. Το αυτοβιογραφικό βιβλίο αποτέλεσε μεγάλη επιτυχία στις ΗΠΑ, μένοντας για 18 εβδομάδες στην λίστα των bestseller των New York Times, 13 από αυτές στην κορυφή.
Το «Sniper» έχει 6 υποψηφιότητες στα φετινά Όσκαρ, μεταξύ των οποίων καλύτερης ταινίας και Α΄ Ανδρικού Ρόλου για τον Bradley Cooper, ο οποίος με την ερμηνεία που δίνει αξίζει μεν την υποψηφιότητα αλλά όχι και το βραβείο. Μπορεί λοιπόν να αποτελεί ένα δείγμα άρτιας τεχνικά δουλειάς, αλλά δυστυχώς δεν είναι τίποτα παραπάνω από μια ακόμη ταινία, με το θεματικό μοτίβο «πατρίς- θρησκεία-οικογένεια», που τόσο λατρεύουν οι Αμερικανοί. Κάλλιστα μπορεί να θεωρηθεί μια ακόμη προπαγάνδα του υποδειγματικού αμερικανού πατριώτη ήρωα που έχουμε δει δεκάδες φορές.
Απογοητευτικά ο Eastwood δεν καταφέρνει να μας προκαλέσει εκείνο το χτυποκάρδι που νιώσαμε κατά τη διάρκεια του «Gran Torino» ή του «Million Dollar Baby». Ξετυλίγει την ιστορία του με ανυπόφορα κλισέ προκαλώντας γελάκια και πλήξη στους θεατές. Ο ήρωας επιστρέφει στην πατρίδα μετά την πρώτη θητεία του στον πόλεμο σε ώρα που ξεκινά να πέφτει ο ήλιος (τυχαίο;). Από τη στιγμή που πατάει το πόδι του στα πάτρια εδάφη μέχρι να πέσει στην αγκαλιά του η έγκυος γυναίκα του, η σκηνή είναι γεμάτη με τις γοητευτικές και ρομαντικές αποχρώσεις του ηλιοβασιλέματος (θυμηθείτε τη γνωστή σκηνή στον «Τιτανικό»). Το πλάνο με το οποίο μας συστήνεται ο ενήλικος πλέον ήρωας (αμέσως μετά το ενδιαφέρον flashback για τα παιδικά χρόνια του Chris), είναι σκηνοθετημένο με τρόπο λες και παρουσιάζεται ένας super hero -στην καλύτερη περίπτωση. Ο ήρωας σηκώνει σιγά-σιγά το κεφάλι και κάτω από ένα τεράστιο καουμπόικο καπέλο, ξετρυπώνει το γοητευτικό πρόσωπο ενός φουσκωτού Bradley Cooper. «Κλαίω» ακούγεται εύστοχα από την διπλανή μου…
Εκτός από την πρωτοτυπία, απουσιάζει και η αντικειμενικότητα. Κατά τη διάρκεια των μαχητικών σκηνών, τα πλάνα που μαρτυρούν τον αγώνα του αμερικάνικου στρατού, είναι πλήρως φωτεινά, φανερώνοντας έτσι την ηρωική αλλά και «ειρηνική» τους πρόθεση. Ενώ όταν η κάμερα δείχνει τον αντίπαλο στρατό, ο φωτισμός χαμηλώνει και τα πλάνα στήνονται με τρόπο που προδίδουν αλλά και προκαλούν απέχθεια για τους απεικονίζοντες. Η απεικόνιση της νοοτροπίας και των δύο πλευρών όπως συνέβαινε στις «Σημαίες των προγόνων μας» και στα «Γράμματα από το Ίβο Τζίμα», εδώ δεν υπάρχει πουθενά.
Και το κερασάκι στην τούρτα έρχεται με την τελευταία σκηνή. Ακόμη και να μην γνωρίζαμε εκ των προτέρων την τραγική κατάληξη του ήρωα, οι κινήσεις που επιλέγει η σκηνοθεσία απλόχερα την προδίδουν. Μέχρι και ο φωτισμός της σκηνής είναι πένθιμος.
Υ.Γ. Ναι μεν εντυπωσιακή αλλά διόλου πρωτότυπη. Δυστυχώς.
Παρασκευή Γιουβανάκη
(Για περισσότερες κριτικές της Παρασκευής Γιουβανάκη διαβάστε στο: http://film-c.blogspot.gr/)
email: ofellia91@gmail.com
Σκηνοθεσία: Clint Eastwood
Σενάριο: Jason Hall, συγγραφείς του βιβλίου: Chris Kyle, Scott McEwen, James Defelice
Φωτογραφία: Tom Stern
Μοντάζ: Joel Cox, Gary Roach
Ήχος: Hunter Berk, Gail Carroll-Coe, Randall Johnson, John Reitz, Gregg Rudloff
Σχεδιασμός ήχου: Tom Ozanich
Μοντάζ ήχου: Bub Asman, David Butler, Michael Dressel, Christopher Flick, Jason King, Alan Robert, Roland Thai, Katy Wood
Μίξη ήχου: Blake Collins, John Guentner, Bill Higley, Walt Martin, Thomas O’Connell, Jason Oliver
Καλλιτεχνική διεύθυνση: Harry Otto, Dean Wolcott
Σκηνικά: Gary Fettis
Κοστούμια: Corey Bronso
Ειδικά εφέ: Brendon O’Dell, Steve Riley
Οπτικά εφέ: Jamie Baxter, Mark Breakspear, Greg Butler, Phillip Feiner, Jamie Harllett, Marvin Kim, Michael Owens, Matt Seckman, Elbert Yen
Μέικαπ: Luisa Abel, Elena Arroy, Maggie Elliott, Janeen Schreyer
Κομμώσεις: Terry Baliel, Carol Pershing
Κάστινγκ: Geoffrey Miclat
Παίζουν: Bradley Cooper (Κρις Κάιλ), Kyle Gallner (Γκόουτ Ουίνστον), Cole Konis (νεαρός Κρις Κάιλ), Ben Reed (Ουάιν Κάιλ), Elise Robertson (Ντέμπι Κάιλ), Luke Sunshine (νεαρός Τζεφ Κάιλ), Troy Vincent (παπάς), Brandon Salgado Telis (Μπούλι), Keir O’Donnell (Τζεφ Κάιλ), Marnette Patterson (Σάρα), Jason Hall (καουμπόι), Billy Miller (ναυτικός), Leonard Roberts (καθοδηγητής), Jason Walsh (καθοδηγητής), Reynaldo Gallegos (Τόνι), Kelvin Lacz (Ντόμπερ), Jake McDorman (Μπίγκλες), Sienna Miller (Τάγια)
Σχεδιασμός παραγωγής: Charisse Cardenas, James Muakami
Διεύθυνση παραγωγής: Bradley Cooper, Clint Eastwood, Andrew Lazar, Robert Lorenz, Peter Morgan
Εταιρείες παραγωγής: Warner Bros, Village Roadshow Pictures, Mad Chance Productions, 22 & Indiana Pictures, Malpaso Productions, RatPac-Dune Entertainment
Χώρες παραγωγής: ΗΠΑ
Προϋπολογισμός: 58 εκατ. δολάρια
Άνοιγμα εσόδων (ΗΠΑ): 676.909 δολάρια
Γλώσσα: αγγλικά
Τόποι κινηματογράφησης: Morocco
Χρώμα: έγχρωμη
Ήχος: dolby atmos, datasat, Auro 11.1
Aspest ratio: 2.35:1
Κάμερα: Arri Alexa XT, Panavision Primo, C-, E-, G- series (φακοί)
Εργαστήριο: Technicolor (Hollywood)
Αρνητικό φορμά: Codex ArriRaw (2.8K)
Τυπωμένο φορμά: D-Cinema
Κινηματογράφηση: Digital Intermediate (2K), μάστερ, Panavision (anamorphic), φορμά πηγής
Είδος: δράση, βιογραφία, δράμα
Έτος παραγωγής: 2014
Διάρκεια: 132΄
Εταιρεία διανομής: Village
Έξοδος στις αίθουσες: 19/2/2015.
Νοέ 03, 2024 0
Νοέ 01, 2024 0
Οκτ 28, 2024 0
Οκτ 26, 2024 0
Νοέ 20, 2024 0
Νοέ 12, 2024 0
Νοέ 03, 2024 0
Ιούν 09, 2017 138
Μαρ 08, 2014 2
Μαρ 22, 2014 2
Μάι 28, 2014 2
Οκτ 12, 2014 2
Νοέ 09, 2014 2
Νοέ 20, 2024 0
Νοέ 12, 2024 0
Νοέ 03, 2024 0
Νοέ 03, 2024 0
Νοέ 01, 2024 0
4 έτη ago
Δείτε το τρέιλερ της ταινίας μας, που συμμετέχει το Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης.
SOTOS, EVERLASTING PAINTER (TRAILER)
ΓΙΑΝΝΗΣ ΦΡΑΓΚΟΥΛΗΣ
Email: info@filmandtheater.gr
Τηλ: (+30) 6974123481
Διεύθυνση: Ιωαννίνων 2, 56430, Σταυρούπολη Θεσσαλονίκη