Ιούν 15, 2017 Κινηματογράφος 0
του Γιάννη Φραγκούλη
Στις 15/6/2017 στις κινηματογραφικές αίθουσες.
Η επιστροφή της «Μούμιας», από το 1932, είναι ένα κινηματογραφικό γεγονός κατώτερο των περιστάσεων. Η αφήγηση εστιάζει στην αρχαία Ελλάδα και προσπαθεί να κάνει μία γέφυρα από τη νεότερη μέχρι την αρχαία εποχή. Η Άρτεμις πρωταγωνιστεί και μετά γίνεται ένα μείγμα μύθων, αφηγήσεων και τρόμου που έχει βγει από το παρελθόν.
Ο Τομ Κρουζ φαίνεται να έχει χάσει, σε αυτή την ταινία, τον εαυτό του και να προσπαθεί να κάνει μία ταινία περιπέτειας, αλλά δεν τα καταφέρνει τόσο καλά. Θυμόμαστε πολύ καλά ότι το μείγμα, πολλές φορές αλλοπρόσαλλο, των μύθων είναι το αγαπημένο θέμα του αμερικάνικου εμπορικού κινηματογράφου, σε βαθμό που να μην αναγνωρίζει κανείς τίποτε.
Η αιγυπτιακή σαρκοφάγος ανοίγει και το παιχνίδι καλού-κακού, φωτός-σκοταδιού ξεκινά. Η δράση είναι πλούσια και όλο αυτό μας θυμίζει ένα παιχνίδι βίντεο που πολύ γρήγορα ουσιαστικά τελειώνει, αφού χάνει το νόημά του. Οι αναφορές σε παλιότερες ταινίες μπορούν να γίνουν, αλλά αυτή θα ήταν μία σύγκριση η οποία μάλιστα δεν έχει κανένα νόημα, σε αυτή τη συζήτηση.
Οι σεναριογράφοι Ντέιβιντ Κεπ («Τζουράσικ Παρκ», «Επικίνδυνη Αποστολή» ), Ντίλαν Κούσμαν και Κρίστοφερ ΜακΚουάρι («Συνήθεις Ύποπτοι», «Επιχείρηση Βαλκυρία», «Στα Όρια του Αύριο» ) γράφουν μια πρωτότυπη ιστορία, που φλερτάρει με το θρίλερ τρόμου, θέλει τον ήρωα δεμένο σε μια άλυτη κατάρα, βάζει δύο θηλυκά (μια ξανθιά και μια μελαχρινή ) να πολεμούν για την ψυχή του και μας συστήνει τον δόκτορα Τζέκιλ, άλλο ένα «τέρας» που θα μας απασχολήσει σίγουρα στο μέλλον. Όλα αυτά στριμώχνονται στην εισαγωγή ενός wannabe γιγάντιου μύθου όπου η αιώνια αντιπαράθεση φωτός και σκοταδιού θα παραλλαχτεί όσες φορές επιτρέψει το ταμείο… Περισσότερα
Ομολογουμένως, κρίνοντας από αυτήν εδώ τη «Μούμια», τα πράγματα δεν μοιάζουν και πολύ ενθαρρυντικά για το μέλλον αυτού του υπερβολικά φιλόδοξου πλάνου, έστω κι αν σκεφτείς με επιείκεια ότι πρόκειται κατά κάποιον τρόπο για ένα φιλμ-εισαγωγή. Κι αυτό γιατί από την πρώτη στιγμή μέχρι την τελευταία μοιάζει με ένα ολότελα προκάτ κατασκεύασμα που προσπαθεί απεγνωσμένα και βεβιασμένα να ικανοποιήσει τους πάντες και να τσεκάρει όσα περισσότερα κουτάκια μπορεί στη συνταγή δημιουργίας του απόλυτου μπλοκμπάστερ, με μοναδικό στόχο το κέρδος κι ελάχιστη έμπνευση… Περισσότερα
Η Universal διαθέτει τέρατα. Ενδιαφέροντα, αλλά τέρατα, κακούς, που μπορεί να έχουν και μια ανθρώπινη διάσταση κάπου βαθιά, ένα απομεινάρι του παλιού τους εαυτού ή μια βιτρίνα που απειλείται ανά πάσα στιγμή, όπως στην περίπτωση του Δρ. Τζέκιλ, που εμφανίζεται στη Μούμια του 2017, ενσαρκωμένη από τον Ράσελ Κρόου. Γι’ αυτό και ο χαρακτήρας του Τομ Κρουζ στην ταινία παρουσιάζει ενδιαφέρον με την υβριδική υπόσχεση που δίνει… Περισσότερα
Η εισαγωγή τούτης της «Μούμιας», πάντως, είναι εντυπωσιακή και ανοίγει την όρεξη για ένα δυναμικό comeback, που για λίγη ώρα σε κάνει να ξεχνάς την «παιδική χαρά» των φιλμ τής περιόδου του Μπρένταν Φρέιζερ και να σκέφτεσαι λιγάκι περισσότερο τον… Χάρισον Φορντ! Σχεδόν όπως η εισαγωγή των «Κυνηγών της Χαμένης Κιβωτού» (1981), ο χαρακτήρας που υποδύεται ο Τομ Κρουζ μας συστήνεται ως ένας ριψοκίνδυνος τυχοδιώκτης που βάζει στο μάτι αρχαιολογικά ευρήματα και χαμένους θησαυρούς, παίζοντας με τη ζωή του ακόμη και σε ένα πλαίσιο εμπόλεμης κατάστασης… Περισσότερα
Στο όλο παιχνίδι αναμέτρησης μεταξύ καλού και κακού θα εμπλακούν και η ωραία αιγυπτιολόγος, Τζένι Χάλσι (Ουάλις, πολύ μέτρια), αλλά και το άτυπο αφεντικό της, ένας Εγγλέζος γιατρός, ονόματι δρ. Χένρι Τζέκιλ (Κρόου) που –ω, ναι, το βρήκατε– κουβαλάει και τον κύριο Χάιντ εντός του, αν και μάχεται για τον εξοβελισμό των μυθικών τεράτων (;) από τον κόσμο… Περισσότερα
Στο χαρτί, η αναβίωση της Μούμιας θα μπορούσε να έχει ενδιαφέρον. Λείπει άλλωστε από το σύγχρονο σινεμά μια συναρπαστική περιπέτεια με ανακαλύψεις, αρχαία τέρατα και κατάρες. Ιντιάνα Τζόουνς όμως η Μούμια δεν είναι και το όνομα του Κρίστοφερ ΜακΚουάρι (Edge of Tomorrow) δεν αποτελεί πάντα εγγύηση για μια καλή ταινία (αρκεί να θυμηθούμε το The Tourist). Εδώ ο Τομ Κρουζ τρέχει τρομαγμένος, προσπαθεί να γλιτώσει από αεροπλάνα σε ξέφρενη πορεία και μιλάει με τον νεκρό φίλο του που εμφανίζεται σε μορφή ζόμπι ως comic relief –ο Τζέικ Τζόνσον του «New Girl» δεν ξέρει τι να κάνει με τον ρόλο του… Περισσότερα
Λυπούμαι που το λέω, πολύ απλά γιατί έχω μεγαλώσει μαζί του και φάουλ στην καριέρα του, δεν είχα εντοπίσει ούτε στις πολύ πρώτες ημέρες της, όταν δεν είχε εξελιχθεί σε μέγα αστέρι, αλλά απάντηση στο καίριο ερώτημα παίρνουμε από την ίδια την όψη του Tom Cruise. Που πλέον έχει φτάσει στα 54 και είναι μαγκιά του που δεν το βάζει κάτω, τρέχοντας ο ίδιος μέσα στα επικίνδυνα σετς, παριστάνοντας τον κασκαντέρ, αλλά αποδεικνύεται πως όταν δεν υπάρχει το αντίστοιχο ενδιαφέρον υπόβαθρο πίσω από τις κωλοτούμπες του, εκείνες μοιάζουν τζούφιες και κενές, άδειες και μάλλον αστείες στην θωριά ενός γεράκου, που επιμένει να βρίσκεται στην πρώτη γραμμή του πυρός. Το ατσαλάκωτο πρόσωπο του, μπορεί να παραπέμπει εκ πρώτης ματιάς σε νεανικό, αλλά είναι και ανέκφραστο, σε βαθμό που δεν σου δίνει την εντύπωση πως παίζει σε adventure. Δεν βοηθιέται και από την κατεύθυνση του Alex Kurtzman, που φυσικά δεν κατέχει σκηνοθεσία, οπότε το ενδεχόμενο ατού της παραγωγής, καταλήγει μπούμερανγκ. Φλοπ και μάλιστα με κρότο ισχυρό… Περισσότερα
Αυτό που αξίζει να σημειωθεί πάντως έχει να κάνει με τα ερωτηματικά που αυξάνονται διαρκώς κι αφορούν το κατά πόσο οι εν λόγω ταινίες της Universal πρέπει να είναι περιπέτειες ή να έχουν horror χαρακτήρα. Οι δημιουργοί του φιλμ από την άλλη υποστηρίζουν πως έχουν χτίσει μια κινηματογραφική ιστορία που συγκεντρώνει χαρακτηριστικά και από τα δύο είδη. Κάτι σαν τους κόσμους που έπλασε ο Spielberg στα “Jurassic” δηλαδή… Περισσότερα
Σκηνοθεσία: Alex Kurtzman
Σενάριο: David Koepp, Christopher McQuarrie, Dylan Kussman, Jon Spaihts, Alex Kurtzman, Jenny Lumet
Φωτογραφία: Ben Seresin
Μοντάζ: Gina Hirsch, Paul Hirsch, Andrew Mondshein
Μουσική: Brian Tyler
Παραγωγοί: Sarah Bradshaw, Sean Daniel, Alex Kurtzman, Chris Morgan
Παίζουν: Tom Cruise (Νικ Μόρτον), Russell Crowe (Δρ. Χένρι Τζέκιλ), Annabelle Wallis (Τζένι Χάλσεϊ), Sofia Boutella (Αχμανέτ), Jake Johnson (Κρις Βάλ), Courtney B. Vance (συνταγματάρχης Γκρηνγουέι), Marwan Kenzari (Μάλικ), Matthew Wilkas (δημοσιογράφος)
Χώρα παραγωγής: ΗΠΑ
Έτος παραγωγής: 2017
Γλώσσα: αγγλικά, αρχαία αιγυπτιακά
Διάρκεια: 110΄
Είδος: περιπέτεια, φαντασία, δράση
Ημερομηνία εξόδου: 15/6/2017
Εταιρεία διανομής: UIP.
Περισσότερες πληροφορίες για τους συντελεστές και τα τεχνικά χαρακτηριστικά: διαβάστε εδώ.
Για να βρείτε που παίζεται η ταινία πηγαίνετε εδώ.
Νοέ 03, 2024 0
Νοέ 01, 2024 0
Οκτ 28, 2024 0
Οκτ 26, 2024 0
Νοέ 20, 2024 0
Νοέ 12, 2024 0
Νοέ 03, 2024 0
Ιούν 09, 2017 138
Μαρ 08, 2014 2
Μαρ 22, 2014 2
Μάι 28, 2014 2
Οκτ 12, 2014 2
Νοέ 09, 2014 2
Νοέ 20, 2024 0
Νοέ 12, 2024 0
Νοέ 03, 2024 0
Νοέ 03, 2024 0
Νοέ 01, 2024 0
4 έτη ago
Δείτε το τρέιλερ της ταινίας μας, που συμμετέχει το Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης.
SOTOS, EVERLASTING PAINTER (TRAILER)
ΓΙΑΝΝΗΣ ΦΡΑΓΚΟΥΛΗΣ
Email: info@filmandtheater.gr
Τηλ: (+30) 6974123481
Διεύθυνση: Ιωαννίνων 2, 56430, Σταυρούπολη Θεσσαλονίκη