Απρ 19, 2020 Κινηματογράφος, Νέα 0
του Σπύρου Ν. Ταραβήρα
(σκηνοθέτη-σεναριογράφου-παραγωγού)
Η κοσμογονία που γίνεται αυτή τη στιγμή στο Χόλιγουντ για το πως θα παράγονται κινηματογραφικές ταινίες και τηλεοπτικές σειρές στα πλατώ των στούντιο είναι πέραν κάθε φαντασίας. Διαβάστε το άρθρο. Μιλάμε ξεπερνάει κάθε φαντασία.
Δεν προβλέπεται έναρξη γυρισμάτων στο Χόλιγουντ πριν το φθινόπωρο. Αν στο Χόλιγουντ προβλέπεται αυτό φανταστείτε πότε και τι θα γίνει στην Ελλάδα!
Ποιοι προετοιμάζουν αυτές τις συνθήκες γραφείων παραγωγής και στούντιο/πλατώ γυρισμάτων στην Ελλάδα που έχει παραλύσει σε αυτόν τον τομέα από κρατική άποψη, στα υπουργεία πολιτισμού και ψηφιακής πολιτικής, σε θέματα οπτικοακουστικής πολιτικής και όλοι οι εποπτευόμενοι φορείς είναι με κατεβασμένα ρολά εξαγγέλλοντας μόνο θα και θα και αγνοώντας/αδιαφορώντας τι γίνεται διεθνώς στην Ευρώπη και στις ΗΠΑ;
Στον τομέα της Υγείας φαίνεται πως τα πήγαμε πάρα πολύ καλά. Στον κινηματογράφο ουραγοί δυστυχώς.
Τα ελληνικά Film commission offices κυριολεκτικά ανύπαρκτα, όταν στο εξωτερικό δουλεύουν με τις μηχανές στο φουλ.
Ο ΕΚΟΜΕ έχει κάτσει στα αυγά του τόσο καιρό και όλα business as usual νομίζοντας ότι με το 35% cash rebatte που πρόσφερε προ κρίσης και δεν πατούσε στην Ελλάδα σχεδόν καμία παραγωγή μεγάλου βεληνεκούς από το Χόλιγουντ, όπως ήταν ο ιδρυτικός σκοπός του, θα αρκεί να συνεχίσει όπως πριν και την εντελώς παραπλανητικά διαφορετική επόμενη ημέρα για να προσελκύσει παραγωγές από το εξωτερικό και αδιαφορεί στο να εκπονεί σχέδια και άμεσες μελέτες για το τι πρέπει να προσφέρουν οι ελληνικές οπτικοακουστικές εταιρείες service προς τις αλλοδαπές παραγωγές για να τις προσελκύσουν για γυρίσματα στην καθημαγμένη -και λόγω του διαλυμένου τουρισμού- Ελλάδα.
ΕΚΟΜΕ: κατ’ αρχάς τέρμα τα ψέματα. Το 35% δεν κατάφερε τίποτα ιδιαίτερο και την επόμενη μέρα θα αποτελέσει τριτεύοντα παράγοντα επιλογής της Ελλάδας ως τόπο γυρισμάτων.
Για να αλλάξει αυτό πρέπει:
Να γίνει τροποποίηση του νόμου και άμεση εφαρμογή 50% cash rebate μόνο στις αλλοδαπές παραγωγές, που θα φέρνουν φρέσκο χρήμα και προστιθέμενη αξία στην Ελλάδα, βοηθώντας τον τουρισμό, και μεγεθύνοντας πραγματικά το ελληνικό ΑΕΠ, χωρίς να μπερδεύουμε εδώ τα ελληνικά σήριαλ ή εγχώριες παραγωγές, που σε καμία περίπτωση δεν προσφέρουν την ίδια μόχλευση ΑΕΠ/κύκλου εργασιών, όπως η προσέλκυση αλλοδαπών παραγωγών, κάτι που αποτελούσε τον πραγματικό στόχο και σκοπό ίδρυσης του ΕΚΟΜΕ, άλλο που αν στην πορεία στράβωσε η υπόθεση και δόθηκε για άλλη μία φορά δωράκι από την προηγούμενη κυβέρνηση στους καναλάρχες για να τους εξευμενίσει λόγω του κόστους των αδειών που έπρεπε να πληρώσουν αλλά και ενόψει των τότε επερχόμενων εκλογών!
Όπως είναι δομημένες οι συνθήκες παραγωγής στην Ελλάδα και οι τεράστιες ελλείψεις σε στούντιο και τις υποτυπώδεις σχετικές υποδομές στη χώρα μας, βεστιάρια, εξοπλισμό, φροντιστήρια κ.λπ., δεν υπάρχει περίπτωση να υπάρξει κίνητρο για προσέλκυση αλλοδαπών από το εξωτερικό.
Αν δεν προσφέρονται από τις ελληνικές οπτικοακουστικές εταιρείες service τουλάχιστον όλα αυτά που αναφέρονται στο ακόλουθο άρθρο, κανόνες υγιεινής και ασφάλειας, για όλους τους ηθοποιούς, καλλιτεχνικούς συντελεστές και συνεργεία γυρισμάτων, όπως θα εφαρμοστούν στο Χόλιγουντ και θα απαιτούν οι αλλοδαποί παραγωγοί να τους διασφαλίσουν με συμβόλαια και ρήτρες για αυστηρότερα πρωτόκολλα υγιεινής και ασφάλειας για όλους στα γυρίσματα και στις πέριξ εργασίες, οι ελληνικές εταιρείες, δε θα πατήσει άνθρωπος στην Ελλάδα για γυρίσματα και δε θα ανακάμψει ο ελληνικός κινηματογράφος και οπτικοακουστικός χώρος.
Το 50% cash rebate θα αποτελεί μόνο ένα επιπλέον κίνητρο και μόνον εφόσον θα διασφαλίζονται παράλληλα οι κανόνες υγιεινής και ασφάλειας των υψηλοαμοιβόμενων αλλοδαπών ηθοποιών και συνεργείων, δίχως να μπαίνουν σε δεύτερη μοίρα εκείνοι των Ελλήνων που είναι αυτονόητο ότι θα απαιτούν επίσης οι αλλοδαποί παραγωγοί για να διασφαλίσουν την υγεία των δικών τους για να μην κολλήσουν, κατ’ αυτούς, από τους Έλληνες, μόνο τότε θα καταφέρουμε να τους προσελκύσουμε στην Ελλάδα.
Καμία αλλοδαπή εταιρεία παραγωγής δε θα κινδυνεύσει να της ασθενήσει ένας «Τομ Χανκς», κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων, με τεράστιο κόστος.
Θα απαιτούν να τεστάρουν το καθημερινό σνακ όλων όσων πατούν στα στούντιο/πλατώ γυρισμάτων, όπως προβλέπεται να γίνει στο Χόλιγουντ και στις ΗΠΑ.
Θα μπορέσουν οι ελληνικές οπτικοακουστικές εταιρείες service να εξασφαλίσουν τόσα τεστ και υγειονομικό προσωπικό που να τα διεκπεραιώνει;
Αυτά θα μπορούν να εξασφαλιστούν μόνο εφόσον πιστοποιηθούν οι ελληνικές οπτικοακουστικές εταιρείες service μέσω κάποιου ISO για να την εμπιστευτεί μία αλλοδαπή εταιρεία και να της αναθέσει την εκτέλεση της παραγωγής της στην Ελλάδα, είχα γράψει σχετικά προ 10 μηνών. Αυτό θα πρέπει να εφαρμοστεί άμεσα την Ελλάδα.
Ο ΕΚΟΜΕ πρέπει να αναλάβει ρυθμιστικό ρόλο σε όλα αυτά και εφόσον πιστοποιηθούν οι ελληνικές οπτικοακουστικές εταιρείες service με ISO θα πρέπει να «τρέξει» νέες επιθετικές καμπάνιες στο εξωτερικό τόσο για το πολύ θετικό κίνητρο 50% cash rebate όσο και για την ISO πιστοποίηση των ελληνικών εταιρειών για να κάνει την διαφορά διεθνώς και να πετύχει τον πολυπόθητο στόχο να φέρει μεγάλες παραγωγές από το εξωτερικό στην Ελλάδα.
Αυτονόητο είναι ότι θα πρέπει να ενεργοποιηθεί το Ταμείο Εγγυοδοσίας ΤΑΝΕΟ, που θεσπίστηκε από την προηγούμενη κυβέρνηση αλλά έχει παγώσει από τη σημερινή.
Επίσης, πρέπει επιτέλους να ενεργοποιηθούν, να εκπαιδευτούν με crash courses επαγγελματίες του χώρου που θα στελεχώσουν και θα λειτουργήσουν τα Film Offices σε όλη την Ελλάδα για να διαχύσουν την πληροφορία από το κέντρο στην περιφέρεια.
Και πολλά άλλα.
Ειδάλλως δε θα δούμε άσπρη μέρα την επόμενη μέρα στον κινηματογράφο και στον οπτικοακουστικό χώρο.
Ενδεικτικά τι αλλάζει στο Χόλιγουντ και περισσότερα στο άρθρο:
Οι ασφαλιστικές εταιρείες δε θα ασφαλίζουν διακοπές γυρισμάτων λόγω COVID-19.
Θα ζητείται από όλους τους συντελεστές και συνεργεία να υπογράφουν ότι οι παραγωγές δε φέρουν ευθύνη αν προσβληθούν από τον ιό στα γυρίσματα αλλιώς δε θα παίρνουν τη δουλειά.
Θα αλλάξουν οι κανόνες σίτισης και υγιεινής στα γυρίσματα και δε θα υπάρχει πλέον πόρτα σε τουαλέτα ή διακόπτες για φως και νερό που θα ακουμπάς παρά μόνο θα ανοίγουν αυτοματοποιημένα.
Κανένας τεχνικός δε θα επιτρέπεται να ακουμπάει ή να χρησιμοποιεί ούτε ένα κατσαβίδι άλλου τεχνικού.
Όλα τα μέλη συνεργείου, σκηνοθέτες, βοηθοί, καλλιτεχνικοί συντελεστές, τεχνικοί πίσω από τις κάμερες θα πρέπει να χρησιμοποιούν μάσκες και γάντια για να προστατεύουν τους ηθοποιούς, που θα βρίσκονται μπροστά από τις κάμερες και δεν μπορούν να τα φορούν.
Once upon a time in Hollywood in 2020 and afterwards… Το Χόλιγουντ από το 2020 και μετά…
Διαβάστε εδώ το άρθρο.
Νοέ 20, 2024 0
Νοέ 12, 2024 0
Νοέ 03, 2024 0
Νοέ 03, 2024 0
Νοέ 01, 2024 0
Νοέ 01, 2024 1
Ιούν 09, 2017 138
Μαρ 08, 2014 2
Μαρ 22, 2014 2
Μάι 28, 2014 2
Οκτ 12, 2014 2
Νοέ 09, 2014 2
Νοέ 20, 2024 0
Νοέ 12, 2024 0
Νοέ 03, 2024 0
Νοέ 03, 2024 0
Νοέ 01, 2024 0
4 έτη ago
Δείτε το τρέιλερ της ταινίας μας, που συμμετέχει το Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης.
SOTOS, EVERLASTING PAINTER (TRAILER)
ΓΙΑΝΝΗΣ ΦΡΑΓΚΟΥΛΗΣ
Email: info@filmandtheater.gr
Τηλ: (+30) 6974123481
Διεύθυνση: Ιωαννίνων 2, 56430, Σταυρούπολη Θεσσαλονίκη