Η ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΓΙΩΡΓΟΥ ΣΚΟΥΡΤΗ
Οι εκτελεστές: γράφει η Κβάσνιακ Άννα
Το θεατρικό έργο «Οι εκτελεστές» του Γιώργου Σκούρτη αποτελεί μια μικρογραφία της ελληνικής κοινωνίας. Πρόκειται για μια δραματουργική αναπαράσταση. Εμπεριέχει ζητήματα για προβληματισμό σε ατομικό και κοινωνικό επίπεδο. Βασισμένο σε πραγματικές συνθήκες. Το έργο βρίθει από βωμολοχίες και αληθοφανείς σκηνές.
Τα ηχητικά εφέ: σειρήνες περιπολικού, παράσιτα ραδιοφώνου, ήχος ελικοπτέρου, πυροβολισμοί κρότου λάμψης, ήχοι πυροβολισμού συμπλοκής. Ήταν καθηλωτικοί για το κοινό. Παρατηρούμε σχεδόν σε όλη την διάρκεια του έργου, τους ηθοποιούς να είναι δέσμιοι των αρνητικών τους συναισθημάτων. Την ανηλεή πάλη για να βγουν από το υπαρξιακό τους σκότος. Γεγονός που σαν θεατής συμπάσχεις μαζί τους καθώς δεν σε αφήνει ασυγκίνητο.
Η ελληνική ροκ μουσική που κατά διαστήματα ακουγόταν στο έργο πρέσβευε μια αντιδραστική κίνηση κατά των θεσμών. Του status quo που άφησε το κοινωνικό της αποτύπωμα στις συνειδήσεις των νέων. Η αντίδραση αυτή όμως δεν είναι γενικευμένη. Παρατηρούμε πως διακλαδίζεται σε επιμέρους εκδηλώσεις σαν και αυτές. Υποδύονται και οι ήρωες του έργου: πολιτική ιδεολογία-διαδηλώσεις, χουλιγκανισμός, χρήση ουσιών.
Η ερμηνεία καθώς και η απόδοση των συναισθημάτων των τριών ηθοποιών ήταν άψογη. Έντονη, παραστατική και γεμάτη πάθος. Παρολ’αυτά τις εντυπώσεις έκλεψε ο μικρότερος αδελφός, ο Στέλιος.. Υποδύθηκε έναν άνθρωπο βυθισμένο στον κόσμο των ουσιών. Οι ετερόκλητες αντιδράσεις του και το σύνδρομο στέρησης ήταν πέρα για πέρα συγκλονιστικά.
Σε πρώτη ανάγνωση η ληστεία που διέπραξαν τα τρία αδέλφια φαίνεται πως θα λειτουργήσει ως μοχλός αλλαγής για τις ζωές τους. Κατά την διάρκεια όμως του έργου αυτό αρχίζει να παίρνει μια άλλη μορφή. Μέσω του μεγάλου αδελφού, του Κοσμά. Τα πυρωμένα επιθέματα της ιδεολογίας του φαντάζουν πως προκαλεί πλήγμα στην κοινωνία. Ο ίδιος περιφρονεί και πάνω σε αυτό προσπαθεί να πείσει και τους άλλους δύο.
Όμως η μονόπλευρη αντίληψη της ιδεολογίας του είναι σε συνάρτηση με τις επικείμενες συνέπειες του νόμου. Παραμόνευαν πάνω από τα κεφάλια τους. Τον έκανε να συνειδητοποιήσει ότι δεν υπήρχε ελπίδα γι’ αυτούς να βγουν από το προσωπικό αδιέξοδο που βρίσκονταν.
Εγκλωβισμένοι μαζί αλλά και ο καθένας ξεχωριστά στον δικό του κόσμο. Φανερώνει το τραγικό μοτίβο που δένει και τους τρεις. Τότε η αποθήκη «μεταμορφώνεται» άλλοτε σε πεδίο εξομολόγησης ανακινώντας μνήμες που ουσιαστικά δε βοηθούν. Ώστε να βγουν από το τέλμα και άλλοτε σε πεδίο αντιπαράθεσης όταν αρχίζει να σφίγγει ο κλοιός.
Η απογοήτευση της ιδεολογίας του να εφαρμοστεί ως ένα βαθμό στην πράξη. Σε συνάρτηση με την επίγνωση της κατάστασης των αδελφών του που δεν άφηνε περιθώρια εξέλιξης και αλλαγής. Τον κατευθύνει σε μια απρόβλεπτη και συνταρακτική τροπή προς το τέλος του έργου.
Άραγε είναι λάθος που αντιδράμε; Ή ο τρόπος που αντιδράμε; Και αν αντιδράσουμε ποιον στοχεύουμε τελικά; Το μήνυμα κατευθύνεται στον αποδέκτη; Ή τα βέλη του μηνύματος χτυπάνε εμάς;
Τελικά, μόνοι μας καθορίζουμε το μονοπάτι της λύτρωσης. «Η αντίδραση όποια μορφή και αν έχει (εκδίκηση) δεν έχει τέλος. Οδηγεί σε αλληλοεξόντωση και όχι σε λύση».
ΟΙ ΕΚΤΕΛΕΣΤΕΣ
Συγγραφέας: Γιώργος Σκούρτης
Σκηνοθεσία: Τριαντάφυλλος Δελής
Βοηθός σκηνοθέτης: Λυδία Σγουράκη
Μουσική: Στέλιος Σαλβαδόρ
Σχεδιασμός φωτισμού: Δημήτρης Κοκολινάκης
Παίζουν: Λυκούργος Μπάδρας, Αλέξανδρος Παπατριανταφύλλου, Βασίλης Τριανταφύλλου
Κίνηση: Πασχαλιά Ακριτίδου
Θέατρο: Αμαλία (Θεσσαλονίκη)
Δείτε τα βίντεο που έχουμε ετοιμάσει
Σεπ 04, 2024 0
Σεπ 03, 2024 0
Σεπ 01, 2024 0
Σεπ 01, 2024 0
Σεπ 08, 2024 0
Σεπ 05, 2024 0
Αυγ 10, 2024 0
Αυγ 10, 2024 0
Ιούν 09, 2017 138
Μαρ 08, 2014 2
Μαρ 22, 2014 2
Μάι 28, 2014 2
Οκτ 12, 2014 2
Νοέ 09, 2014 2
Νοέ 20, 2024 0
Νοέ 12, 2024 0
Νοέ 03, 2024 0
Νοέ 03, 2024 0
Νοέ 01, 2024 0
4 έτη ago
Δείτε το τρέιλερ της ταινίας μας, που συμμετέχει το Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης.
SOTOS, EVERLASTING PAINTER (TRAILER)
ΓΙΑΝΝΗΣ ΦΡΑΓΚΟΥΛΗΣ
Email: info@filmandtheater.gr
Τηλ: (+30) 6974123481
Διεύθυνση: Ιωαννίνων 2, 56430, Σταυρούπολη Θεσσαλονίκη
Δ | Τ | Τ | Π | Π | Σ | Κ |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | ||||||
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 |