Ιούλ 23, 2017 Κινηματογράφος 0
του Γιάννη Φραγκούλη
Στις 20/7/2017 στις κινηματογραφικές αίθουσες. Μετά από την ανάγνωση αυτής της κριτικής μπορείτε να διαβάσετε και κριτικές άλλων κριτικών κινηματογράφου.
Ένας αυστηρός διευθυντής οικοτροφείου στη Γαλλία, μαθαίνει ότι ο γιος του έχει αποτύχει στις εξετάσεις των αγγλικών. Αποφασίζει να το στείλει στην Αγγλία για να μάθει αγγλικά. Μία του Louis de Funes, στον πρωταγωνιστικό ρόλο και, φυσικά του Jean Girault, στη σκηνοθεσία. Μία κωμωδία που θα αφήσει πολύ ικανοποιημένους όσοι αγαπούν αυτό τον «παράξενο» Γάλλο κωμικό.
Ο αεικίνητος κωμικός του γαλλικού κινηματογράφου, με τις απίθανες γκριμάτσες, έχει διασκεδάσει γενιές και γενιές θεατών και τους έχει ανταμείψει με το παραπάνω. Το στιλ της ηθοποιίας του είναι σχεδόν το ίδιο σε όλες του τις ταινίες, κάτι σα μανιέρα. Αυτό το αρνητικό μπορεί κάποιος να του καταλογίσει. Δεν υπάρχει το στοιχείο της ανανέωσης και ο θεατής ξέρει τι θα δει, μένει να διασκεδάσει με την ιστορία, το σενάριο που έχει οπτικοποιηθεί, με συνσενριογράφο, συνήθως το σκηνοθέτη.
Ο de Funes μεταδίδει αυτή τη νευρικότητα που έχουν οι Γάλλοι, οι προγραμματισμένες κινήσεις, η πίεση της καθημερινότητας, το άγχος που κουβαλούν στη ζωή τους. Με υποσυνείδητο τρόπο σατιρίζει το μέσο Γάλλο, τόσο με τις κινήσεις του όσο και με την ομιλία και τον τρόπο αντίληψης της πραγματικότητας. Αυτό λειτουργούσε για τους Γάλλους ψυχοθεραπευτικά, δεν κορόιδευε έναν άνθρωπο, διακωμωδούσε συμπεριφορές. Στη σημερινή εποχή όμως έχουν αλλάξει τα δεδομένα.
Έχει επανέλθει ο νευρωτικός άνθρωπος, οι νευρώσεις έχουν φουντώσει ξανά. Η ανάγκη για ψυχανάλυση των μαζών, αν αυτό είναι εφικτό, είναι πάλι επίκαιρη. Οι λακανικές θεωρίες είναι ένα εργαλείο, όμως το περιεχόμενο της κωμωδίας θα πρέπει να είναι διαφορετικό, να πιάνει τις αξίες που ισχύουν σήμερα. Για αυτό το λόγο αυτή η κωμωδία δεν μπορεί να γίνει αποδεκτή με τον ίδιο ενθουσιασμό όπως τότε που έγινε η παραγωγή της. Επιπροσθέτως, οι κωμωδίες του Woody Allen έδωσαν ένα νέο περιεχόμενο και μία νέα μορφή, ξεπεράστηκε ο κωμικός εξπρεσιονισμός και μπήκαμε στην εφαρμογή της ψυχανάλυσης στο κωμικό κείμενο, άρα ο θεατής απαιτεί ένα επεξεργασμένο κείμενο από ένα γκροτέσκο, έτσι όπως εμφανίζεται εδώ.
Σε γενικές γραμμές, όσοι θα θέλουν να ζήσουν στιγμές του παρελθόντος, να θυμηθούν τον παλιό εαυτό τους, με αυτή την κωμωδία σίγουρα θα διασκεδάσουν.
Το σενάριό της θα ταίριαζε γάντι και στον Κωνσταντάρα, η βρετανογαλλική κόντρα είναι σαφώς μπαγιάτικη και όλα είναι στημένα για ένα one man show του αεικίνητου, νευρωτικού, άλλοτε ξεκαρδιστικού κι άλλοτε ανοικονόμητου Λουί ντε Φινές… Περισσότερα
Ουσιαστικά προσφέρουν την ευκαιρία σε ένα νεότερο κοινό να πάρει μια γεύση από την ενέργεια ενός ασταμάτητου κωμικού που τελειοποίησε την περσόνα του αεικίνητου, νευρικού, τζαναμπέτη και κατά βάθος καλόκαρδου ανθρωπάκου (ένα κράμα, ας πούμε, Βέγγου, Παπαγιαννόπουλου και Ορέστη Μακρή) σε χύμα, θεότρελες κωμωδίες όπως αυτή, σε σκηνοθεσία του Ζαν Ζιρό, που, μαζί με τον Ζεράρ Ουρί, υπέγραψε τους περισσότερους θριάμβους του… Περισσότερα
Υπάρχει, ωστόσο, κάτι αναμφίβολα απολαυστικό και λαϊκό (με την καλή πάντα έννοια) στην ταινία του Ζαν Ζιρό, με τον οποίο ο Λουί ντε Φινές συνεργάστηκε δώδεκα συνολικά φορές, με πιο γνωστή την εξαλογία του Χωροφύλακα του Σεν Τροπέ. Σε μια εποχή που το χιούμορ έχει γίνει υπερβολικά κυνικό και χοντροκομμένο οι Ασύλληπτες Διακοπές του Λουί ντε Φινές είναι σχεδόν μια ρομαντική εμπειρία κι ένα ταξίδι στο χρόνο από αυτά που μόνο μια επίσκεψη στο θερινό σινεμά μπορεί να προσφέρει… Περισσότερα
Κι ενώ η ταινία αποτελεί θα μπορούσε να πει κανείς δείγμα της εποχής της (κάτι που εκφράζεται με το σέικ, τους καβγάδες σε μπαρ και τον χορό χωρίς ουσιαστικό λόγο), καταφέρνει να κερδίσει τον θεατή κυρίως μέσω της εξέλιξής της. Όσο περνάει η ώρα, η ταινία χρησιμοποιεί μια όλο και πιο υποτυπώδη υπόθεση ως αφορμή για «κασκαντεριλίκια». Και όταν αυτά περιλαμβάνουν και τον αγαπημένο μας Λουί Ντε Φινές, τότε αποτελούν μια πρώτης τάξεως αφορμή για έξοδο σε θερινό σινεμά… Περισσότερα
Η ταινία έχει ως φόντο τη γνωστή κόντρα μεταξύ Γαλλίας και Αγγλίας και πάνω σ’ αυτήν έχουν στηριχτεί και πολλά από τα αστεία της. Όμως ο Λουί Ντε Φινές παίρνει στην κυριολεξία στις πλάτες του την ταινία. Και μόνο να βλέπεις τη φάτσα και τις γκριμάτσες του, γελάς… Περισσότερα
Τα ανάμεικτα γλυκόπικρα συναισθήματα μετά το φινάλε επιβεβαιώνουν το πέρας μιας ολόκληρης κινηματογραφικής εποχής, που μπορεί να έχει αφήσει ανεξίτηλες μερικές από τις πιο όμορφες σινέ – αναμνήσεις,αλλά μοιάζει να είναι πια πολύ μακρινή… Οι εποχές αλλάζουν, το σινεμά εξελίσσεται και ο χρόνος δεν χαρίζεται σε κανέναν, αλλά ακόμα κι αν αφήνει τα σημάδια του ποτέ δεν θα μπορέσει να σβήσει τις χρυσές σελίδες της κινηματογραφικής ιστορίας …κάπου εκεί ανάμεσα τους θα είναι για πάντα γραμμένο το όνομα …Louis de Funes… Περισσότερα
Τουλάχιστον, σε μια γαλλική κωμωδία σαν τις «Ασύλληπτες Διακοπές» υπάρχει μια αίσθηση αγνότητας στις προθέσεις, ένα vintage χρώμα που «χαϊδεύει» διαφορετικά το βλέμμα, σε σύγκριση με τα σημερινά φιλμ του είδους που προκαλούν τάσεις φυγής (από το σινεμά…) κοντά στο ημίωρο… Περισσότερο
Από τις διασημότερες κωμωδίες του Γάλλου εμβληματικού ηθοποιού, αξίζει περισσότερο για την ανέφελη, ξεκούραστη, νοσταλγική αίσθηση του να βλέπεις, πάλι, Λουί ντε Φινές σε θερινό σινεμά… Περισσότερα
Σκηνοθεσία: Jean Girault
Σενάριο: Jacques Vilfrid, Jean Girault
Φωτογραφία: Marcel Grignon
Μοντάζ: Jean-Michel Gautier
Μουσική: Raymond Lefevre
Παραγωγοί: Maurice Jacquin
Παίζουν: Louis de Funès (Σαρλ Μπουσκιέ), Ferdy Mayne (ΜακΦαρέλ), Martine Kelly (Σίρλεϊ ΜακΦαρέ), François Leccia (Φιλίπ Μποσκιέ), Olivier De Funès (Ζεράρ Μποσκιέ), Claude Gensac (Ισαμπέλ Μποσκιέ), Maurice Risch (Στεφάν Μποσκιέ), Jacques Dynam (Κρουαζάκ), Dominique Davray (Ρόζ), Mario David (αυτοκινιτηστής), Christiane Muller (υπηρέτρια των Μποσκιέ)
Χώρα παραγωγής: Γαλλία, Ιταλία
Έτος παραγωγής: 1967
Γλώσσα: γαλλικά, αγγλικά
Διάρκεια: 84΄
Είδος: κωμωδία
Ημερομηνία εξόδου: 20/7/2017
Εταιρεία διανομής: Bibliotheque (σε επανέκδοση).
Περισσότερες πληροφορίες για τους συντελεστές και τα τεχνικά χαρακτηριστικά: διαβάστε εδώ.
Για να βρείτε που παίζεται η ταινία πηγαίνετε εδώ.
Νοέ 03, 2024 0
Νοέ 01, 2024 0
Οκτ 28, 2024 0
Οκτ 26, 2024 0
Νοέ 20, 2024 0
Νοέ 12, 2024 0
Νοέ 03, 2024 0
Ιούν 09, 2017 138
Μαρ 08, 2014 2
Μαρ 22, 2014 2
Μάι 28, 2014 2
Οκτ 12, 2014 2
Νοέ 09, 2014 2
Νοέ 20, 2024 0
Νοέ 12, 2024 0
Νοέ 03, 2024 0
Νοέ 03, 2024 0
Νοέ 01, 2024 0
4 έτη ago
Δείτε το τρέιλερ της ταινίας μας, που συμμετέχει το Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης.
SOTOS, EVERLASTING PAINTER (TRAILER)
ΓΙΑΝΝΗΣ ΦΡΑΓΚΟΥΛΗΣ
Email: info@filmandtheater.gr
Τηλ: (+30) 6974123481
Διεύθυνση: Ιωαννίνων 2, 56430, Σταυρούπολη Θεσσαλονίκη