Με την Κική Σπύρου συνομιλήσαμε με αφορμή το ανέβασμα ξανά της παράστασης του Βασίλη Τσικάρα, «Σπαγγέτι αλά γαλλικά», στο θέατρο Άρατο. Μία κωμωδία που είναι σήμερα πιο επίκαιρη από ποτέ, όπου ηθογραφείται το σύγχρονο ζευγάρι. Η Κική Σπύρου παίζει τη γοητευτική και μοιραία γυναίκα, μεταφέρει στη σκηνή μία ικανή ποσότητα της γοητείας που εκπέμπει η ίδια στις προσωπικές της σχέσεις. (Την κριτική για την παράσταση μπορείτε να τη διαβάσετε εδώ)
Παίζετε στο «Σπαγγέτι αλά γαλλικά», πως θα θέλατε να περιγράψετε το χαρακτήρα αυτής της γυναίκας; Η Ανέτ είναι μια σύγχρονη Παριζιάνα, αρκετά φιλόδοξη, υψηλόβαθμο στέλεχος σε εταιρία, που εργάζεται σκληρά προκειμένου να συντηρήσει την οικογένεια της, μιας και ο σύζυγός της είναι άνεργος τα τελευταία δύο χρόνια. Femme fatale στα γαλλικά σημαίνει «θανάσιμη γυναίκα». Σίγουρα δεν πρόκειται για το απόλυτο θηλυκό που τυλίγει αθώους άντρες στον ιστό της και τους παρασύρει να κάνουν για χάρη της εγκλήματα. Συγκεντρώνει όμως το θαυμασμό λόγω της έντονα γοητευτικής, ανεξάρτητης και δυναμικής προσωπικότητάς της. Μία θηλυκή γυναίκα είναι και ερωτεύσιμη! Οι Γαλλίδες άλλωστε θεωρούνται πως αντιπροσωπεύουν πλήρως το πρότυπο της μοιραίας γυναίκας.
Αυτός ο ρόλος σας «πάει»; Κάθε ρόλος είναι και μία κατάθεση ψυχής… Ο ηθοποιός καλείται να πλάσει ένα χαρακτήρα. Σε κάθε ρόλο που έχω ερμηνεύσει υπάρχουν στοιχεία της δικής μου προσωπικότητας… Η Ανέτ έχει το δυναμισμό μου. Αυτό θεωρώ ότι είναι και το στοιχείο που μας δένει…
Θα θέλατε να μας μιλήσετε για τον ερωτισμό που αυτός ο χαρακτήρας εκπέμπει; Με το να απαγορεύεις, προσελκύεις, με το να αρνείσαι, προσκαλείς! Η έμφαση που δίνει στην επαγγελματική της ζωή εν αντιθέσει με την προσωπική που την παραμελεί, την καθιστά απόμακρη, μυστηριώδη και ταυτόχρονα ακόμη πιο ποθητή στα μάτια του άνδρα της…
Θεωρείτε ότι αυτός ο χαρακτήρας της γυναίκας απαντιέται όλο και περισσότερο, θα μπορούσαμε να πούμε είναι πιο συνήθης στις μέρες μας, κυρίως λόγω της οικονομικής κρίσης; Η επιβεβλημένη «ανδρεκτομή» που συνεπάγεται η διεθνής οικονομική ύφεση ανατρέπει, απ’ότι φαίνεται, τους παραδοσιακούς και ευρέως αποδεκτούς, διακριτούς ρόλους των δύο φύλων. Πολλά ζευγάρια έχουν οδηγηθεί σε αντιστροφή των κοινωνικών ρόλων. Η γυναίκα εργάζεται και συντηρεί την οικογένεια ενώ ο άνδρας αναλαμβάνει τη φροντίδα του σπιτιού. Η Ανέτ τείνει να γίνει το «κορίτσι της διπλανής πόρτας», στις μέρες μας…
Θα θέλατε να μας μιλήσετε για την ανάπτυξη αυτού του ρόλου, κατά την εξέλιξη του έργου; Για μια εργαζόμενη και μάλιστα σε υψηλόβαθμη θέση, ο χρόνος συνήθως δεν επαρκεί για να ανταποκριθεί στους πολλαπλούς της ρόλους και στις ευθύνες της. Ταυτόχρονα η μετάβαση από το χώρο της εργασίας σε αυτό της οικογένειας απαιτεί μια αλλαγή στάσης και συμπεριφοράς καθώς και μία σχεδόν άμεση συναισθηματική προσαρμογή που δεν είναι εύκολη υπόθεση. Ο σύζυγός της νιώθει παραγκωνισμένος, ζηλεύει και την ανταγωνίζεται. Αυτό είναι συναισθηματικά πολύ εξουθενωτικό και αντιερωτικό για μια μία γυναίκα. Στην ήδη τεταμένη σχέση τους, βάζει φωτιά ο κοινός φίλος και δικηγόρος τους, Αλμπέρτ, αναπτύσσοντας τη θεωρία της συμπτωματολογίας. Το ζευγάρι έρχεται σε ολομέτωπη σύγκρουση και αρχίζει σιγά-σιγά να ξετυλίγεται το κουβάρι των αποκαλύψεων…
Ποιες πιστεύετε ότι είναι οι σχέσεις και οι ανταγωνισμοί μέσα σε ένα ζευγάρι, στις μέρες μας; Η συμβίωση γίνεται ολοένα και πιο δύσκολη στις μέρες μας, οι γάμοι μοιάζουν με χάρτινους πύργους έτοιμοι να διαλυθούν με το πρώτο φύσημα του αέρα. Οι συνθήκες διαβίωσης είναι δύσκολες λόγω της οικονομικής κρίσης που μαστίζει τις αναπτυγμένες κοινωνίες , οι κοινωνικοί ρόλοι αντιστρέφονται, η ερωτική διάθεση φθίνει, και εν μέσω τόσων προβλημάτων οι άνθρωποι δεν έχουν ούτε την ενέργεια ούτε τα ψυχικά αποθέματα για να ανταπεξέλθουν στις απαιτήσεις μιας σχέσης και συχνά επιλέγουν να χωρίσουν. Τα διαζύγια έχουν αυξηθεί επικίνδυνα στις μέρες μας…
Θα μπορούσαμε να πούμε ότι αυτό το έργο είναι επίκαιρο στις μέρες μας; Ο Ντομινίκ κ η Ανέτ είναι οικεία καθημερινά πρόσωπα .Όπου και να γυρίσεις το βλέμμα σου θα τους αντικρύσεις…
Ποιο είναι το επόμενο σχέδιό σας, όσον αφορά στο θέατρο; Στο καλλιτεχνικό μου σπίτι στον Άρατο, φυσικά, σχεδιάζουμε με το Βασίλη Τσικάρα το ανέβασμα της καινούργιας του κωμωδίας το Μάρτιο.
Απρ 14, 2022 0
Μαρ 06, 2022 0
Σεπ 08, 2024 0
Σεπ 05, 2024 0
Σεπ 04, 2024 0
Σεπ 03, 2024 0
Ιούν 09, 2017 138
Μαρ 08, 2014 2
Μαρ 22, 2014 2
Μάι 28, 2014 2
Οκτ 12, 2014 2
Νοέ 09, 2014 2
Νοέ 20, 2024 0
Νοέ 12, 2024 0
Νοέ 03, 2024 0
Νοέ 03, 2024 0
Νοέ 01, 2024 0
4 έτη ago
Δείτε το τρέιλερ της ταινίας μας, που συμμετέχει το Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης.
SOTOS, EVERLASTING PAINTER (TRAILER)
ΓΙΑΝΝΗΣ ΦΡΑΓΚΟΥΛΗΣ
Email: info@filmandtheater.gr
Τηλ: (+30) 6974123481
Διεύθυνση: Ιωαννίνων 2, 56430, Σταυρούπολη Θεσσαλονίκη