Ιαν 11, 2015 Κινηματογράφος 0
Έρχεται από το Ισραήλ και είναι η δεύτερη ταινία των Navot Papushado και Aharon Keshales. Αφού απέσπασε διθυραμβικές κριτικές στο Tribeca Film Festival, όπου έκανε την παγκόσμια πρεμιέρα της, έχει βάλει στοίχημα να μας μείνει χαραγμένη στη μνήμη.
H ιστορία μιλάει για έναν serial killer που στόχος του είναι πάντα τα μικρά κορίτσια. Ο Miki (Lior Ashkenazi) ένας αστυνομικός που δεν ακολουθεί τους τύπους και τους κανόνες, πιστεύει πως ένας δάσκαλος της περιοχής (Roterm Keinan) είναι ο δολοφόνος. Αφού θα αποτύχει να αποσπάσει την ομολογία του με το «καλό», θα αποφασίσει να το κάνει με κάθε τρόπο, χρησιμοποιώντας οποιοδήποτε μέσο. Αν χρειαστεί και με τη βία, δεν έχει απολύτως κανένα πρόβλημα.
Είναι μια αρκετά αξιόλογη ταινία και όχι μόνο επειδή το λέει ο Τarantino. Οι «Κακοί λύκοι» είναι ένα μείγμα από ενδιαφέροντα στοιχεία και όσον αφορά την κινηματογράφηση του αλλά και τη σεναριακή πλοκή. Ποια είναι αυτά; Μαύρο χιούμορ, ειρωνεία για πολιτικοκοινωνικές καταστάσεις του Ισραήλ, ανατροπές, δυνατό-ανατριχιαστικό soundtrack, μια δόση σπλατεριάς, και αυθεντικός τρόμος. Και όταν λέω αυθεντικός, εννοώ τον τρόμο που δεν έχει τα κλισέ τύπου «στέκομαι μπροστά στον καθρέφτη του μπάνιου (συνήθως), κάτι γίνεται, σκύβω ή ανοίγω κάποιο ντουλάπι -οπότε και φεύγει από το οπτικό μου πεδίο ο καθρέφτης- και όταν ξανακοιτάω σε αυτόν, ορίστε και ο σχιζοφρενής από πίσω!».
Εδώ, απορροφάσαι από την αρχή. Μια ονειρικά γυρισμένη εναρκτήρια σκηνή όπου τρία παιδάκια παίζουν κρυφτό στην καρδιά ενός δάσους -slow motion καθ’ όλη τη σκηνή- αυτό είναι που την κάνει ονειρική, και συνοδεία ανατριχιαστικής μουσικής. Ο ενορχηστρωμένος ήχος της έχει απειλητικό ύφος, χαρακτηριστική μουσική για ταινία τρόμου. Είναι αναμφισβήτητα από τις καλύτερες σκηνές έναρξης και ειδικά σε αυτό το κινηματογραφικό είδος.
Η σκηνοθεσία παίζει με τους θεατές και τους κατευθύνει όπου θέλει αυτή. Σε κάνει να υποπτεύεσαι και να ενοχοποιείς και τον πιο απίθανο χαρακτήρα αφού κανένας δεν καταφέρνει να μας πείσει. Σε καμία περίπτωση δε σε βοηθά να βγάλεις ένα γενικό συμπέρασμα για το σύνολο της υπόθεσης -όπως σε ορισμένα θρίλερ που έχεις πάρει χαμπάρι από την αρχή ακόμη, τον ύποπτο. Προσεγμένη στον χαρακτήρα της, σχηματίζει πλάνα, αρκετά κοντινά, που δίνουν τα ακριβή στοιχεία που χρειάζεται ο θεατής για να καταλάβει τι συνέβη αλλά μόνο στη δεδομένη κινηματογραφική στιγμή. Μέσα στη φρίκη που κυριαρχεί πιάνεις τον εαυτό σου να γελάει με τις ανατροπές που διακόπτουν με θράσος κάθε αγωνιώδη σκηνή μέσω διασκεδαστικών, μαύρων χιουμοριστικών τρικ.
Η επιλογή των ηθοποιών είναι άκρως πετυχημένη. Το αθώο πρόσωπο του καθηγητή Rotem Keinan, με τα μπουκλέ μαλλιά δεν πείθει σε τίποτα για υποψήφιος ένοχος σαδιστής, ο γοητευτικός ηθοποιός Lior Ashkenazi, που υποδύεται τον πρωταγωνιστή αστυνομικό έχει χαρακτηριστική φάτσα μπάτσου που εκτός από γοητεία διαθέτει και μια δόση ανοησίας αφού ακολουθεί ανορθόδοξους και βίαιους τρόπους ώστε να βρει τον ένοχο.
Έρχεται όμως το διφορούμενο τέλος και σε αφήνει εμβρόντητο και με πίκρα. Δεν φαίνεται να είναι ξεκάθαρη η ιδεολογική τοποθέτηση των σκηνοθετών όσον αφορά το κοινωνικό κομμάτι της ταινίας…
Παρασκευή Γιουβανάκη
(Για περισσότερες κριτικές της Παρασκευής Γιουβανάκη διαβάστε στο: http://film-c.blogspot.gr/)
email: ofellia91@gmail.com
Που τη βλέπω; Στον κινηματογράφο Μακεδονικόν.
Σκηνοθεσία: Aharon Keshales, Navot Papushado
Σενάριο: Aharon Keshales, Navot Papushado
Φωτογραφία: Giora Bejach
Μοντάζ: Asaf Korman
Μουσική: Haim Frank Ilfman
Ήχος: Yuri Priymenko, Yahav Shemesh
Σχεδιασμός ήχου: Ronen Nagel
Μοντάζ ήχου: Gilad Leshem, Nati Taub
Μίξη ήχου: Oni Elbar, Daniel Shitrit, Lee Zohar
Καλλιτεχνική διεύθυνση:Miki Nachmias
Σκηνικά: Yoram Shayer
Κοστούμια: Michal Dor
Ειδικά εφέ:Amir Rishpon
Οπτικά εφέ: Dani Cohen
Μέικαπ: Rinat Alony, Takach Richard
Κομμώσεις: Dikla Sharabi
Κάστινγκ: Limor Shmila
Παίζουν: Tzahi Grad (Γκίντι), Lior Ashkenazi (Μίκι), Rotem Keinan (Ντρορ), Doval’e Glickman (Γιόραμ), Menashe Noy (Ράμι), Dvir Benedek (Τσβίκα), Nati Kluger (Έτι), Kais Nashif (ξένος σε άλογο), Guy Adler (Έλι), Arthur Perry (Όφερ),Gur Bentwich (Σάουλι), Yuval Nadborany (Αρίκ), Alisa Vaisburd (μαθήτρια), Guy Shefa Pesso (μαθητής), Bar Minali (Σένι), Alex Silberg (παιδί που παίζει κρυφτό), Yuval Saraqusi (παιδί που παίζει κρυφτό), Itai Shcherback (παιδί που παίζει κρυφτό), Ariel Kruszyn (παιδί με κινητό τηλέφωνο)
Σχεδιασμός παραγωγής: Arad Sawat
Διεύθυνση παραγωγής: Leon Edery, Moshe Edery, Tami Leon, Chilik Michaeli, Avraham Pirchi
Εταιρείες παραγωγής: United Channel Movies, United King Films
Χώρες παραγωγής: Ισραήλ
Προϋπολογισμός: 32.828 δολάρια
Άνοιγμα εσόδων (ΗΠΑ): 7.887 δολάρια
Γλώσσα: εβραϊκά, αραβικά
Τόποι κινηματογράφησης: Τελ Αβίβ (Ισραήλ)
Χρώμα: έγχρωμη
Ήχος: dolby digital
Aspest ratio: 2.35:1
Κάμερα: Arri Alexa, Zeiss Ultra Prime (φακοί)
Εργαστήριο: EFilm
Αρνητικό φορμά: SxS Pro
Τυπωμένο φορμά: D-Cinema
Κινηματογράφηση: Digital Intermediate (2K), μάστερ, ProRes 4:4:4 (1080p/24), φορμά πηγής
Είδος: κομεντί, θρίλερ, αστυνομική
Έτος παραγωγής: 2013
Διάρκεια: 110΄
Εταιρεία διανομής: Feelgood
Έξοδος στις αίθουσες: 8/1/2015.
Νοέ 03, 2024 0
Νοέ 01, 2024 0
Οκτ 28, 2024 0
Οκτ 26, 2024 0
Νοέ 20, 2024 0
Νοέ 12, 2024 0
Νοέ 03, 2024 0
Ιούν 09, 2017 138
Μαρ 08, 2014 2
Μαρ 22, 2014 2
Μάι 28, 2014 2
Οκτ 12, 2014 2
Νοέ 09, 2014 2
Νοέ 20, 2024 0
Νοέ 12, 2024 0
Νοέ 03, 2024 0
Νοέ 03, 2024 0
Νοέ 01, 2024 0
4 έτη ago
Δείτε το τρέιλερ της ταινίας μας, που συμμετέχει το Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης.
SOTOS, EVERLASTING PAINTER (TRAILER)
ΓΙΑΝΝΗΣ ΦΡΑΓΚΟΥΛΗΣ
Email: info@filmandtheater.gr
Τηλ: (+30) 6974123481
Διεύθυνση: Ιωαννίνων 2, 56430, Σταυρούπολη Θεσσαλονίκη