Ιούν 02, 2018 Κινηματογράφος 0
του Γιάννη Φραγκούλη
Στις 31/5/2018 στις κινηματογραφικές αίθουσες. Αξιολόγηση στο imdb.com 6,5/10 από 117 χρήστες.
Τρεις φίλοι θέλουν να κάνουν μία ληστεία στο σπίτι ενός κυβερνητικού στελέχους, ο οποίος κουβαλά σε αυτό μία τσάντα γεμάτη λεφτά. Η μοίρα τους όμως άλλα έχει σχεδιάσει για αυτούς. Σε αυτό το film noir, με πολύ μυστήριο και κατάλληλη ατμόσφαιρα, θα βρούμε τον παλιό κλασικό κινηματογράφο σε ένα νέο περιεχόμενο.
Για να βρείτε που παίζεται η ταινία (στην πρώτη έξοδό της) πηγαίνετε εδώ.
Ο Gela Babluani, σκηνοθέτης γεννημένος στη Γεωργία, το 2005, σκηνοθέτησε την ταινία «13 Tzameti», έχοντας ξεκινήσει με τη μικρού μήκους ταινία «A fleur de peau» (2002), και με αυτό τον τρόπο μας συστήθηκε ένα αξιοσημείωτο κινηματογραφικό ταλέντο. Ένα χρόνο μετά θα κάνει το «L’heritage» και μετά από τέσσερα χρόνια το «13» (2010). Θα έπρεπε να περάσουν επτά χρόνια για να φέρει την επόμενη και, μέχρι στιγμής, τελευταία του ταινία τη «Η ληστεία» («Money»), ένα έργο που βουτά στο film noir, στο θρίλερ, περνά μέσα από αυτά και φεύγει αλώβητο.
Η ιστορία έχει να κάνει με τη ρίζα του κακού τριών συμπαθητικών εγκληματιών που θέλουν να δοκιμάσουν τις δυνάμεις του πέρα των ορίων τους, έχοντας στόχο τους τη ληστεία ενός ποσού, περίπου, ενός εκατομμύριου δολαρίων. Δουλεύοντας αυτή τη φορά με έγχρωμο φιλμ, μας δείχνει τη δύναμη του μαύρου, της ανάλογης αστυνομικής ατμόσφαιρας, με τέτοια μαεστρία που ταιριάζει σε μία ταινία καλλιτεχνικού κινηματογράφου. Η τριάδα αποτελείται από τον Ντάνι, εδώ θα παίξει ο αδελφός του σκηνοθέτη -ένας μετανάστης από τη Σερβία, ο οποίος είναι ήδη γνωστός στην αστυνομία και έχει ήδη έρθει σε σύγκρουση με έναν αρχηγό της μαφίας-, ο καλύτερός του φίλος ο Ερίκ -ο οποίος δουλεύει ως εργάτης στο λιμάνι της Χάβρης- και η Αλεξάνδρα -η αδελφή του Ερίκ, η οποία είναι και το κορίτσι του Ντάνι-.
Παρακολουθούν τον Μερσιέ, μέλος της κυβέρνησης της Ολλανδίας που έχει εμπλακεί σε μία απάτη με φαρμακευτικά προϊόντα. Θα μεταφέρει στο σπίτι του μία τσάντα γεμάτη λεφτά, προσπαθεί να ξεφύγει από τον έλεγχο των ΜΜΕ. Το λάθος τους ήταν να τον αφήσουν ελεύθερο όταν τελειώσουν τη δουλειά τους, ενώ θα ήταν καλύτερο να τον αφήσουν ανίκανο να αντιδράσει και να φύγουν.
Όπως συμβαίνει στις καλύτερες τραγωδίες, η μοίρα αυτών των ανθρώπων είναι η απληστία. Έχοντας πετύχει αυτά που θέλουν, ένας από τους τρεις θα επιστρέψει στο σπίτι για να πάρει κάτι παραπάνω. Το κόστος θα είναι ο θάνατος των δύο από τους τρεις, ενώ το κυβερνητικό στέλεχος θα πετύχει αυτό που θέλει με το μεγαλύτερο κόστος. Με αυτό τον τρόπο έχουμε ένα είδος κάθαρσης που αποδίδει δικαιοσύνη, ορίζοντας το καλό και το κακό, το ηθικό και παραβατικό, σύμφωνα με τους νόμους της κοινωνίας.
Υπάρχουν κάποιες σεναριακές περιπλοκές, οι οποίες εμπλέκουν τον κακοποιό και έναν εκβιαστή, όμως ο Babluani ξέρει, όπως επίσης ο δάσκαλος των λογοτεχνικών έργων noir, ο Raymond Chandler, ήξερε ότι χρειάζεται περισσότερη αβεβαιότητα παρά στιλ και πειθώ, δίνει, στην πραγματικότητα, πολλή από αυτήν. Η ταινία είναι γυρισμένη τη νύχτα, τα χρώματα είναι σκοτεινά και συμπυκνωμένα, χάρη στο διευθυντή φωτογραφίας Tariel Meliava, σε αντίθεση με τα λαμπερά χρώματα στο σπίτι του πολιτικού. Δημιουργείται, με αυτόν τον τρόπο ένας σκοτεινός κόσμος, μέσα στον οποίο κάθε κίνηση μπορεί να είναι μοιραία για τη ζωή των δρώντων προσώπων. Η διάθεση εμπλουτίζεται με πικρόχολο χιούμορ. Αυτό φαίνεται από το διάλογο με τον πολιτικό, τις «παράξενες» απαντήσεις του, οι οποίες παραπέμπουν στο σκοτεινό κόσμο του ίδιου, όπως είναι στην πραγματικότητα. Υπάρχει, φυσικά, και το στοιχείο του τρόμου, όχι όμως σε μεγάλο βαθμό για να αποπροσανατολίσει το ενδιαφέρον του θεατή.
Γρήγοροι ρυθμοί, οι ψυχολογικές καταστάσεις παίζουν μεγάλο ρόλο, μας προλέγουν ότι η μοίρα των πρωταγωνιστών είναι προδιαγεγραμμένη, η ταινία είναι στο κλίμα των κλασικών ταινιών film noir, της δεκαετίας του 1950, οι ταινίες που έρχονται ξανά και ξανά στο προσκήνιο, χωρίς να μας κουράζουν. Η δράση εστιάζει στη σκοτεινή πραγματικότητα των δυτικών κυβερνήσεων, στο λιμάνι της Χάβρης, μιας πόλης που έχει συνδέσει το όνομά της με τη δικαιοσύνη, με δυνατές ερμηνείες, τόσο από τους πρωταγωνιστές όσο και από τους δεύτερους ρόλους, μας καθηλώνει μέχρι το τέλος.
Σκηνοθεσία: Géla Babluani
Σενάριο: Géla Babluani
Φωτογραφία: Tariel Meliava
Μοντάζ: Laurent Rouan
Μουσική: Jean-Michel Bernard
Παραγωγοί: Dominique Boutonnat, Hubert Caillard
Παίζουν: George Babluani (Ντάνι), Vincent Rottiers (Ερίκ), Charlotte Van Bervesseles (Αλεξάνδρα), Louis-Do de Lencquesaing (Μερσιέ), Benoît Magimel (Βενσάν), Anouk Grinberg (Αναΐς), Olivier Rabourdin (Σαρλ), Arben Bajraktaraj (Γκόραν), Jean-Michel Correia (Ντιντιέ), Féodor Atkine (Ζαν-Φιλίπ), Didier Ferrari (Λοράν)
Χώρα παραγωγής: Γαλλία
Έτος παραγωγής: 2017
Γλώσσα: γαλλικά
Διάρκεια: 90΄
Είδος: film noir, θρίλερ
Ημερομηνία εξόδου: 31/5/2018
Εταιρεία διανομής: Weird Wave.
Περισσότερες πληροφορίες για τους συντελεστές και τα τεχνικά χαρακτηριστικά: διαβάστε εδώ.
Νοέ 03, 2024 0
Νοέ 01, 2024 0
Οκτ 28, 2024 0
Οκτ 26, 2024 0
Νοέ 20, 2024 0
Νοέ 12, 2024 0
Νοέ 03, 2024 0
Ιούν 09, 2017 138
Μαρ 08, 2014 2
Μαρ 22, 2014 2
Μάι 28, 2014 2
Οκτ 12, 2014 2
Νοέ 09, 2014 2
Νοέ 20, 2024 0
Νοέ 12, 2024 0
Νοέ 03, 2024 0
Νοέ 03, 2024 0
Νοέ 01, 2024 0
4 έτη ago
Δείτε το τρέιλερ της ταινίας μας, που συμμετέχει το Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης.
SOTOS, EVERLASTING PAINTER (TRAILER)
ΓΙΑΝΝΗΣ ΦΡΑΓΚΟΥΛΗΣ
Email: info@filmandtheater.gr
Τηλ: (+30) 6974123481
Διεύθυνση: Ιωαννίνων 2, 56430, Σταυρούπολη Θεσσαλονίκη