Ιούλ 06, 2017 Κινηματογράφος 0
του Γιάννη Φραγκούλη
Στις 6/7/2017 στις κινηματογραφικές αίθουσες.
Η σειρά συνεχίζεται. Ο Σπάιντερμαν επιστρέφει στις μεγάλες οθόνες και αυτή τη φορά με νέο πρωταγωνιστή και ελαφρώς ανανεωμένος. Εδώ έχει τελειώσει την αποστολή του και περιμένει να του ανατεθεί η επόμενη. Ματαίως όμως. Κάτι παίρνει το αυτί του για τι νέα σκανταλιά του Βόλτσουρ και αποφασίζει να δράσει αυτοβούλως. Εδώ έχουμε το χιούμορ, τα ακροβατικά, την περιπέτεια, την αδρεναλίνη, τους γρήγορους ρυθμούς να κυριαρχούν.
Η ιστορία έχει τοπικό χαρακτήρα και αυτό είναι ίσως καλύτερο για αυτήν. Ο Πήτερ δεν προσπαθεί να σώσει τον κόσμο ή να πολεμήσει το κακό σε εξωτικούς τόπους. Ένα μικρό ταξίδι στην Ουάσιγκτον και μετά μένει στον τόπο του. Το μέρος που θα δράσει είναι η γωνιά της Νέας Υόρκης όπου ζει με τη θεία Μέι και εκεί που πήγε σχολείο. Δεν πετάει συνέχεια. Ο Άβεντζερ και το αφεντικό του, ο Τόνι Σταρκ, τον ενθαρρύνουν για το ότι ήρθε ο καιρός να γίνει πιο φιλικός, ένα γείτονας Σπάιντερμαν. Όταν δεν είναι με τη φορεσιά του και μερικές φορές όταν είναι σε αυτήν, βγαίνει με τον καλύτερο φίλο του, το Νέντ, ένας συμπαθητικός χαρακτήρας που βλέπει τον υπερήρωα με δέος.
Δε χρειάζεται να πούμε ότι η ταινία είναι γεμάτη από αστεία και αυτοσαρκασμούς. Όντας ο Holland (διάβασε την αναφορά και μετά το ιστορικό αφιέρωμα στον Tom Holland εδώ) ως Πάρκερ, η ταινία έχει να δείξει πολλές επιδεξιότητες. Δίνει σε αυτές τις ταινίες νέο αέρα, ερασιτεχνισμό, με την έννοια του ανάλαφρου, όταν το συγκρίνουμε με τις δόξες της Marvel, μένει περισσότερο χρόνο στο δωμάτιό του. Είναι περισσότερο Σπάιντεραγόρι παρά Σπάιντερμαν.
Ο Michael Keaton κέρδισε ένα Όσκαρ παίζοντας έναν υπερήρωα του Χόλιγουντ, προσπαθώντας να φέρει κάτι νέο, τον Μπέρντμαν. Εδώ θα είναι o Άντριαν Τουμς ή ο Βόλτσουρ, ο κακός της ιστορίας. Από την αρχή της ταινίας η εταιρεία του φαλιρίζει, μετά από παρέμβαση της κυβέρνησης. Δεν του μένει παρά να στραφεί στο έγκλημα και, με τη βοήθεια των τεχνικών συνεργατών του, να αποκτήσει ειδικές δυνάμεις. Θα παίξει ένα χαρακτήρα σαν γκραβούρα, που απειλεί τόσο ώστε να γίνει επικίνδυνος, με το καθαρό πουκάμισό του και ακολουθώντας μία λεπτή γραμμή που οδηγεί στην ειρωνεία. Όπως ο Σπάιντερμαν, σε εφηβική ηλικία, δεν είναι έτοιμος να αντιμετωπίσει τον Άβεντζερ, ο Βόλτσουρ δεν είναι ο πολύ κακός τύπος που θα φέρει τον Αρμαγεδδών. Αν ήταν θα ήξερε ότι ο αντίπαλος του θα τον ακολουθούσε. Είναι αυτός που θα ενοχλήσει και θα ανταγωνιστεί το Σπάιντερμαν.
Η ταινία, η «Επιστροφή στον τόπο του» μας δείχνει πόσο ευέλικτοι είναι οι μορφές της Marvel και πόσο είναι θολές οι γραμμές ανάμεσα σε αυτούς και τις συμβατικές δραματουργίες. Έχουμε να κάνουμε με μία δραματική ταινία που αφορά ένα λύκειο, για έναν έφηβο που προσπαθεί να δώσει νόημα στον κόσμο, όντας ένας υπερήρωας. Ο Σπάιντερμαν, με τον Holland στο ρόλο του, είναι άτακτος και αφελής. Θέλει απελπισμένα να αποδείξει τις ικανότητές του στον Τόνι Σταρκ. Είναι ένα περίεργο μίγμα αυτοπεποίθησης και ανασφάλειας. Είναι αρκετά αλαζονικός για να θέλει να πιάσει το Βόλτσουρ, κάνοντας μετά βίας τη δουλειά του με τη φορεσιά του ή με τις υπερδυνάμεις του. Τρακάρεται με την φανταχτερή και έξυπνη Λιζ, αλλά, για πρώτη φορά, δε θέλει να κάνει οτιδήποτε για αυτήν. Ο κολλητός του τον παροτρύνει, λέγοντάς του ότι αν κάποιος θα μπορεί να ρίξει ένα κορίτσι θα είναι αυτός, με τις ικανότητές του, αλλά δεν καταφέρνει πολλά πράγματα. Ο Πήτερ είναι πολύ απασχολημένος πολεμώντας το έγκλημα για να κυνηγήσει τη Λιζ ή για να την ανταγωνιστεί στα αθλητικά αγωνίσματα. Προσπαθεί να σώσει την πόλη, ανησυχεί όταν αργεί να επιστρέψει στο σπίτι και τρέχει στα «κακά» βιβλία της θείας του.
Κάποιες από τις δράσεις είναι πιο χαμηλών τόνων, σχετικά με άλλες ταινίες αυτού του είδους. Πάντως, κάνει τα γνωστά του κόλπα, πάνω-κάτω, όταν προσπαθεί να σταματήσει το Βόλτσουρ να κλέψει μία τράπεζα. Δρα σοφά στις περισσότερες επικίνδυνες στιγμές, αλλά δεν ακολουθεί το συνήθη δρόμο, είναι ένας έφηβος, έχει μυστικά όπλα που δεν μπορεί ακόμα να τα αντιμετωπίσει όπως θα έπρεπε.
Δύο άλλες στιγμές, μία σκηνή σε ένα πλοίο και όταν οι φίλοι του ζουν τρομακτικές στιγμές σε ένα ασανσέρ, στην κορυφή του Washington Monument, είναι πολύ εντυπωσιακές, σύμφωνα με τη λογική του υπερήρωα. Δε θα μπορούσε εδώ να υστερεί σε άλλους ήρωες της Marvel. Η ταινία επικεντρώνει τόσο στα ειδικά εφέ και στη χορογραφία όσο και σε ένα πορτρέτο ενός νεαρού παιδιού. Η προτροπή να μείνει μακριά από κάτι το επικίνδυνο είναι κάτι που το λαμβάνει υπόψη του αλλά και θέλει να το αγνοεί. Κατά τα άλλα κάνει τις σκανταλιές ενός νεαρού και δείχνει ότι είναι ο βοηθός του εαυτού του.
Αυτή η ταινία μπορεί να είναι ένα ακόμη επεισόδιο της σειράς του Σπάιντερμαν, μας φανερώνει όμως ότι ο Holland ξέρει να κυριαρχεί στο χώρο του. Ακολουθεί το μοτίβο αυτού του ήρωα και μπορεί να πουλήσει πολύ καλά το προϊόν του.
Αν και το χιούμορ αποτελεί ένα από τα αποτελεσματικότερα υπερόπλα της Marvel μυθολογίας, το νέο reboot του Ανθρώπου-Αράχνη το χρησιμοποιεί με απενοχοποιημένη χάρη, αποφεύγοντας κάθε –σεναριακή και οπτική– μεγαλοστομία. Συμπεριφέρεται στον ήρωα ως περιθωριακό έφηβο, διατηρεί την απειλή σε «ρεαλιστικά» για τα δεδομένα των κόμικς επίπεδα (κανείς δεν θέλει να καταστρέψει τον πλανήτη ), δίνει λόγο και κοινωνική υπόσταση στα κίνητρα του Βόλτσουρ και κορυφώνει τη δράση σαν μια αλληγορική μονομαχία ψυχαναλυτικού τύπου για το ποιος θα κερδίσει το κορίτσι. Συνολικά μια απρόσμενη χολιγουντιανή μίνι έκπληξη και ακόμη ένα κερδισμένο στοίχημα αυτοανανέωσης των υπερηρωικών μπλοκμπάστερ… Περισσότερα
Ο Πάρκερ παλεύει σε δύο ταμπλό: να αποτρέψει το κακό, κάτω από το μάτι του Iron Man και της τεχνολογικά ασφυκτικής στολής που του έχει χαρίσει για να τον ενισχύσει αλλά και για να τον παρακολουθεί αδιάλειπτα, και δεύτερον, να προλάβει να είναι εντάξει στις μαθητικές του υποχρεώσεις, έναν διασχολικό διαγωνισμό όπου συμμετέχει και θέλει να βγάλει ασπροπρόσωπο το τμήμα του, και να δώσει στην όμορφη συμμαθήτριά του Λιζ να καταλάβει πως ενδιαφέρεται, είτε ως Πίτερ είτε ως Spidey… Περισσότερα
Μακριά από το «with great power comes great responsibility» της πρώτης τριλογίας, το μότο του σημερινού Spider-Man είναι πως του αρκεί να είναι ο «Spider-Man της γειτονιάς», αρκεί αυτό να σημαίνει πως έχει εξασφαλίσει τη θέση του στο πάνθεον των Εκδικητών. Ελπίζουμε όταν επιστρέψει για τη σόλο δική του επόμενη περιπέτεια ή για το ensemble των επόμενων «Avengers» να μην έχει γίνει τόσο amazing που να τον ξεχάσουμε… Περισσότερα
Το πιο καλό στοιχείο της ταινίας, πλην του Ντάουνι φυσικά, είναι ο Μάικλ Κίτον στον ρόλο του εργατοπατέρα «κακού» που θα πρέπει να αντιμετωπίσει ο Spider-Man… Περισσότερα
Η επιστροφή του Spider-Man σε μονοπάτια αθωότητας (η ταινία αυτή είναι κυρίως ένα χρονικό ενηλικίωσης), εσωτερικής αναζήτησης και αυθεντικότητας, τους δείχνει όχι μόνο το δρόμο αλλά και τον τρόπο… Περισσότερα
Έχουμε λοιπόν -επιτέλους- μια ταινία Σπάιντερμαν στα πλαίσια της Marvel συνταγής, με νέο αίμα στο καστ, αλλά και παλιούς γνώριμους. Το δίπολο καλού-κακού Τομ Χόλαντ και Μάικλ Κίτον είναι επιτυχημένο, η Μαρίσα Τομέι ως θεία Μέι, ο Ρόμπερτ Ντάουνι Τζούνιορ πιο σοβαρός Ironman από ότι τον έχουμε συνηθίσει έχει το διδακτικό ρόλο του μέντορα, όπως και ο Κρις Έβανς ως Capt.America με τις τηλεοπτικές παρεμβάσεις του. Σίγουρα υπάρχουν σημεία που είναι λίγο κουραστικά ή βαρετά, συνολικά όμως είναι μια διασκεδαστική εμπειρία. Μπορεί η ταινία του Τζον Ουάτς να μη φτάνει το χαβαλέ του Deadpool ή του Ant-Man, έχει σίγουρα κάνει μεγάλα βήματα προς τη σωστή κατεύθυνση. Αξίζει τον κόπο να περιμένετε τις «κλασικές» δυο κομμένες σκηνές, μετά τους διασκεδαστικούς τίτλους τέλους και τα γράμματα, για λίγο ακόμα εσωτερικό τρολ… Περισσότερα
Ναι, μπορεί να μην είναι απαραίτητη μια τρίτη κινηματογραφική εκδοχή του Spider-Man, αλλά η ταινία έχει ένα τρυφερό χιούμορ ενηλικίωσης και τόσες θεαματικές σκηνές όσες χρειάζονται για να κρατά το ενδιαφέρον, χωρίς να καπελώνει την εξελισσόμενη προσωπικότητα του αδέξιου ήρωά της… Περισσότερα
Ο (μέχρι τώρα) τηλεοπτικός Τζον Γουάτς σκηνοθετεί μια διασκεδαστική περιπέτεια, η οποία προτιμά να παίξει το χαρτί τού χιούμορ και της εφηβικής κομεντί αντί εκείνου της «σοβαρής» δράσης. Και δικαιώνεται: ο νέος Σπάιντερμαν είναι ένας κλασικός πιτσιρικάς, με ραγισμένο smartphone και ακουστικά στα αυτιά, αεικίνητος και παρορμητικός και αυτό του προσδίδει φρεσκάδα. Ταυτόχρονα απέναντί του έχει μια από τις καλύτερες ενσαρκώσεις «κακών», όλων των έως τώρα κινηματογραφικών μεταφορών της Marvel: τον Vulture του Μάικλ Κίτον, ο οποίος δίνει σπάνιο (για το είδος) βάθος και πολυπλοκότητα στον χαρακτήρα του… Περισσότερα
Ασφαλώς, η συντριπτική πλειονότητα του target group του φιλμ πιθανότατα δεν θα έχει καν υπόψη της τον νεανικό κινηματογράφο της δεκαετίας του ’80, ο οποίος συχνά-πυκνά έχει εδώ την τιμητική του. Ο Γουάτς προσπαθεί να συγκεράσει δύο είδη ταινιών, ώστε να ικανοποιήσει άπαντες και τα καταφέρνει καλά σε αυτό το κομμάτι, αν και κάπου φαίνεται πως η υποχρεωτική μανιέρα του κομιξάδικου σύμπαντος περισσότερο τον αποπροσανατολίζει από αυτό που πιθανότατα ήθελε να παρουσιάσει, παρά τον βοηθά… Περισσότερα
Σκηνοθεσία: Jon Watts
Σενάριο: Jonathan Goldstein, John Francis Daley, Jon Watts, Christopher Ford, Chris McKenna, Erik Sommers, Stan Lee (ιδέα κόμικ), Steve Ditko (ιδέα κόμικ)
Φωτογραφία: Salvatore Totino
Μοντάζ: Debbie Berman, Dan Lebental
Μουσική: Michael Giacchino
Παραγωγοί: Mitchell Bell, Eric Hauserman Carroll, Kevin Feige, Rachel O’Connor, Amy Pascal
Παίζουν: Tom Holland (Πήτερ Πάρκερ/Σπάιντερμαν), Michael Keaton (Άντριαν Τουμς/Βόλτσουρ), Robert Downey Jr. (Τόνι Σταρκ/Ίρον Μαν), Marisa Tomei (Μέι Πάρκερ), Jon Favreau (Χάπι Χόγκαν), Gwyneth Paltrow (Πέπερ Ποτς), Zendaya (Μισέλ), Donald Glover (Άαρον Ντέιβις), Jacob Batalon (Νεντ), Laura Harrier (Λιζ)
Χώρα παραγωγής: ΗΠΑ
Έτος παραγωγής: 2017
Γλώσσα: αγγλικά
Διάρκεια: 133΄
Είδος: περιπέτεια, επιστημονική φαντασία, δράση
Ημερομηνία εξόδου: 6/7/2017
Εταιρεία διανομής: Feelgood.
Περισσότερες πληροφορίες για τους συντελεστές και τα τεχνικά χαρακτηριστικά: διαβάστε εδώ.
Για να βρείτε που παίζεται η ταινία πηγαίνετε εδώ.
Νοέ 03, 2024 0
Νοέ 01, 2024 0
Οκτ 28, 2024 0
Οκτ 26, 2024 0
Νοέ 20, 2024 0
Νοέ 12, 2024 0
Νοέ 03, 2024 0
Ιούν 09, 2017 138
Μαρ 08, 2014 2
Μαρ 22, 2014 2
Μάι 28, 2014 2
Οκτ 12, 2014 2
Νοέ 09, 2014 2
Νοέ 20, 2024 0
Νοέ 12, 2024 0
Νοέ 03, 2024 0
Νοέ 03, 2024 0
Νοέ 01, 2024 0
4 έτη ago
Δείτε το τρέιλερ της ταινίας μας, που συμμετέχει το Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης.
SOTOS, EVERLASTING PAINTER (TRAILER)
ΓΙΑΝΝΗΣ ΦΡΑΓΚΟΥΛΗΣ
Email: info@filmandtheater.gr
Τηλ: (+30) 6974123481
Διεύθυνση: Ιωαννίνων 2, 56430, Σταυρούπολη Θεσσαλονίκη