Δεκ 30, 2018 Κινηματογράφος 0
του Γιάννη Φραγκούλη
Στις 27/12/2018 στις κινηματογραφικές αίθουσες. Αξιολόγηση 7,1/10 στο imdb.com από 6.686 χρήστες.
Μία γυναίκα επιστρέφει στον τόπο της μετά από μία μακρά απουσία για να παραστεί σε έναν οικογενειακό γάμο. Εκεί, κατά τη διάρκεια της γαμήλιας γιορτής, θα χαθεί η κόρη της. Αστυνομική πλοκή αναμειγμένη με το μελοδραματικό ύφος, προκαλεί το θεατή να βρει αυτός αυτά τα στοιχεία που λείπουν από το παζλ και να συνθέσει τη δική του εικόνα.
Η εξωτερική απειλή, η εσωτερική πληγή και το μυστήριο, μέσα σε αυτά τα στοιχεία κινείται αυτή η ταινία, αυτοί είναι οι παράγοντες που προσδιορίζουν αυτή την τραγωδία που έχει πόνο, δύναμη και εγκληματικές πράξεις, την ταινία «Το ξέρουν όλοι» («Everybody knows»), του Asghar Farhadi, σκηνοθέτη από το Ιράν που έχει σκηνοθετήσει την Penelope Cruz, το Javier Bardem και το Ricardo Darin.
Όλα κινούνται σε οικείες για το Farhadi αφηγηματικές γραμμές, ας θυμηθούμε τα «Πυροτεχνήματα την Τετάρτη» (2006), «Σχετικά με την Έλλη» (2009), «Ένας χωρισμός» (2011) και «Το παρελθόν» (2013), όπου μπορούμε να διακρίνουμε τις επιρροές του από Haneke και τον Antonioni. Στην εικόνα θα βρούμε κλειδιά για να αποκωδικοποιήσουμε αυτή την αφήγηση, οι λήψεις, δηλαδή, που θα είναι σαν τον άγγελο που θα μας μυήσει στο ερμητικό κείμενο.
Η ταινία αφορά στο απέραντο τοπίο που διαπερνά μία οικογένεια, με θεϊκή ακρίβεια, όπου υπάρχουν όλα τα είδη των αδυναμιών και των λαθών, αλλά και οι αποτελεσματικές ενέργειες, όλα αυτά που επιδρούν σαν αυτά τα μυστικά και τα ψέματα που «απαιτούν» την αναπόφευκτη τιμωρία. Η ιδέα του Farhadi έχει να κάνει με το απόκρυφο μυστικό, την απειλή που δεν μπορούμε να αποφύγουμε, τις εσωτερικές αλλαγές ενός καταπιεσμένου ανθρώπου. Το θέμα του εγκλήματος δίνει στον κινηματογράφο του σκηνοθέτη μία άλλη αιματηρή δύναμη, που δεν υπήρχε στις προηγούμενες ταινίες του.
Η σκηνή του γάμου λαμβάνει χώρα στο ισπανικό χωριό όπου η Λάουρα έχει επιστρέψει, μετά από μακρά απουσία για να παραστεί σε αυτό το μεγάλο οικογενειακό γάμο. Ο σύζυγός της, ο Αλεχάντρο, έχει μείνει πίσω στην Αργεντινή λόγω των δουλειών του, αλλά αυτή έχει μαζί της τα δύο παιδιά της, την Ιρέν, την έφηβη κόρη της, η οποία έλκεται από ένα αγόρι που θα της πει ένα μυστικό. Η μητέρα της, της λέει, ήταν η γυναίκα που ένας άντρας είχε παράφορα ερωτευτεί, από αυτό το μέρος, ο Πάκο, και του ράγισε την καρδιά όταν έφυγε. Δεν είναι μυστικό, προσδιορίζει, όλοι το ξέρουν. Τι όμως ξέρουν όλοι;
Αυτή η ερώτηση έχει τρομερή σημασία, όταν η Ιρέν θα εξαφανιστεί, κατά τη διάρκεια του γαμήλιου πάρτι και όταν στο δωμάτιο, ανάμεσα σε εφημερίδες θα βρεθεί ένα σημείωμα που παραπέμπει σε μία εγκληματική πράξη που έγινε σε αυτό το μέρος, τέσσερα χρόνια πριν. Με μυστηριώδη μηνύματα απαιτούνται χρήματα και προειδοποιούν για το χειρότερο αν ειδοποιηθεί η αστυνομία.
Ποιος είναι πίσω από αυτό; Θα μπορούσε να ήταν μία σκηνοθετημένη πράξη της Ιρέν, αν αυτή έχει κάνει την επανάστασή της, ακολουθώντας τη φλόγα του έρωτα; Στον Πάκο έχει ξυπνήσει ξανά ο έρωτας του για τη Λάουρα και έχει μία θερμή συνομιλία με τον πατέρα της, όπου εν πολλοίς μιλά το οινόπνευμα και το πάθος. Μπορεί να έπαιξε ρόλο ο εκβιασμός που η οικογένεια της Λάουρα έκανε στον Πάκο; Μήπως η απουσία του Αλεχάντρο έπαιξε το ρόλο της σε αυτή την υπόθεση;
Περισσότερο από όλα αυτά, είναι η ίδια η υποψία που δημιουργεί την οργή και τη δυσαρέσκεια. Όλο αυτό λειτουργεί σα μία έκβαση που είναι αναπόφευκτη, κάτι σα μία προφητεία. Αυτή η εγκληματική ενέργεια δεν ενώνει την οικογένεια, αναδεικνύει τα παλιά μίση και τις δυσαρέσκειες που δημιούργησε η φυγή της Λάουρα, μακριά από αυτά τα άτομα.
Έχουμε, λοιπόν, ένα δυνατό μελόδραμα, το οποίο έχει την προσωπίδα της καλά υπολογισμένης σκηνοθεσίας και των άψογα σχεδιασμένων ερμηνειών. Είναι το ίδιο αφηγηματικό κλίμα που είχαμε δει στο «Σχετικά με την Έλλη», ανάλογο αφηγηματικό μοτίβο και παρόμοιες ανατροπές και αφηγηματικοί ελιγμοί που αναδεικνύουν αυτό που βρίσκεται κάτω από την επιφάνεια, χωρίς όμως αυτό να ειπωθεί με άμεσο τρόπο, αφήνοντας έτσι το θεατή να δημιουργήσει τη δική του αφήγηση, μετά το τέλος της ταινίας. Αυτή είναι ποιητική δομή του κινηματογράφου του Asghar Farhadi, αυτή που μας είχε γοητεύσει και μας γοητεύει και εδώ.
Σκηνοθεσία: Asghar Farhadi
Σενάριο: Asghar Farhadi
Φωτογραφία: José Luis Alcaine
Μοντάζ: Hayedeh Safiyari
Μουσική: Javier Limón
Παραγωγοί: Álvaro Longoria, Alexandre Mallet-Guy, Andrea Occhipinti
Παίζουν: Penélope Cruz (Λάουρα), Javier Bardem (Πάκο), Ricardo Darín (Αλεχάντρο), Eduard Fernández (Φερνάντο), Bárbara Lennie (Μπία), Inma Cuesta (Άννα), Elvira Mínguez (Μαριάνα), Ramón Barea (Αντόνιο), Carla Campra (Ιρέν), Sara Sálamo (Ρόκιο)
Χώρα παραγωγής: Ισπανία, Γαλλία, Ιταλία
Έτος παραγωγής: 2018
Γλώσσα: ισπανικά, αγγλικά, καταλάνικα
Διάρκεια: 132΄
Είδος: έγκλημα, δράμα, μυστήριο
Ημερομηνία εξόδου: 27/12/2018
Εταιρεία διανομής: Seven
Περισσότερες πληροφορίες για τους συντελεστές και τα τεχνικά χαρακτηριστικά: διαβάστε εδώ.
Νοέ 03, 2024 0
Νοέ 01, 2024 0
Οκτ 28, 2024 0
Οκτ 26, 2024 0
Νοέ 20, 2024 0
Νοέ 12, 2024 0
Νοέ 03, 2024 0
Ιούν 09, 2017 138
Μαρ 08, 2014 2
Μαρ 22, 2014 2
Μάι 28, 2014 2
Οκτ 12, 2014 2
Νοέ 09, 2014 2
Νοέ 20, 2024 0
Νοέ 12, 2024 0
Νοέ 03, 2024 0
Νοέ 03, 2024 0
Νοέ 01, 2024 0
4 έτη ago
Δείτε το τρέιλερ της ταινίας μας, που συμμετέχει το Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης.
SOTOS, EVERLASTING PAINTER (TRAILER)
ΓΙΑΝΝΗΣ ΦΡΑΓΚΟΥΛΗΣ
Email: info@filmandtheater.gr
Τηλ: (+30) 6974123481
Διεύθυνση: Ιωαννίνων 2, 56430, Σταυρούπολη Θεσσαλονίκη