Φεβ 06, 2015 Κινηματογράφος 0
Ο James Marsh επιστρέφει με ταινία μυθοπλασίας, μετά το βραβευμένο με Όσκαρ ντοκιμαντέρ του «Man on wire». To «The theory of everything» παρουσιάζει το σημαντικότερο κομμάτι της ζωής ενός από τα πιο λαμπρά μυαλά που γνώρισε ποτέ η ανθρωπότητα, μέσα από έναν ύμνο για την αγάπη που κρατάει γερά στο πέρασμα των χρόνων. Στη συγκεκριμένη περίπτωση, αποτυπώνεται η αγάπη του ιδιοφυούς Στίβεν (Eddie Redmayne) και της αποφασιστικής και δυναμικής, Τζέιν (Felicity Jones).
Γνωρίστηκαν ως φοιτητές στο Cambridge και εκεί ξεκίνησε ένα διστακτικό στην αρχή φλερτ που αναδείχτηκε στη συνέχεια σε μεγάλη αγάπη. Κατά τη διάρκεια της γλυκιάς τους ατμόσφαιρας εμφανίστηκε η ασθένεια που έμελλε να καθηλώσει τον Στίβεν Χόκινγκ από τα 21 του χρόνια μέχρι και την υπόλοιπη ζωή του έως και σήμερα. Χάρη όμως τη σταθερή υπομονή και δύναμη της συζύγου του αλλά και το προσωπικό του πείσμα, συνέχισε τη δουλειά η οποία τον καθιέρωσε ως έναν από τους σημαντικότερους επιστήμονες.
O ρόλος του Χόκινγκ δόθηκε στον τριανταδυάχρονο Eddie Redmayne ο οποίος δεν έχει αφήσει βραβείο για βραβείο μετά από αυτήν την εμφάνιση (Χρυσές Σφαίρες, Bafta κ.ά), και όχι άδικα. Τώρα οδεύει αισίως για το πρώτο του Όσκαρ. Η ερμηνεία του είναι εκθαμβωτική. Παρά το γερό θεμέλιο της «τρελής» ομοιότητας που έχει με τον πραγματικό Χόκινγκ, που ευτυχώς δεν επαναπαύεται σε αυτό, μπαίνει για τα καλά στο πετσί και ακόμη πιο βαθιά, του ρόλου ενός παραπληγικού.
Το σώμα του, οι προσεγμένες κινήσεις του, οι εκφράσεις του προσώπου του όταν παλεύει να αρθρώσει μια λέξη καθώς η πάθηση του έχει προχωρήσει κατά πολύ, το παιχνιδιάρικο σήκωμα των φρυδιών του, μας δίνουν την εντύπωση πως δεν είναι ο ηθοποιός αυτός που παρακολουθούμε δύο ώρες και κάτι. Δίπλα του, εξίσου εκπληκτική, στέκεται και η Felicity Jones (υποψήφια για Όσκαρ Α’ γυναικείου ρόλου). Δίνει χρόνο και χώρο στο χαρακτήρα της, αλλάζοντας σταδιακά και σταθερά από μια νεαρή ερωτευμένη κοπέλα σε εξαντλημένη γυναίκα υιοθετώντας την ψυχραιμία που χαρακτηρίζει τις Βρετανίδες γυναίκες.
Η σκηνοθεσία μπροστά στο θεόρατο επιστημονικό έργο του, μοιάζει να χάνεται αλλά και να μην επιθυμεί να ασχοληθεί περαιτέρω, αντιμετωπίζοντας όμως με σεβασμό περιορίζεται σε μικρές αναφορές, ενώ αντίθετα επικεντρώνεται στην κλιμακούμενη σχέση του ζεύγους. Αυτό ίσως αφήσει αρνητική γεύση σε ορισμένους θεατές που επιθυμούν να μάθουν πολύ περισσότερα για τη μελέτη του φυσικού Χόκινγκ. Μικρό το κακό όμως γιατί υπάρχουν και άλλα φιλμικά κείμενα πάνω σε αυτό το θέμα…
Είναι ένα αρκετά συγκινητικό και γοητευτικό (εδώ συμβάλει το κομμάτι της νοσταλγικής φωτογραφίας) φιλμ, πλαισιωμένο από ένα νοσταλγικό soundtrack που κορυφώνεται με το απερίγραπτα όμορφο «Arrival of the birds» των Cinematic Orchestra. Θα μείνει σίγουρα για πολύ καιρό στο κινηματογραφικό μας μυαλό.
Παρασκευή Γιουβανάκη
(Για περισσότερες κριτικές της Παρασκευής Γιουβανάκη διαβάστε στο: http://film-c.blogspot.gr/)
email: ofellia91@gmail.com
Σκηνοθεσία: James Marsh
Σενάριο: Anthony McCarten, Jane Hawking (νουβέλα)
Φωτογραφία: Benoit Delhomme
Μοντάζ: Jinx Godfrey
Μουσική: Johann Johannsson
Ήχος: Colin Gregory, James Shannon, Thayna McLaughlin
Σχεδιασμός ήχου: Glenn Freemantle
Μοντάζ ήχου: Niv Adiri, Ben Barker, Dillon Bennett, Gillian Dodders, Danny Freemantle, Eilam Hoffman, Paul Wrightson
Μίξη ήχου: Mark Appleby, Mark DeSimone, Niv Adiri, Travis MacKay, Colin Nicolson, Jemma Riley-Tolch, Adam Scrivener, Ian Tapp
Σκηνικά: Claire Nia Richards
Κοστούμια: Steven Noble
Ειδικά εφέ: Mark Holt
Οπτικά εφέ: Mitch Crease, Ines Li, Finola O’Brien, James Roberts, Noga Alon Stein
Μέικαπ: Anita Burger, Kristyan Mallett, Jan Sewell, Barbara Taylor
Κομμώσεις: Sidony Etherton, Sidony Etherton
Κάστινγκ: Nina Gold
Παίζουν: Eddie Redmayne (Στίβεν Χόκιν), Felicity Jones (Τζέιν Χόκιν), Tom Prior (Ρόμπερτ Χόκιν, 17 ετών), Sophie Perry (Λούσι Χόκιν, 14 ετών), Finlay Wright-Stephens (Τίμοθ Χόκιν, 8 ετών), Harry Lloyd (Μπράιαν), Alice Orr-Ewing (Νταινάν Κινγκ), David Thewlis (Ντένις Σιάμα), Thomas Morrison (Κάρτερ), Michael Marcus (Έλις), Gruffudd Glyn (Ρες),Paul Longley (μπάρμαν), Emily Watson (Μπέριλ Γουάιλντ), Guy Oliver-Watts (Τζορτζ Γουάιλντ)
Σχεδιασμός παραγωγής: John Paul Kelly
Διεύθυνση παραγωγής: Tim Bevan, Lisa Bruce, Eric Fellner, Richard Hewitt, Anthony McCarten
Εταιρείες παραγωγής: Working Title Films
Χώρες παραγωγής: Αγγλία
Προϋπολογισμός: 15 εκατ. δολάρια
Άνοιγμα εσόδων (ΗΠΑ): 208.763 δολάρια
Γλώσσα: αγγλικά, γαλλικά
Τόποι κινηματογράφησης: Κέμπριντζ (Αγγλία)
Χρώμα: έγχρωμη
Ήχος: dolby digital
Aspest ratio: 2.35:1
Κάμερα: Arri Alexa, Arriflex 16 SR3, Leika Summilux-C (φακοί)
Αρνητικό φορμά: Super 16, SxS Pro
Τυπωμένο φορμά: D-Cinema
Κινηματογράφηση: Digital Intermediate (2K), μάστερ, ProRes 4:4:4 (1080p/24p), φορμά πηγής
Είδος: βιογραφία δράμα, ρομαντικό
Έτος παραγωγής: 2014
Διάρκεια: 123΄
Εταιρεία διανομής: UIP
Έξοδος στις αίθουσες: 29/1/2015.
Νοέ 03, 2024 0
Νοέ 01, 2024 0
Οκτ 28, 2024 0
Οκτ 26, 2024 0
Νοέ 20, 2024 0
Νοέ 12, 2024 0
Νοέ 03, 2024 0
Ιούν 09, 2017 138
Μαρ 08, 2014 2
Μαρ 22, 2014 2
Μάι 28, 2014 2
Οκτ 12, 2014 2
Νοέ 09, 2014 2
Νοέ 20, 2024 0
Νοέ 12, 2024 0
Νοέ 03, 2024 0
Νοέ 03, 2024 0
Νοέ 01, 2024 0
4 έτη ago
Δείτε το τρέιλερ της ταινίας μας, που συμμετέχει το Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης.
SOTOS, EVERLASTING PAINTER (TRAILER)
ΓΙΑΝΝΗΣ ΦΡΑΓΚΟΥΛΗΣ
Email: info@filmandtheater.gr
Τηλ: (+30) 6974123481
Διεύθυνση: Ιωαννίνων 2, 56430, Σταυρούπολη Θεσσαλονίκη