Νοέ 22, 2018 Κινηματογράφος 0
του Γιάννη Φραγκούλη
Στις 22/11/2018 στις κινηματογραφικές αίθουσες. Αξιολόγηση 7,5/10 στο imdb.com από 6.522 χρήστες.
Η ταινία «Widows» αναφέρεται στο έγκλημα, με σκοτεινή διάθεση, ένα θρίλερ που δεν αισθάνεται άνετα με το αγωνιώδες αφήγημα. Πάντως, είναι γεμάτη από φασαριόζικες καταστάσεις και αφηγήσεις που ελίσσονται και περιπλέκουν αυτή την ταινία του Steve McQueen -θα το θυμηθούμε από το «12 χρόνια σκλάβος» και το «Hunger»-, σε σενάριο που είναι συνεργασία του σκηνοθέτη με το Gillian Flynn. Ο αφηγηματικός ρυθμός είναι σχετικά αργός, ικανός να δείξει την απελπισία, αλλά και τα κίνητρα της φιλοδοξίας και της αντίδρασης.
Κατ’αρχήν υπάρχει η Βερόνικα, η οποία δουλεύει για την Ένωση Εκπαιδευτικών του Σικάγο, είναι εντελώς υπεράνω υποψίας για να πεις ότι είναι υποψήφιος δολοφόνος. Η δράση γίνεται από το σύζυγό της, το Χάρι, ο οποίος σκοτώνεται όταν τα πράγμα στραβώνουν σε μία ληστεία. Εκτός από το πολυτελές διαμέρισμά της, το οποίο μοιράζεται με την Ολίβια, το σκυλάκι της, ο σύζυγός της αφήνει σε αυτή ένα διόλου ευκαταφρόνητο χρέος και πρόσβαση σε μυστικά αρχεία που δεν είχε ιδέα ότι θα μπορούσαν ποτέ να υπάρξουν.
Οι άντρες φέρνουν τα λεφτά, αυτό φαίνεται σα στερεότυπο στην ταινία, η Βερόνικα δέχεται τη βοήθεια συνεργατών του συζύγου της για να ξεκαθαρίσει τις υποχρεώσεις της, προσπαθεί να βρει ένα ποσό πέντε εκατομμυρίων δολαρίων, προσφέροντας τα δύο από αυτά σε αυτόν που θα τη βοηθήσει. Αυτό είναι μία αφηγηματική γραμμή που θα ακολουθηθεί σε όλη την ταινία. Οι άλλες γυναίκες έχουν εγκαταλειφτεί από συνεργάτες που δε νοιάστηκαν όσο θα έπρεπε για αυτές. Η Αλίς είχε κακοποιηθεί από τον άντρα της, το Φλόρεκ, και πλέον κανονίζει τη ζωή της η τυραννική μητέρα της. Η Λίντα, η οποία έχει ένα μαγαζί ρούχων, παντρεύτηκε τον Κάρλος, ένα γοητευτικό άντρα που αρέσκεται στο να παίζει τυχερά παιχνίδια. Και οι δύο βλέπουν με σκεπτικισμό την πρόταση της Βερόνικα για συνεργασία, ενώ η τέταρτη χήρα έχει τους λόγους της να είναι έξω από όλο αυτό. Όμως η Αλίς, η Λίντα και η βοηθός της στα παιδιά, η Μπελ, θα ήθελαν να συνεργαστούν όχι για να αλλάξουν τη ζωή τους, αλλά για να κερδίσουν χρήματα και να αισθάνονται ασφαλείς, να αποκτήσουν τον αυτοσεβασμό τους. Με αυτό τον τρόπο μας παρουσιάζονται αυτοί οι χαρακτήρες.
Ως κινηματογραφιστής, ο McQueen ειδικεύεται στο να συγκεντρώνει την προσοχή του στην πραγματική ωμότητα του κόσμου, φέρνοντάς την σε αντίθεση με την ηθική ανάπτυξη του ανθρώπου. Με φυσικό ή ψυχολογικό τρόπο, σε όλες τις ταινίες του, ο άνθρωπος καταπιέζεται σε τέτοιο βαθμό που η αλήθεια αναδεικνύεται πολύ δύσκολα. Οι χαρακτήρες του δοκιμάζονται σκληρά, το κοινό είναι ικανό να καταλάβει τι γίνεται, μέσα από τις αντιθέσεις. Σε αυτή την ταινία υπάρχει ανάλογη μορφή βίαιων καταστάσεων. Το αποτέλεσμα είναι όμορφο, μπαίνουμε μέσα σε αυτό το είδος του κινηματογράφου για να το εξερευνήσουμε. Ακολούθως, η ψυχολογική βία γιγαντώνεται και λειτουργεί υπόγεια.
Η Βερόνικα δεν είναι πιστευτή σα χαρακτήρας, μοιάζει σα να βρίσκεται σε άλλο κόσμο και όχι στις γειτονιές του Σικάγο, είναι όμως συμπαθητική η παρουσία της. Πριν να χάσει τον άντρα της, είχε βιώσει την απώλεια του γιου της, ένα γεγονός που την ανάγκασε να πάει πιο πέρα, να μειώσει τη λύσσα της, να αισθανθεί τη μοναξιά και να παγώσει το βλέμμα της. Είναι ήρεμη, έχοντας καταλάβει τι περίπου έκανε ο άντρας της. Μπορούμε να δούμε τις δομές του πολιτικού παιχνιδιού, να φανταστούμε αυτό που συμβαίνει στην πραγματική ζωή, να βιώσουμε την ένταση της μάχης. Όλα αυτά στο περιβάλλον του Σικάγου, όπου διάφορες εθνικότητες ανταγωνίζονται για να βγουν νικητές στην πολιτική αρένα.
Η αλήθεια είναι ότι ο McQueen δεν τα καταφέρνει τόσο καλά σε αυτή την ταινία, να δομήσει τους χαρακτήρες του με αυτή την αυστηρότητα που είχαμε ανακαλύψει σε προηγούμενες δουλειές του, έτσι ώστε να μας δώσει σε όλο το βαθμό την ένταση που έχει ανάγκη αυτή η αφήγηση για να παραλληλίσει την αμερικάνικη ζωή, τη ζούγκλα αυτής της κοινωνίας, τον απάνθρωπο και αλλοτριωμένο χαρακτήρα της. Είναι όμως μία καλή προσπάθεια ενός ανθρώπου που δεν ανήκει στην κινηματογραφική οικογένεια, λειτουργεί όμως με αξιώσεις, σχετικά με άλλους.
Σκηνοθεσία: Steve McQueen
Σενάριο: Steve McQueen, Gillian Flynn
Φωτογραφία: Sean Bobbitt
Μοντάζ: Joe Walker
Μουσική: Hans Zimmer
Παραγωγοί: Iain Canning, Steve McQueen, Arnon Milchan, Emile Sherman
Παίζουν: Viola Davis (Βερόνικα), Liam Neeson (Χάρι), Jon Bernthal (Φλόρεκ), Manuel Garcia-Rulfo (Κάρλος), Michelle Rodriguez (Λίντα), Elizabeth Debicki (Αλίς), Carrie Coon (Αμάντα), Bailey Rhyse Walters (Γκράσι), Colin Farrell (Τζακ), James Vincent Meredith (Τζον)
Χώρα παραγωγής: Αγγλία, ΗΠΑ
Έτος παραγωγής: 2018
Γλώσσα: αγγλικά, ισπανικά
Διάρκεια: 129΄
Είδος: έγκλημα, δράμα, ρομάντζο
Ημερομηνία εξόδου: 22/11/2018
Εταιρεία διανομής: Odeon.
Περισσότερες πληροφορίες για τους συντελεστές και τα τεχνικά χαρακτηριστικά: διαβάστε εδώ.
Νοέ 03, 2024 0
Νοέ 01, 2024 0
Οκτ 28, 2024 0
Οκτ 26, 2024 0
Νοέ 20, 2024 0
Νοέ 12, 2024 0
Νοέ 03, 2024 0
Ιούν 09, 2017 138
Μαρ 08, 2014 2
Μαρ 22, 2014 2
Μάι 28, 2014 2
Οκτ 12, 2014 2
Νοέ 09, 2014 2
Νοέ 20, 2024 0
Νοέ 12, 2024 0
Νοέ 03, 2024 0
Νοέ 03, 2024 0
Νοέ 01, 2024 0
4 έτη ago
Δείτε το τρέιλερ της ταινίας μας, που συμμετέχει το Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης.
SOTOS, EVERLASTING PAINTER (TRAILER)
ΓΙΑΝΝΗΣ ΦΡΑΓΚΟΥΛΗΣ
Email: info@filmandtheater.gr
Τηλ: (+30) 6974123481
Διεύθυνση: Ιωαννίνων 2, 56430, Σταυρούπολη Θεσσαλονίκη