Σεπ 23, 2017 Κινηματογράφος 0
του Γιάννη Φραγκούλη
Στις 21/9/2017 στις κινηματογραφικές αίθουσες. Μετά την ανάγνωση αυτής της κριτικής μπορείτε να διαβάσετε τις κριτικές των άλλων κριτικών κινηματογράφου που παρατίθενται μετά από αυτό το κείμενο.
Τα smartphones έχουν μπει για τα καλά στη ζωή μας. Μία οντότητα που βγαίνει από τον κόσμο που κατασκευάζει αυτές τις φωνές είναι ελαττωματική, προσπαθεί να ενταχθεί κάπου αλλά όλοι τον απορρίπτουν, στην τελευταία του ευκαιρία τα κάνει όλα άνω κάτω.
Ο σκηνοθέτης και σεναριογράφος της ταινίας, ο Tony Leontis, είναι Ελληνοαμερικάνος. Η ιδέα του είναι πρωτότυπη. Αυτές οι φωνές που ακούμε στα κινητά τηλέφωνα θα πρέπει να αντιστοιχούν σε κάποια όντα. Αυτή η φαντασιακή ιδέα δημιούργησε αυτή την ταινία κινουμένων σχεδίων. Η ταινία απευθύνεται σε παιδιά, μέχρι του δημοτικού, αλλά δεν εξελίσσει αυτή την ιδέα έτσι ώστε να έχει δομήσει έναν κόσμο, στο πλαίσιο του φαντασιακού, όμως με τους δικούς του κανόνες και συμπεριφορές.
Παίζει με το «ικανός» και «ανίκανος». Ποιος είναι «ικανός» και ποιος «ανίκανος» και, το κυριότερο, ποιος θα είναι αυτός που θα καθορίσει αυτή την ποιότητα. Ο χαρακτηρισμός είναι αυθαίρετος και δε δίνει στον άλλον την ευκαιρία να δείξει το ταλέντο του ή τις ικανότητές του, όπως το κεντρικό πρόσωπο σε αυτή την ταινία. Η ταμπέλα που θα βάλουμε αποκλείει αυτά τα πρόσωπα από δουλειές, προσβάσεις σε κοινωνικούς χώρους και τα απομονώνει. Ο άξονας, λοιπόν, που κινείται αφηγηματικά η ταινία είναι ανθρωπιστικός, άρα είναι ευαίσθητη για τις ανθρώπινες ιδιαιτερότητες.
Ο κεντρικός χαρακτήρας δεν αναπτύσσεται τόσο ώστε να μπορεί να «σταθεί» σε ένα κοινωνικό σύνολο. Αυτούς τους χαρακτήρες τους καταλαβαίνουμε μόνο όταν κάνουμε αναγωγές στη δική μας κοινωνία, τότε συγκρίνουμε τη δική τους. Εδώ όμως τα στοιχεία που μας δίνει ο σκηνοθέτης είναι πολύ λίγα και δεν μπορεί να γίνει αυτή η αναγωγή. Καταλαβαίνουμε το κεντρικό νόημα, όμως αυτό δε φτάνει. Η αισθητική της ταινίας δεν είναι κάτι το πρωτότυπο και, το κυριότερο, δεν υπάρχει μία δυναμική που την αποζητούν τα παιδιά.
Σε γενικές γραμμές είναι μία ταινία που στέκει. Δεν είναι αυτή που θα τη θυμόμαστε μετά από καιρό, ούτε αυτή που θα δώσει κάτι στα παιδιά, κάτι σημαντικό για τη ζωή τους. Παραμένει ένα έργο που προσπαθεί να τα διασκεδάσει, δεν τα καταφέρνει εντελώς, συναγωνίζεται, χωρίς επιτυχία, ακόμα και αυτά που βλέπουν τα παιδιά στην τηλεόραση.
Στην περιπέτειά του τον συνοδεύουν ο Κόλλα-Πέντε (Τζέιμς Κόρντεν) και η Ατίθαση (Άννα Φάρις), το κωμικό και ρομαντικό στοιχείο αντίστοιχα ενός βαρετού στόρι, όπου text messages, iClouds, firewalls, wallpapers και ολόκληρο το σύμπαν της μοντέρνας επικοινωνίας δεν μπορούν να γεννήσουν σχεδόν καμία σεναριακή έκπληξη, ένα επιτυχημένο γκαγκ ή κάποιον ενδιαφέροντα χαρακτήρα με τον οποίο θα μπορούσε να ταυτιστεί το καλοπροαίρετο αλλά απαιτητικό πλέον ανήλικο κοινό. Με ένα ανάλογο concept, οι υπεύθυνοι της Pixar θα είχαν κάνει θαύματα… Η ταινία προβάλλεται τόσο στην πρωτότυπη όσο και στη μεταγλωττισμένη βερσιόν της… Περισσότερα
Πάντως, για να συνοψίσουμε δεν μπορούμε να πούμε ότι το Emoji Movie ήταν εξ’ αρχής μια αχρείαστη ταινία, καθότι σε καμία περίπτωση δεν προσφέρει κάτι διασκεδαστικό, ειδικά συγκρινόμενο με εξαιρετικές ταινίες τα τελευταία χρόνια και είναι ίσως η χειρότερη παιδική ταινία που έχει γίνει… Περισσότερα
Ο,τι μένει από το φιλμ του, είναι το προφανές γέλιο που προκαλεί από τη φύση του το emoji του shit, η αίσθηση πως μέσα στο κινητό σου γίνεται ο κακός χαμός από μικροσκοπικά πλασματάκια που έχουν κι αυτά τα βασανά τους και η διαπίστωση πως η απόσταση ανάμεσα σε μια καλή ιδέα και στην υλοποίησή της παραμένει κυριολεκτικά απερίγραπτη ακόμη και από όλα τα emoji του κόσμου. Meh και ακόμη παραπάνω… Περισσότερα
Θα μπορούσε να είναι κάτι σαν το «The Lego Movie»: κι εκείνο αποτελούσε ένα υπερβατικό σημείο αναφοράς για το genre, με τους πάντες να αρνούνται να φανταστούν ότι αυτά τα «άψυχα» τουβλάκια θα είναι ικανά να λειτουργήσουν ως κινηματογραφικοί ήρωες. Κι όμως, το «Emoji» κάνει ακόμη και την (επίσης από άλλο ανέκδοτο…) ταινία των «Angry Birds»(2016) να στέκει ως επιτυχημένο παράδειγμα παιδικού (ή έστω ηλιθιωδώς παιδιάστικου) φιλμ! Κι αν αυτό δεν αρκεί για να ακουστεί σαν βρισιά, κάποιος να με σταματήσει πριν ξεκινήσω τα πραγματικά «γαλλικά»… Περισσότερα
Λάβετε, ωστόσο, υπόψιν ότι οι αμερικανοί κριτικοί την έθαψαν (τρεις την βαθμολόγησαν με μηδέν –στα 100!). Και μεταξύ μας τώρα, μια ταινία κινουμένων σχεδίων που βασίζει την ιστορία της σε πασίγνωστες εφαρμογές –όπως το Candy Crush Saga, το Dropbox, το Instagram, το Spotify, το Twitter, το YouTube, και το Facebook, μεταξύ κάμποσων άλλων– δεν π ρ έ π ε ι να είναι μια ταινία για παιδιά. Διότι όλα τα παραπάνω απλικέσιο, αποτελούν, βέβαια, στεγνά κι απροκάλυπτα προϊόντα αντίστοιχων εταιριών. Και τα emojis έχουν ψυχή, δε λέω. Αλλά τόσο καταναλωτισμό και γκρίζα διαφήμιση γιατί να τα σερβίρετε στα παιδιά σας;.. Περισσότερα
Η Columbia Pictures σε συνεργασία με την Sony Pictures Animation παρουσιάζουν μια διασκεδαστική ταινία κινουμένων σχεδίων που αναφέρεται στα emojis, μια πλέον παγκόσμια γλώσσα επικοινωνίας!.. Περισσότερα
Σκηνοθεσία: Tony Leondis
Σενάριο: Tony Leondis, Eric Siegel, Mike White, John Hoffman
Μοντάζ: William J. Caparella
Μουσική: Patrick Doyle
Καλλιτεχνική διεύθυνση: Ryan L. Carlson
Παραγωγοί: John Kreidman, Michelle Raimo
Παίζουν: (οι φωνές των) T.J. Miller (Τζιν), James Corden (Hi-5), Anna Faris (Τζέιλμπρεϊκ), Maya Rudolph (Σμάιλερ), Steven Wright (Μελ Μεχ), Jennifer Coolidge (Μάιρη Μεχ), Patrick Stewart (Πουπ), Christina Aguilera (Ακίκο Γκλίτερ), Sofía Vergara (Φλαμένκα)
Χώρα παραγωγής: ΗΠΑ
Έτος παραγωγής: 2017
Γλώσσα: αγγλικά
Διάρκεια: 86΄
Είδος: ανιμέισιον, περιπέτεια, κωμωδία
Ημερομηνία εξόδου: 21/9/2017
Εταιρεία διανομής: Feelgood.
Περισσότερες πληροφορίες για τους συντελεστές και τα τεχνικά χαρακτηριστικά: διαβάστε εδώ.
Για να βρείτε που παίζεται η ταινία πηγαίνετε εδώ.
Νοέ 03, 2024 0
Νοέ 01, 2024 0
Οκτ 28, 2024 0
Οκτ 26, 2024 0
Νοέ 20, 2024 0
Νοέ 12, 2024 0
Νοέ 03, 2024 0
Ιούν 09, 2017 138
Μαρ 08, 2014 2
Μαρ 22, 2014 2
Μάι 28, 2014 2
Οκτ 12, 2014 2
Νοέ 09, 2014 2
Νοέ 20, 2024 0
Νοέ 12, 2024 0
Νοέ 03, 2024 0
Νοέ 03, 2024 0
Νοέ 01, 2024 0
4 έτη ago
Δείτε το τρέιλερ της ταινίας μας, που συμμετέχει το Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης.
SOTOS, EVERLASTING PAINTER (TRAILER)
ΓΙΑΝΝΗΣ ΦΡΑΓΚΟΥΛΗΣ
Email: info@filmandtheater.gr
Τηλ: (+30) 6974123481
Διεύθυνση: Ιωαννίνων 2, 56430, Σταυρούπολη Θεσσαλονίκη