Ιαν 03, 2015 Κινηματογράφος 0
Δραματική βιογραφία που εξερευνά τη ζωή της Margaret Keane, επιτυχημένης ζωγράφου στη δεκαετία του 1950, η οποία ωστόσο αργότερα βρέθηκε σε δικαστική μάχη ενάντια του συζύγου της, ο οποίος ισχυρίστηκε ότι τα έργα της ήταν δικά του.
Οι ανόητες ιδεολογίες μιας κυρίως ανδροκρατούμενης κοινωνίας: «Ποιος θα πάρει στα σοβαρά γυναίκα ζωγράφο;», η αισχρή εμπορευματοποίηση της τέχνης, η χαζομάρα πολλών μπροστά σε αυτό που θεωρούν έργο τέχνης, όλα αυτά αποτυπώνονται ξεκάθαρα εδώ. Η Margaret η «γυναίκα ζωγράφος» πέφτει θύμα εκμετάλλευσης και ψυχαναγκασμού από τον μελλοντικό της σύζυγό της λόγω αδυναμίας αφού ανησυχεί για το πως θα καταφέρει όντας χωρισμένη να μεγαλώσει μόνη της το παιδί της -ακόμη μια «λογικών βάσεων» ιδεολογία. Ο σύζυγός της έχει ιδιαίτερο ταλέντο στις δημόσιες σχέσεις και στις πωλήσεις, έτσι δε διστάζει να πλασάρει τους πίνακες της με το δικό του όνομα, για τον απλούστατο λόγο «Ποιος θα πάρει στα σοβαρά μια γυναίκα ζωγράφο;».
Ο αγαπημένος για πολλούς Tim Burton, κάθεται στην καρέκλα του σκηνοθέτη και παραδίδει μια ταινία που δε θυμίζει σε τίποτα αυτές που μας έχει συνηθίσει μέχρι τώρα. Και εδώ ακριβώς βρίσκουμε τη μαγεία του «Big eyes». Ένας διαφορετικός Burton δεν είναι απαραίτητα και κάτι άσχημο. Γνωρίζοντας πως δεν κινηματογραφεί ένα ακόμη σκοτεινό παραμύθι, δίνει μια προσεγμένη και πιο ρεαλιστική σκηνοθεσία. Τα «μαγικά κόλπα» του είναι ελάχιστα. Δίνει εύλογα περισσότερη βάση στις αντιδράσεις των χαρακτήρων του με αρκετά κοντινά στα πρόσωπά τους (η εκφραστικότητα της Adams σε μαγνητίζει!) και ενώ ήδη γνωρίζουμε την κατάληξη της ιστορίας, καταφέρνει να μας κρατά το ενδιαφέρον καθ’ όλη τη διάρκεια της ταινίας.
Τα θαυμάσια φωτογραφημένα πλάνα αντικατοπτρίζουν με πληρότητα την εποχή που διαδραματίζεται η υπόθεση και συμβάλουν στο γεγονός ότι η ταινία καταφέρνει πλήρως να μας μεταφέρει στην εποχή του ’50 και του ’60. Εδώ να πούμε πως μια τέτοια ασυνήθιστη πολυχρωμία για ταινία δια χειρός Burton μας ξαφνιάζει ευχάριστα!
Δυνατό κομμάτι της ταινίας είναι και οι ερμηνείες των δύο πρωταγωνιστών. Τον κεντρικό ρόλο ανεβάζει στα ύψη η ξεχασμένη και αδικημένη από τα Oscar Amy Adams, που ενσαρκώνει με ευαισθησία την Margaret Keane. Η επιλογή της για αυτό τον ρόλο μοιάζει αψεγάδιαστη αφού εκτός από το ότι διαθέτει αξεπέραστο υποκριτικό ταλέντο, διαθέτει και ένα ζευγάρι εκφραστικότατα, «γουρλωτά» μάτια που φέρνουν αμέσως στο νου τον τίτλο «BBig eyes». O Christoph Waltz από την πλευρά του, είναι πειστικός ως ο φαφλατάς και γλοιώδης τύπος που δε διστάζει να σου κάνει κακό και με αυτό το εκνευριστικό-κουτοπόνηρο χαμόγελο που βρίσκεται στο πρόσωπό του όλη την ώρα, μας κάνει να αηδιάσουμε ακόμη περισσότερο με τον Keane.
Παρασκευή Γιουβανάκη
(Για περισσότερες κριτικές της Παρασκευής Γιουβανάκη διαβάστε στο: http://film-c.blogspot.gr/)
Email: οfellia91@gmail.com
Που τη βλέπω;: Στον κινηματογράφο Ολύμπιον
Σκηνοθεσία: Tim Burton
Σενάριο: Scott Alexander, Larry Karaszewski
Φωτογραφία: Bruno Delbonnel
Μοντάζ: JC Bond
Μουσική: Danny Elfman
Ήχος: Jon Lavender, Michael Meier, Fred Runner
Μοντάζ ήχου: James Harrison, Bjorn Ole Schroeder, Oliver Tarney
Καλλιτεχνική διεύθυνση: Chris August
Σκηνικά: Shane Vieau
Κοστούμια: Colleen Atwood
Ειδικά εφέ: Sean House, John MacCuspie
Οπτικά εφέ: Ryan Brassington, Andrew G. Cox, Matt Drake, Syd Dutton, Richard Patterson, Kenton Rannie, Sarabjeet Singh, Mark Stetson
Μέικαπ: Chantal Boom’la, Mahealani Diego, Melody Levy, Laine Rykes
Κομμώσεις: Codey Blair, Diane Holme, Lisa Leonard, Sharon Mosley
Κάστινγκ: Nicole Abellera, Heike Brandstatter, Coreen Mayrs, Jeanne McCarthy
Παίζουν: Amy Adams (Μάργκαρετ Κιν), Christoph Waltz (Βάλτερ Κιν), Krysten Ritter (Ντιαν), Jason Schwartzman (Ρούμπεν), Danny Huston (Ντίκ Νόλαν), Terence Stamp (Τζον Καναντέι), Jon Polito (Ενρίκο Μπαντούτσι), Elisabetta Fantone (Μάρτα), James Saito (δικαστής), Guido Furlani (Ντίνο Ολιβέτι), Delaney Raye (νεαρή Τζέιν), Madeleine Artur (μεγαλύτερη Τζέιν), Emily Bruhn (δεύτερη φίλη του Ολιβέτι), Alan MacFarlane (υπάλληλος), Tony Alcantar (τουρίστας), Andrew Airlie (πλούσιος), Stephanie Bennett (Κοέντ), Andrea Bucko (νεαρή Κοέντ), Jock Armour (παιδικός φίλος της Τζέιν)
Σχεδιασμός παραγωγής: Rick Heinrichs
Διεύθυνση παραγωγής: Scott Alexander, Tim Burton, Lynette Howell, Larry Karaszewski
Εταιρείες παραγωγής: The Weinstein Company, Silverwood Films, Tim Burton Productions, Electric City Entertainment
Χώρες παραγωγής: ΗΠΑ
Προϋπολογισμός: 10 εκατ. δολάρια
Γλώσσα: αγγλικά, γαλλικά, ιταλικά
Τόποι κινηματογράφησης: Βανκούβερ, Βρετανική Κολομβία (Καναδάς)
Χρώμα: έγχρωμη
Ήχος: dolby digital
Aspest ratio: 1.85:1
Κάμερα: Arri Alexa Plus 4:3, Arri Alexa Studio
Εργαστήριο: Technicolor
Αρνητικό φορμά: Gemini 4:4:4
Κινηματογράφηση: Arriraw (2.8K), φορμά πηγής, Digital Intermediate (2K) μάστερ φορμά
Είδος: βιογραφία, δράμα
Έτος παραγωγής: 2014
Διάρκεια: 105΄
Εταιρεία διανομής: Odeon
Έξοδος στις αίθουσες: 1/1/2015.
Νοέ 03, 2024 0
Νοέ 01, 2024 0
Οκτ 28, 2024 0
Οκτ 26, 2024 0
Νοέ 20, 2024 0
Νοέ 12, 2024 0
Νοέ 03, 2024 0
Ιούν 09, 2017 138
Μαρ 08, 2014 2
Μαρ 22, 2014 2
Μάι 28, 2014 2
Οκτ 12, 2014 2
Νοέ 09, 2014 2
Νοέ 20, 2024 0
Νοέ 12, 2024 0
Νοέ 03, 2024 0
Νοέ 03, 2024 0
Νοέ 01, 2024 0
4 έτη ago
Δείτε το τρέιλερ της ταινίας μας, που συμμετέχει το Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης.
SOTOS, EVERLASTING PAINTER (TRAILER)
ΓΙΑΝΝΗΣ ΦΡΑΓΚΟΥΛΗΣ
Email: info@filmandtheater.gr
Τηλ: (+30) 6974123481
Διεύθυνση: Ιωαννίνων 2, 56430, Σταυρούπολη Θεσσαλονίκη